Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3660 Gepost op: 27 augustus 2012, 00:39:39 »
Morgen barbecue-picknick bij een molen in de buurt van Hildesheim, after-party van onze bruiloft voor de Duitsers die niet naar Nederland konden komen. Flink wat drinken ingeslagen (troebel appelsap uit de regio, water, fris, bier). Eenieder brengt mee wat hij/zij wil eten en delen (geen idee hoeveel mensen komen, iets tussen de 30 en 60). De grote barbecue is voor de vl33s3t3rs, de kleine barbecue voor ons. Morgen draai ik gemarineerde paprika, courgette en aubergine in elkaar; reuzenchampignons met kruidenboter; halloumi. Stokbrood, Frischkäse met kruiden, salade.
Was zeer geslaagd, ondanks het weer - dat nog veel slechter had kunnen uitpakken. Naast de bijdragen voor de vl33sbarbecue waren er veel vegetarische en culinair zeer verantwoorde dingen op het buffet, inclusief een iets te vochtige maar wel heel lekkere bulgursalade van collega's van K., die sinds kort veganistisch proberen te leven (en ons een boek met spannende veganistische recepten hebben gegeven). Van de hondenschool kregen we de Duitse vertaling van Plenty van Ottolenghi - voorwaarde: binnenkort moet er samen worden gekookt en gegeten.

De meeste restjes van de meegebrachte spullen zijn weer meegenomen (en die worden ook opgegeten, was ons beloofd - mooi zo). Wij zitten nu met een frisdrank- en bieroverschot. Ook is onze collectie 'goede rode en witte wijnen, sekt en champagne' groter geworden. Misschien moeten we de lat om een fles bijzondere wijn open te trekken wat lager leggen - voordat we bij de komende verhuizing (nog lang niet in zicht) weer zo'n 50 flessen mee moeten slepen  :drink:.

Ik heb vanavond niets meer kunnen en willen eten. K. had overdag geen tijd genomen om te eten, dus die kreeg twee stukken stokbrood met gemarineerde paprika en kaas uit de oven, om daarna zich te buiten te gaan aan een megadoos popcorn, onderdeel van de buit 'overblijfselen van het buffet'.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3661 Gepost op: 27 augustus 2012, 11:25:29 »
Wat vreselijk, Eelco, teveel lekkere wijn in huis. Wat ze een mens allemaal niet kunnen aandoen... Als het écht allemaal teveel wordt, aarzel dan niet om hulp in te roepen...
Klinkt (buiten deze vreselijke schande  ;) ) wel allemaal heel gezellig  :)

Eergisteren had ik bezoek, maakte mijn signature bami, die is met verse gember, look, pepertje, sojasaus, lekkere olie, pompelmoes en appelazijn, gebakken uitjes, paprika en wat lenteui, smaakbom. Erbij in chilisaus gebakken nepvarken uit blik, ook behoorlijk pittig.
Gisteren uit eten, viel erg tegen, smakeloze pasta, gelukkig had ik ervoor 2 kaasroketten gegeten, dus geen honger meer.
Vandaag waarschijnlijk couscous, met pittige tomatensaus (heb van de onderburen tomaten uit de tuin gekregen, nu herinner ik mij weer waarom ik een hekel heb aan winkeltomaten) en de veggieburger die ik nog heb liggen. Heel lekker, van de delhaize met butternut pompoen, kaas, peterselie en hele noten. Ik had hem nog nooit gezien, lag niet in het veggie schap, maar bij het biologisch vlees, maar wel een van de beste burgers die ik al at, ga hem zeker nog eens kopen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3662 Gepost op: 27 augustus 2012, 12:37:05 »
de veggieburger die ik nog heb liggen. Heel lekker, van de delhaize met butternut pompoen, kaas, peterselie en hele noten. Ik had hem nog nooit gezien, lag niet in het veggie schap, maar bij het biologisch vlees, maar wel een van de beste burgers die ik al at, ga hem zeker nog eens kopen.

Is dat van hun huismerk of een ander merk?

