Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3280 Gepost op: 21 juni 2012, 09:28:57 »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3281 Gepost op: 21 juni 2012, 16:27:19 »
Niewied komt eten en die krijgt pad thai, een komkommer/wortelsalade en zwart sesamijs en bonbons toe.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3282 Gepost op: 21 juni 2012, 18:13:11 »
Een grote bak met ijsbergsla, rucola, komkommer, tomaat, bosui, radijzen uit de tuin, tomaat, knoflookolijven, augurk, ingemaakte paprika, feta, gekookt ei en zonnebloempitten. Buiten genuttigd.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3283 Gepost op: 22 juni 2012, 17:34:58 »
Vanavond stamppot veldsla met bosui, tomaat en yoghurt. Erbij een groentekroket met mosterd.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3284 Gepost op: 23 juni 2012, 22:31:46 »
Wij aten vandaag patatjes van nieuwe aardappelen met gebakken oesterzwammen en een salade.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3285 Gepost op: 23 juni 2012, 22:34:18 »
Soep met geroosterde tomaten en paprika's. Met frekebrood en maartjebrood erbij, en huzarensalade, geiten- en andere kaasjes, komkommersla met dille, radijsjes en tomaatjes. Licht mislukte taart toe, een bodem met boter, amandelen, havermout en speculaaskruiden. Daarop een mengsel van geklopte slagroom, limoen, suiker en kwark en daarop een laag aardbeien. De smaak was goed, maar er was een soort siroop uit de vulling gelopen, waardoor de bodem nogal zompig was geworden.
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3286 Gepost op: 23 juni 2012, 22:57:15 »
Mooi weer, ik at eerst wat gevulde champions, en daarna maar liefst 2 greetburgers. Wat dus neerkomt op een ciabatta-afbakbroodje, jonge look op een spiesje, een lang groen medium heet pepertje, wat champions, een quorn filet, een snee aubergine met zachte fetakaas allemaal op de bbq mikken, en dan alles bijeen met nog een beetje tartaar. Nu ben ik eventjes bij het vuur weggevlucht, want we hebben er enkele takjes op gegooid voor het kampvuureffect, maar het rookt belachelijk hard en F is het nu in orde aan het krijgen. Hopelijk voor mijn pijnlijke ogen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3287 Gepost op: 24 juni 2012, 00:22:11 »
Wij hebben de hele dag binnen gezeten en onder begeleiding geknutseld. Onze hond Lytse heeft zich voorbeeldig gedragen en negen uur lang ontspannen gekeken wat we deden en geslapen. Een superhond. Wij hadden mee: bulgursalade; worteltjes met honing en geroosterd sesamzaad; bloemkool met witte balsamico en nigella; kidneybonen, rode paprika en feta met rode balsamico; radijsjes en komkommer met bieslook.

Thuis calorieën getankt met spaghetti aglio, olio e peperoncino (met verse salie en tijm, bestrooid met Parmezaanse kaas).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3288 Gepost op: 24 juni 2012, 08:55:10 »
Zin in gegrilde groenten door het lezen van mijn eigen artikel over Perugia, dus gisteren in Antwerpen in een nachtwinkel nog gekocht: aardappelen, grote champignons, een rode paprika, een courgette. Olie en zout was al in huis.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3289 Gepost op: 24 juni 2012, 19:43:43 »
huzarensalade

Hoe maak je die?

Hier daikonkoekjes, Koreaanse daikonsoep, sushi met gepickelde gember erbij, salade met postelein, komkommer en een sesamdressing en een kommetje rijst. Bonbons uit Terschelling die ik van Bast kreeg toe  :D
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3290 Gepost op: 24 juni 2012, 20:41:22 »
Risotto met ui, champignons, erwten, tomaat en bosuitje, een flinke lepel zure room en veel basilicum. Geen tofu, want later thuis dan gedacht en de tofu zat nog in de vriezer.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3291 Gepost op: 24 juni 2012, 20:59:35 »
Met een vriendin gevulde courgette en pasta met geroosterde tomatensaus gemaakt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Octoberleaf

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3292 Gepost op: 24 juni 2012, 20:59:52 »
Stamppot Andijvie met vegetarische balletjes! Heerlijk!

