Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3320 Gepost op: 29 juni 2012, 21:35:51 »
Pelaardappeltjes. Met rozemarijn en laurierblad gestoofde wortelen. Koolrabischnitzeltjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3321 Gepost op: 30 juni 2012, 15:13:41 »
Een zomers stoofpotje van groentebouillon en witte wijn waarin ui, aardappelblokjes, witte bonen, venkel, rode paprika en spinazie.

(Wat ik in het recept niet begrijp is dat ze beginnen met de spinazie en dan nog minuten stoven en twintig minuten koken, dan blijft er van je spinazie niets over, je doet die er beter net tegen het einde bij, hij slinkt terwijl je er bij staat.)

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3322 Gepost op: 30 juni 2012, 16:31:23 »
Nasi goreng met tomatensalade.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3323 Gepost op: 30 juni 2012, 18:16:09 »
Salade met citroendressing en gegrilde halloumi. Restje aardappelsalade. Arabisch platbrood. Ajvar.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3324 Gepost op: 30 juni 2012, 18:19:17 »
De ietwat wonderlijke combinatie van bruine rijst, groente uit de oven (aubergine, courgette, ui, paprika, kastanjechampignons en op het laatst nog tomaat en bosui erbij) met veel kruiden, tofu en wat hüttenkäse en verse kruiden uit de tuin.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3325 Gepost op: 30 juni 2012, 20:00:52 »
De ietwat wonderlijke combinatie van bruine rijst, groente uit de oven (aubergine, courgette, ui, paprika, kastanjechampignons en op het laatst nog tomaat en bosui erbij) met veel kruiden, tofu en wat hüttenkäse en verse kruiden uit de tuin.

Klinkt lekker hoor!
Hier zwartebonenburgers met chipotle, aardappeltjes uit de oven, bloemkool.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3326 Gepost op: 30 juni 2012, 22:18:24 »
Geroosterde aardappeltjes en geroosterde aubergine, courgette, paprika, ui en champignons. Met dille- en gewone mayonaise. De dillemayonaise is nu op, maar gelukkig gaan we bijna naar dillemayocountry om een nieuwe tube te kopen :cheer:
En de rabarbercake die Selly laatst tipte staat in de oven. Ik heb er een crumblelaagje op gedaan.
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3327 Gepost op: 01 juli 2012, 09:27:52 »
Veel gegeten de laatste dagen.... vrijdag na de De etende mens raspatat en een kaassoufflé.

Gisteren moest ik mijn schoonmoeder leren bietenrisotto koken (uit onze eigen tuin). Die was lekker. Er was ook soep en ijs na.

Vandaag een BBQ bij vrienden. Gezellig! Ik neem aan dat vega eten wel goed geregeld is, zij eten ook regelmatig vegetarisch.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3328 Gepost op: 01 juli 2012, 21:09:29 »
Gekookte aardappels, eitjes en een bak salade met fijne citroendressing met kruiden uit de tuin.
En in de koelkast staan twee bakjes salade te wachten tot lunchtijd.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3329 Gepost op: 01 juli 2012, 21:32:28 »
Van het (vrij forse) restant van de gegrilde groenten van gisteren heb ik een soort ratatouille gemaakt, met falafel erbij en komkommersalade met yoghurt en veel dille en knoflook.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3330 Gepost op: 01 juli 2012, 21:35:17 »

Vandaag naar Metropolis geweest en om op te warmen (het was koud en erg nat :() bij Bram een frietje gesnackt.

Net voor de groentencompensatie nog een bakje tomaat en ijsbergsla gemaakt met een soort van creolse dressing. De dressing had ik twee dagen geleden al gemaakt (olijfolie, limoensap, beetje madame jeanette, water, suiker) en die was erg lekker geworden. Beetje pittig zonder je in vuur en vlam te zetten, maar wel met dat eigenaardige, lekkere smaakje van de peper.

Oh, en toen ik thuis kwam scheen de zon, terwijl wij maar weggegaan waren omdat het begon te onweren en te stortregenen  :o

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3331 Gepost op: 01 juli 2012, 21:54:27 »
Wraps gevuld met chili sin carne, zure room, tomaat en beetje geraspte kaas, en nu voor de computer wat supersnel aardbeienijs dat ik deze middag maakte, want vriendje wilt graag voebal kijken ::)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3332 Gepost op: 02 juli 2012, 00:54:21 »
Stevig gebruncht met pannenkoeken (ik hartig met spinazie, ui, pepertje, tomaat, kaas; K. zoet met kaneelsuiker en appelmoes). 's Middags op bezoek bij vrienden in hutje-op-de-hei-in-aanbouw (en en passant ook geholpen met de afrastering). K. had een taart met marsepein gebakken. Bovendien waren er superlekkere aardbeien, waarvan ik er stiekem heel veel heb gesnoept. Thuis moest er toch nog wat in de maag, dus toastjes met camembert, rucola, pepertjes en tomaat.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3333 Gepost op: 02 juli 2012, 17:31:08 »
Ovenschotel van aardappel, tomaat, rode paprika, ui, crème fraiche en kaas. Abrikozen toe.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3334 Gepost op: 02 juli 2012, 19:56:15 »
Knolselderpuree afgekruid met zwarte look en een mini scheutje cherryazijn. Met veggieburger. Straks nog langs 't lekker koeike (plaatstelijke boerderij met ijsjesgelegenheid, maar ook met super lekkere verse fruitsla en sangria enzo) waarschijnlijk. Hoop ik, ik moet wederhelft nog kunnen overtuigen.
Morgen vrij, dagje zee op de planning :D

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3335 Gepost op: 02 juli 2012, 21:13:31 »
Er staat een clafoutis in de oven, met een ratatouillerestje, een restje geroosterde aardappelen en snijbiet met knoflook erin. En een leuk bergkaasje.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3336 Gepost op: 02 juli 2012, 21:36:26 »
Gebakken aardappelpartjes met rozemarijn en Parmezaanse kaas. Venkel, courgette en wortel in kruidige yoghurt.

Octoberleaf

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3337 Gepost op: 02 juli 2012, 21:57:58 »
Pandan rijst met tjaptjoy met alleen groentes!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3338 Gepost op: 03 juli 2012, 17:40:28 »
Gister en vandaag weer. Het smaakt nu beter, de smaken zijn lekker vermengd.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3339 Gepost op: 03 juli 2012, 18:50:54 »
Macaroni met tomatensaus en kaas en los tuinbonen. Weer abrikozen toe.
,,,,فلافل