Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3360 Gepost op: 06 juli 2012, 00:36:24 »
Samen stinken, wat is daar mis mee??
Heb je in ieder geval lekker gegeten  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3361 Gepost op: 06 juli 2012, 08:07:13 »
Al twee dagen vooral lekkere salade. T. maakt dat heerlijk, altijd goed gevuld. De eerste dag met frambozen uit de tuin, de tweede dag met aarbeien.

Vandaag wordt het friet, bij Vuurens, dus lekkere friet. (Maar eerst naar een borrel, dus hopelijk lekkere hapjes).

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3362 Gepost op: 06 juli 2012, 10:44:12 »
OT: Vareniki met aardappelbieslookvulling

Zijn dat van die Russische ravioli?

Oost-Europees zeg maar, ze komen in de regio voor met allerlei vullingen.

Citaat
Citaat
bieten-mierikswortelchutney.

Jemig dat klinkt lekker. Hoe maak je dat?

Geen idee, ik kwam een potje tegen en heb het meegenomen om zelf thuis na te gaan maken.

@LL
Een bekende van me was altijd lyrisch over salade van aardbeien met kaas, maar ik heb dat recept nooit losgepeuterd gekregen. Ben doorgaans niet zo dol op fruit in een verder hartige salade. Hoe doet T. dat met die aardbeien en frambozen? Je maakt me nieuwsgierig ;)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3363 Gepost op: 06 juli 2012, 17:17:16 »
Basic maal van bruine rijst, broccoli, prefab pittige tofu en sausje op basis van pindakaas. Wat gebakken uitjes en koriander er overheen gestrooid. Lekker!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3364 Gepost op: 06 juli 2012, 18:31:18 »
Pastasalade met mozzarella.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3365 Gepost op: 06 juli 2012, 19:30:25 »
Weer hetzelfde als gister en een pittige salade erbij met feta, tomaat, komkommer, bleekselderij, radijs, rode lenteui en dilledressing.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3366 Gepost op: 07 juli 2012, 16:48:31 »
Ribollita (of althans een Italiaanse soep met vele groenten die er op lijkt.) Wortelen, groene boontjes, aardappelblokjes, witte bonen, selder in groentebouillon met tomatenblokjes.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3367 Gepost op: 07 juli 2012, 19:03:43 »
Pitabroodjes met "gyros", curry en knoflooksaus. Kant en klaar eten dus. Erbij een bak rucolasalade met o.a. knoflookolijven. Ik hoef vanavond niet voor Dracula te vrezen  ;D

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3368 Gepost op: 07 juli 2012, 19:09:13 »
paprika gevuld met gebakken courgette bosui knoflook tomaat en apart gebakken broodstukjes, en als toetje citroenmelisseijs, dat laatste was een uitprobeersel, en best lekker.
Zo.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3369 Gepost op: 07 juli 2012, 19:35:28 »
Gegrilde groene asperges en avocado vooraf, en dan pannenkoeken: want het is vakantie!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3370 Gepost op: 07 juli 2012, 20:52:59 »
He ja, jij hebt natuurlijk al vrij! Geniet ervan  :D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3371 Gepost op: 07 juli 2012, 21:58:00 »
Barbecue bij mijn ouders. Halloumi, falafel, groentespiesjes, gemarineerde courgette, aardappelkroketjes, vegaburger. Erbij DHZ-salade, stokbrood, kruidenboter.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3372 Gepost op: 08 juli 2012, 10:56:56 »
Gisteren kookte ik Indiaas voor de ouders van meneer lijn. Eigenlijk bijna t zelfde als toen mijn ouder kwamen alleen nu maakte ik er zelf soort atjar bij En een raita
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3373 Gepost op: 08 juli 2012, 12:47:12 »
Ik wilde voor mijn gast  'groene couscous' maken uit 'Plenty'. Heb ik alle ingredienten (deels vers uit het tuintje)...dacht ik.....heb ik geen couscous in huis. Dit is mij vaker gebeurd: een hoofdingredient vegeten
:zakoverhoofd:
Afijn, ik knutsel toch meestal wat aan recepten en ik had bulgur in huis. Tevens meer pistache toegevoegd, minder pepermunt, geroosterd sesamzaad en kikkererwten toegevoegd plus een klein beetje limoensap aan de verse kruidenpasta. Het is lekker!

Voordeel is dat ik het ruim tevoren kon klaarmaken en mocht het niet lekker zijn geworden, dan verzin ik wat anders. Ik heb nooit last van kookstress. En desnoods bel ik een afhaal- Is overigens nog nooit gebeurd. Incidenteel is er wel eens iets minder geslaagd, maar nooit iets compleet verpest.

Zo...en nu kan de hele boel de vaatwasser in. Dat ding geeft veel plezier. Altijd op de zuinige stand, je moet toch een beetje om je imago denken   ;)
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2012, 12:50:05 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Aiko

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3374 Gepost op: 08 juli 2012, 12:52:22 »
En desnoods bel ik een afhaal- Is overigens nog nooit gebeurd.

Ik heb in veertien jaar zelfstandig wonen ook nog nooit een kant-en-klare maaltijd gekocht.
Maak iets liever zelf; houd bijvoorbeeld ook totaal niet van uiteten of lunchen in een bedrijfskantine...

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3375 Gepost op: 08 juli 2012, 20:09:30 »
Ik wilde voor mijn gast  'groene couscous' maken uit 'Plenty'. Heb ik alle ingredienten (deels vers uit het tuintje)...dacht ik.....heb ik geen couscous in huis. Dit is mij vaker gebeurd: een hoofdingredient vergeten
:zakoverhoofd:

Wat leuk dat je Plenty hebt, is een leuk boek. En bulgur is nog gezonder dan couscous ook !

Hier aardappels uit de oven, lekkere, gebakken spitskool met kerrie, roodlof- en ijsbergsalade met rode paprika. Dadelijk nog kersen/aardbeien/kruisbessen/abrikozen-fruitsalade.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3376 Gepost op: 09 juli 2012, 17:57:29 »
Zeker een leuk boek! Hij heeft er trouwens nog eentje uit: Ottolenghi het kookboek.

Courgettestoof in een soort Indiase roomsaus met cashewnoten en amandelschaafsel. Erbij gepofte aardappel met pepertjesboter.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3377 Gepost op: 09 juli 2012, 19:07:16 »
Vega-doner met volkoren pita's, ijsbergsla, paprikasla, witlofsla, knoflooksaus, olijven, pickles. Dadelijk nog kruisbessen.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3378 Gepost op: 09 juli 2012, 22:40:57 »
restjes eten
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3379 Gepost op: 09 juli 2012, 22:53:41 »
restjes eten
He, dat at ik vandaag ook  :P