Online Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3293 Gepost op: 24 juni 2012, 21:09:41 »
Pizza! Met perfect gerezen deeg en slechts heel weinig tomatensaus. Er op: paprika, ui (ik), ananas (K.), verse tijm, pepertjes, mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3294 Gepost op: 25 juni 2012, 09:02:38 »
huzarensalade

Hoe maak je die?

Gekookte aardappels in blokjes, worteltjes idem, doperwetjes, Amsterdamse uiten en augurken, allebei in stukjes, en dan mayonaise/kwark/mosterd/peper/zout erdoor. Met kwarten gekookt ei en een augurkwaaier bovenop.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3295 Gepost op: 25 juni 2012, 16:41:28 »
huzarensalade

Hoe maak je die?

Gekookte aardappels in blokjes, worteltjes idem, doperwetjes, Amsterdamse uiten en augurken, allebei in stukjes, en dan mayonaise/kwark/mosterd/peper/zout erdoor. Met kwarten gekookt ei en een augurkwaaier bovenop.

Lekker. En jaaa een augurkwaaier hoort daar op!
Hier vanavond een stamppotje van lollo blondosla en postelein die doet of ie zuring is (lekker!) met als ze er nog zijn veggie worstjes en anders pittige tempeh vega spekjes van de vegaslager. Erbij piccalilly, sambal, zilveruitjes enzo.
Aardbeien toe.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2012, 19:30:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3296 Gepost op: 25 juni 2012, 16:53:48 »
Gegrilde venkel, tomaat, pepers, aubergine met feta in de oven, wat gevulde champions (allemaal overschotjes van bbq...) met nog wat aardappeltjes erbij.
Voor daarna staat er nu iets in de diepvries naar het receptje van op de voorpagina voor supersimpel aardbeienijs, dan zijn de eiwitten van in de diepvries aan het opgeraken. Bij mij werd het wel geen hele stijve mousse, maar er zat wel wat lucht in, dus ik hoop maar dat het een fijne consistentie krijgt. De smaak was in elk geval bij het uitlikken al de moeite  :D

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3297 Gepost op: 25 juni 2012, 16:54:58 »

Hier één van mijn favoriete combi's:
Risotto met champies, waterkers, doperwtjes en lenteuitjes. Verder nog safraan, witte wijn en geitenkaas. Normaal neem ik bettine blanc (of iets wat erop lijkt), maar ik had nog charmeux au chèvre in de vriezer liggen, dus die ligt nu te ontdooien.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3298 Gepost op: 25 juni 2012, 19:53:35 »
Van het weekend een mislukte Mexicaans geinspireerde stoofpot die iets te zoetzuur uit viel, en een frituurfeestje (vriezer moest leeg) met o.a. bitterballen van Healthy Planet, groentekroketjes van Cas Spijkers en uienringen in zelf gemaakt beslag. Toe nog meer troostcalorien in de vorm van een soort tiramisu. Vanwege een koffiehater, een beetje sloffe kaneeltongen en een pakje blauwe bes (AH, maar het leek echt verdacht veel op bosbes) die uit de vriezer moest werd het crea gestapeld met mascarpone, opgeleukt met citroensap, vanillesuiker en amandelspijs.
Vandaag dus maar een balansdagje, Grieks geinspireerde salade met gepofte chioggiabiet en aardappel met yoghurt-muntsaus.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3299 Gepost op: 25 juni 2012, 20:47:31 »
Wauw, Bast, sloffe kaneeltongen  :o
Snapt de gemiddelde vegatopiaan dat? Ken je nog meer Fries dan je dacht  ;)

Ik at voor het sporten gisteravond bereide rauwkost/salade met gekookte ei, smaakte prima en nu net een bord risotto.