Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3460 Gepost op: 24 juli 2012, 20:22:02 »
Hier bruine rijst, gebakken broccoli met knoflook, gebakken tempeh met gerookte-paprikapoedersmaak en er overheen een Chinesig sesamsausje, zoals de dressing die hier gebruikt wordt
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3461 Gepost op: 24 juli 2012, 21:03:01 »
Een salade van gebakken aardappels, gegrilde courgette, sla vers uit de tuin (want opgegeten in de tuin), frambozen, ei, avocado en een lekkere dressing.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3462 Gepost op: 25 juli 2012, 09:12:14 »
Zondag en maandag bbq, gisteren frietjes. Vandaag wou ik terug met het gezondere deel van de week starten, maar er komen mensen cocktails drinken (als een stukje huwelijkskadootje, omdat ze alle opdrachtjes van de vrijgezellen had gedaan, kreeg ze bons, anderen gaven een wasbeurt voor de wagen, anderen een etentje thuis of een dagtrip naar de zee, dat soort dingen, ik gaf cocktails op het terras terwijl hun strijk gedaan wordt) en dat is op zich al redelijk calorierijk, maar ik ga toch een klein dessertje voorzien. Er is nog aardbeienijs, en dan komt er nog een andere soort ijs, geen idee wat, moet nog naar de winkel, en veel vers fruit en warme chocoladesaus om de soppen en over het fruit te gieten.
En ervoor couscous met heel heel veel groentes onder.

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3463 Gepost op: 25 juli 2012, 12:00:41 »
Gazpacho!
Met daarbij wat brood, salade, olijven, ...

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3464 Gepost op: 25 juli 2012, 16:31:47 »
Zondag en maandag bbq, gisteren frietjes. Vandaag wou ik terug met het gezondere deel van de week starten, maar er komen mensen cocktails drinken (als een stukje huwelijkskadootje, omdat ze alle opdrachtjes van de vrijgezellen had gedaan, kreeg ze bons, anderen gaven een wasbeurt voor de wagen, anderen een etentje thuis of een dagtrip naar de zee, dat soort dingen, ik gaf cocktails op het terras terwijl hun strijk gedaan wordt) en dat is op zich al redelijk calorierijk, maar ik ga toch een klein dessertje voorzien. Er is nog aardbeienijs, en dan komt er nog een andere soort ijs, geen idee wat, moet nog naar de winkel, en veel vers fruit en warme chocoladesaus om de soppen en over het fruit te gieten.
En ervoor couscous met heel heel veel groentes onder.
Wat een leven! Mooi
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3465 Gepost op: 25 juli 2012, 16:39:29 »
Gisteren van het pad geraakte imams.

Op M.
Een van het pad geraakte imam-mam,
had veren op heur haar,
Bayildi riep zij: zoek mijn lam,
maar niemand luisterde ernaar.
Zo ging de ramadan voorbij,
begon zij met een schone lei.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3466 Gepost op: 25 juli 2012, 21:08:38 »
Een halve Heidipie van Pieminister met zoete aardappel en geitenkaas, penne met olijfolie, rode pepers en knoflook, een salade met lollo blondo, flageolets, spitskool, ingemaakte citroen. En we moeten een nieuwe koelkast want het groentevak bevriest  >:(
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2012, 09:54:39 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3467 Gepost op: 26 juli 2012, 08:00:08 »
Selly! Schaam je!

Wij aten zelfgemaakte frietjes met salade. Aardbei toe.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3468 Gepost op: 26 juli 2012, 08:39:40 »
Kan je koelkast niet gewoon iets minder koud? Dat hielp bij ons (het was alleen even uitzoeken of 'ie dan van stand 3 naar 1 of naar 5 moest...)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3469 Gepost op: 26 juli 2012, 09:54:18 »
Kan je koelkast niet gewoon iets minder koud? Dat hielp bij ons (het was alleen even uitzoeken of 'ie dan van stand 3 naar 1 of naar 5 moest...)

Hm daar heb je een punt. Ik heb hem nu net van 3 naar 1,5 gezet. Ik zal eens een thermometer opscharrelen om te kijken hoe koud het nu eigenlijk in dat ding is. Dat kan toch wel met een gewone thermometer?
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3470 Gepost op: 26 juli 2012, 09:55:12 »
Selly! Schaam je!

Hoei! Ik dacht eerst dat je het over de Pie had, maar ik heb die taalfout er vlug even uitgesloopt, dank  :)
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3471 Gepost op: 26 juli 2012, 09:55:31 »
Ja, dat kan natuurlijk, maar je kan ook gewoon een willekeurige stand kiezen (1 of 5) en dan afwachten of alles bevriest of juist een beetje warmig wordt. Dat had ik gedaan.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3472 Gepost op: 26 juli 2012, 09:56:15 »
Ja, dat kan natuurlijk, maar je kan ook gewoon een willekeurige stand kiezen (1 of 5) en dan afwachten of alles bevriest of juist een beetje warmig wordt. Dat had ik gedaan.

Ik ga eens pielen ermee, dank. Ik heb de handleiding gewoon in een map: daar staat wel op dat 5 het koudst is
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3473 Gepost op: 26 juli 2012, 09:59:34 »

Ik ga eens pielen ermee, dank. Ik heb de handleiding gewoon in een map: daar staat wel op dat 5 het koudst is

Hm tenzij 'ie zo ontregeld is dat dat ook omgedraaid is, ik sluit niks uit.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3474 Gepost op: 26 juli 2012, 10:43:02 »
Hmm, ik had inderdaad de handleiding kunnen zoeken, of een thermometer in de koelkast kunnen leggen, maar ik koos de langdurigste optie en wachtte af om te zien of mijn champignons bevroren...

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3475 Gepost op: 26 juli 2012, 11:33:58 »
Maar het is toch logisch dat een koelkast harder werkt op een hogere stand? Anders hadden ze er wel een schaalverdeling aangebracht in °C, of een andere aanduiding van het temperatuurverloop.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3476 Gepost op: 26 juli 2012, 13:42:13 »
Ik heb niet de illusie de logica van een koelkastbouwer te kunnen doorgronden.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3477 Gepost op: 26 juli 2012, 14:51:41 »

Maar da's toch ijzeren logica, en het geldt niet alleen voor koelkasten, maar voor alle machines waarop je een werkingsgraad zonder dimensies kan instellen: hoe hoger het getal (of het aantal streepjes of wat dan ook), des te harder de machine z'n best moet doen. Of het nou een föhn, een volumeregelaar van je radio, een afzuigkap of een mixer is. Of een koelkast. Tegenvoorbeelden welkom.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3478 Gepost op: 26 juli 2012, 18:57:18 »
Dinsdag bij De Plak kaasgehakt: lekker.
Gisteren pastasalade waarvan ik vandaag een deel bij me had als lunch.
Vanavond iets met de kipstukjes van de vegaslager, erbij salade en nog een heel klein beetje pastasalade.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3479 Gepost op: 27 juli 2012, 08:07:21 »

Tegenvoorbeelden welkom.

Bij mijn vorige koelkast (weet ik veel handleiding ontbrak) snapte ik ook nooit of 5 of 0 de hoogste stand was (niet dat ik daar ook dat probleem van bevriezend eten had) ik vind die hele schaaltoestand onhandig, waarom zeggen ze niet wat dat 3 betekent?
Maar je hebt wel een punt, anders dan bij een vriezer weet ik ook niet echt een tegen voorbeeld.
,,,,فلافل