Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3300 Gepost op: 25 juni 2012, 21:08:16 »

Hier één van mijn favoriete combi's:
Risotto met champies, waterkers, doperwtjes en lenteuitjes. Verder nog safraan, witte wijn en geitenkaas. Normaal neem ik bettine blanc (of iets wat erop lijkt), maar ik had nog charmeux au chèvre in de vriezer liggen, dus die ligt nu te ontdooien.

Voor het eerst risotto gemaakt. Omdat ik geen bouillonblokjes mag, met geweekte gedroogde paddestoelen en witte wijn. Geeft safraan ook smaak?
En kan je geitenkaas invriezen?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3301 Gepost op: 25 juni 2012, 21:30:53 »

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3302 Gepost op: 25 juni 2012, 21:37:00 »
Geeft safraan ook smaak?
Ja!
Ah, dat is handig, ik mag toch al niet zo veel kruiden.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3303 Gepost op: 26 juni 2012, 08:48:34 »
Wauw, Bast, sloffe kaneeltongen  :o
Snapt de gemiddelde vegatopiaan dat? Ken je nog meer Fries dan je dacht  ;)

Mijn vocabulair in diverse talen is best geinig mbt voedsel ;)

@Bambi
Teveel saffraan geeft een beetje bittere smaak, dus houdt het bij een paar sprietjes. Zeker voor 2 personen is dat voldoende.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3304 Gepost op: 26 juni 2012, 09:53:18 »
Een soort curry met paprika, grote bonen, tofu en rijst.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3305 Gepost op: 26 juni 2012, 18:14:06 »
Penne all'arrabbiata. En deze namiddag 'ijs' gemaakt door een bevroren banaan te mixeren. De helft is gestolen door F. Niet erg, want dan heb ik voor na het sporten een excuus om nog wat van dat supersimpel aardbeienijs van op de voorpagina te eten. ;D

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3306 Gepost op: 26 juni 2012, 19:07:36 »
Klinkt goed!

Hier burgerlijke bloemkool met een sausje en aardappel gratin. Bedankt mam!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3307 Gepost op: 26 juni 2012, 20:21:06 »
Frietjes, salade van tomaat/daikon/lollo blondosla, mozzarellasticks (ik wilde kaasstengels maar die waren er niet in de winkel  >:()
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3308 Gepost op: 27 juni 2012, 08:15:55 »
Gisteren citroenpasta en courgettesliertjes. Vandaag iets met asperges.
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3309 Gepost op: 27 juni 2012, 17:14:26 »
Deze middag gegrilde venkel met feta erover, tomatensalade, pommes duchesses (diepvries) en een veggieburger.
Voor vanavond wordt de overschot venkel onder de tomaatjes enzo gemengd, en opgegeten met een toastje.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3310 Gepost op: 27 juni 2012, 17:24:33 »
Tomaten-groente-bonensoep en brood met tofusmeersels van de voorpagina.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3311 Gepost op: 27 juni 2012, 19:35:20 »
Spaghetti met aubergine, tomatensaus, mais, parmezaanse kaas.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3312 Gepost op: 27 juni 2012, 19:45:10 »
Meneer lijn had recept uitgezocht voor groenteragout, en t kwam van topia  ;D en t was lekker  :)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3313 Gepost op: 28 juni 2012, 00:33:54 »
Zelfgekookt! Kruidenpannenkoekjes met champignonragout.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3314 Gepost op: 28 juni 2012, 17:17:43 »

Voor het eerst risotto gemaakt. Omdat ik geen bouillonblokjes mag, met geweekte gedroogde paddestoelen en witte wijn. Geeft safraan ook smaak?
En kan je geitenkaas invriezen?

Zoals al gezegd, saffraan geeft inderdaad smaak, ik vind het ontzettend lekker combineren met witte wijn (maar dat is dan ook een klassieke combi). Ik doe altijd zo'n zakje (van 0,05 gram :o) voor twee personen. Als je het eerst even weekt in warm water (of een scheutje wijn), dan komt de kleur en smaak extra naar voren. En het geeft meer geel af  ;)

Kaas kan prima in de vriezer, ik ben aan het experimenteren met hoe verschillende soorten het bevriezen vinden. Verse (geiten)kaas gaat prima, harde (geraspte) kazen ook. Weet nog niet of blauwe of schimmel kaas goed gaat, maar ik gok van wel. Er zit namelijk in verhouding veel eiwit en vet in, en redelijk weinig water.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3315 Gepost op: 29 juni 2012, 02:30:23 »
Eergisteren wraps met Frischkäse en verschillende groenten (radijs/komkommer, paprika/tomaat, spinazie) en kruiden, onderweg naar Luxemburg - en de laatste twee wraps op een bankje in een park aldaar.
Gisteren bedrijfsetentje in een restaurant, Apoteka. Vooraf een risotto met groene asperges en een Italiaans kaasje waarvan de naam me even is ontschoten. Gevolgd door aubergine met een basilicumroomsausje, rucola en pistachenoten (die vond ik een beetje raar in het gerecht). Toe amandelparfait (iets te hard en te koud, met een iets te overheersende chocoladesaus). Best aardig, best veel, best prijzig.
Vanavond een 'falafel vegetarisch' in Saarbrücken, wachtend op de trein.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3316 Gepost op: 29 juni 2012, 07:21:29 »
Gisteren bbqde we! Paddestoelen in witte wijn en rozemarijn en een vega worstje, sausjes, salade en stokbrood. Vanavond frietjes van de snackbar  :-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Parama

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3317 Gepost op: 29 juni 2012, 15:45:00 »
Vandaag weet ik nog niet. Maar gisteren stond dit op het menu  :P Seitan spiesjes met Chinese koolsalade en een doperwtensoepje. De seitan had ik al gemarineerd (in een ziplockbag: olie, sesamolie, verse gember, 1 knoflook teentje en sojasaus) de dag ervoor maar die kan je ook een uurtje laten marineren. Ook tofu is lekker trouwens. Ik heb kleine uitjes gepeld met een beetje olijfolie in de oven gedaan (200 graden) 20 min. Ook blokjes courgette met olifolie en wat fijngesneden rozemarijn (had ik nog in de koelkast liggen) in de oven. En kastanjechampignons; beetje olijfolie, sojasaus en versegemalen peper. Ook in de oven. Seitan even bakken en dan de spiesjes maken. Ik heb er ook nog stukjes paprika, augurken, olijven en kersentomaatjes aan toegevoegd. Staat heel feestelijk  :wortel:
Soep: twee aardappelen en ong. 300 gr. doperwten en twee groentenboullionblokjes AH, gaar laten worden. Pureren met wat water en wat cocosmelk. Verse koriander erover heen gestrooid.
Chinese kool fijn snijden. Vinegraitte van citroen, geraspte citroenschil, olijfolie en honing er door mengen. Tenslotte heb ik nog wat pecannoten en pijnboompitten toegevoegd.

Offline Sidhariel

• **
  • 33
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3318 Gepost op: 29 juni 2012, 19:32:53 »
Geroosterde bloemkool, tofu madras met rijst :)

Toe een icecream sandwich van kokoskoekjes en vanille-yoghurtijs :D
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3319 Gepost op: 29 juni 2012, 19:54:32 »
Een fijne salade van quinoa, tempeh, daikon, postelein, lollo blondo, munt en mosterdressing. Erbij gazpacho en een broodje met geitenkaas/dragon/knoflookcrème die ik over had bij Gartine en voor me werd ingepakt.
,,,,فلافل