Hier sperziebonen, gestoomde aardappels met dille en Tivall groenteballetjes. Blauwe druiven toe.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3663 Gepost op: 27 augustus 2012, 15:29:28 »
Men kan stamppot (zie voorgaand bericht) wellicht ook met ubi maken, cassave, biet en wortel, pomtayer.
Ik zou ook eens proberen met rijst en ander graan. Why not. Stamppotinnovaties. De rijstvariant bestaat zo ongeveer en heet dan nasi tim.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3664 Gepost op: 27 augustus 2012, 16:40:23 »
de veggieburger die ik nog heb liggen. Heel lekker, van de delhaize met butternut pompoen, kaas, peterselie en hele noten. Ik had hem nog nooit gezien, lag niet in het veggie schap, maar bij het biologisch vlees, maar wel een van de beste burgers die ik al at, ga hem zeker nog eens kopen.

Is dat van hun huismerk of een ander merk?
Van hun huisbiomerk.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3665 Gepost op: 27 augustus 2012, 18:28:34 »
Pronkbonen met semi-gedroogde tomaatjes, pasta en mozzarella.
Over een kwartier mijn man thuis d.v., en dan weer een kwartier later moet ik op de fiets zitten. :-\
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3666 Gepost op: 27 augustus 2012, 19:11:57 »
Restje aloo gobi, gegrilde wortels met tamarindesaus, basmatirijst en een bonenburger.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3667 Gepost op: 27 augustus 2012, 19:40:44 »
Snelle kost wegens plotselinge verschuiving repetitie van K.: käsespätzle mit gemüse.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3668 Gepost op: 27 augustus 2012, 19:59:15 »
Courgettesoep met brood. Als toetje straks een experiment met een agar agar-toetje dat al lang over de datum was.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3669 Gepost op: 27 augustus 2012, 23:53:40 »
Courgettesoep met brood. Als toetje straks een experiment met een agar agar-toetje dat al lang over de datum was.
Wat kun je voor experimenteels doen met toetjes die over datum zijn?  :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3670 Gepost op: 28 augustus 2012, 08:20:53 »
Wat kun je voor experimenteels doen met toetjes die over datum zijn?  :)

Klaar maken en opeten. Maar, ik leef nog. Maar had ook niet alles opgegeten, want ik hou helemaal niet zo van die glibberdingen ;)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3671 Gepost op: 28 augustus 2012, 21:08:21 »
Spaghetti, tomatensaus, courgette, rode paprika, kaas uit Graubunden er over. Zo nog ananas.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3672 Gepost op: 29 augustus 2012, 00:44:09 »
Gebakken aardappelpartjes. Erbij een flinke salade van romanesco, radijs, wortel, paprika en feta, met een superlekkere dressing van limoensap (puur sap, bij de Duitse Rewe in een literfles te krijgen - niet bedoeld om zo te drinken, getuige het vertrokken gezicht van mijn broertje, die tijdens een logeerpartij een greep in de koelkast deed), honing, witte balsamico, flink wat zout en verse tijm.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3673 Gepost op: 29 augustus 2012, 19:44:57 »
Gebakken bloemkool met sojasaus en kerrie, bruine rijst met diverse samballen, lekkere hoisin-tofu. Dadelijk blauwe druiven.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3674 Gepost op: 29 augustus 2012, 20:43:35 »
Alweer pizza, uit de Ferrari.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3675 Gepost op: 29 augustus 2012, 23:56:08 »
Hier taco's en wraps, gehaald met de Dacia.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3676 Gepost op: 30 augustus 2012, 08:20:49 »
Gerecht uit 'Oosters vegetarisch' van gestoomde courgette, tauge, en sojagehakt. Met mie, en zoetzure courgette. Lekker!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3677 Gepost op: 30 augustus 2012, 09:36:55 »
Hier taco's en wraps, gehaald met de Dacia.
Smaakt dat anders dan op de fiets gehaalde?

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3678 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:06:33 »
En wij aten gisteren frietjes, gehaald met de BMW  :)
Vandaag nog geen idee, moet nog naar de winkel.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3679 Gepost op: 30 augustus 2012, 17:38:17 »
Pizza!

Had ik trouwens het merk van de geniale oven al genoemd vandaag?
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2012, 19:37:36 door bambi »