Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3200 Gepost op: 10 juni 2012, 21:32:07 »
Risotto met dubbelgedopte tuinboontjes en gegrilde asperges.
This is between me and the vegetable!

Offline francis

• *
  • 12
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3201 Gepost op: 10 juni 2012, 21:32:39 »
Aardappelblokjes (met schil) uit de oven,omelet,notenburger en een salade.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3202 Gepost op: 11 juni 2012, 08:10:32 »
Gisteren na een gezamenlijke tuinmiddag: diepvriespizza met salade (met zelfgemaakte veganaise), en wat spinazie uit de tuin erbij, en prosecco met vlierbloesemsiroop. Daarna kocht S. een bak ijs. Tijdens het opeten zei ik: "Dat krijgen we toch niet met zijn vieren op", maar ik had ongelijk.

Vandaag iets met andijvie uit de tuin.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3203 Gepost op: 11 juni 2012, 12:37:17 »
Thaise groene curry met courgette, bamboescheuten, paprika, aardappel en ei. En rijst erbij.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3204 Gepost op: 11 juni 2012, 16:31:44 »
Soep van bloemkoole en wortel met garam masala, maar ik twijfel nog of ik de soep ga pureren of niet. Indien niet gepureerd, dan doe ik er misschien nog wat linzen doorheen.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3205 Gepost op: 11 juni 2012, 19:16:51 »
De groentenla puilde uit, dus ik heb mezelf de opdracht gegeven om de groenten die ik niet lekker vind de komende dagen op te gaan maken. Vandaag was de knolselderij aan de beurt. Recept uit de Dikke vegetariër, witte bonen gratin met knolselderij. Was erg lekker en helemaal niet zo selderij-achtig, dus dat is goed.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3206 Gepost op: 11 juni 2012, 20:01:37 »
Gisteren het jaarlijks familie-verjaardagsetentje bij het nieuwe huis van mijn dochter.
's Middags drie lekkere zelfbereide taarten (skitaart die dan ook erg wit was en waar aardbeien uit eigen grond, slagroom met vlierbloesem en eiwitschuimpjes in verwerkt waren, notentaart met amandelspijs en brownie) en in de late namiddag ter plaatse gefrituurde, zelfbereide, voortreffelijke falafel (graadmeter op mijn schaal schoot onmiddellijk naar rechts), hartige en smakelijke veggieshoarma (sojastukjes gemarineerd in kruiden en dan gebakken), tomatenblokjes met feta en koriander, looksaus, tzatziki, olijven, gebakken ui, salade met kweeperendressing, en drie soorten brood, waaronder knapperige Sardische carta musica. Hierop smaakte de eigen pesto lekker: van hondsdraf, walnoten en oude Hollandse kaas (evident en toch een ontdekking: lekkere pesto moet niet van de traditionele ingrediënten gemaakt worden en kan even goed in een Nederlandse versie.)
Belgische bieren erbij, op één uitzondering van Het IJ na.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3207 Gepost op: 11 juni 2012, 20:14:15 »
Wow Karl, wat een heerlijk eten allemaal!

Hier choisam (een soort paksoi achtige, maar met dunnere steeltjes) met veggie oestersaus, gebakken mock abalone met lenteui en chilibonensaus, bruine rijst. Toe het restje van de rabarbertaart.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3208 Gepost op: 11 juni 2012, 21:43:25 »
Heer Karl schreef: pesto lekker: van hondsdraf, walnoten en oude Hollandse kaas (evident en toch een ontdekking: lekkere pesto moet niet van de traditionele ingrediënten gemaakt worden en kan even goed in een Nederlandse versie.)
Belgische bieren erbij, op één uitzondering van Het IJ na.

Wow, wat een uitvinding. Hondsdraf met bloemetjes of zonder? En ja, wat een fraaie maaltijd.
Grootvader van mijn vrouw gebruikte honddraf tegen oorpijn. Wat zout op gekneusde hondsdraf, vocht uit de plant, dan in oor druppelen. Hamvraag is natuurlijk of het zout het deed of de hondsdraf of beide. Hij had een boekwerkje met eigen receptuur. Is weg. Ecco

Hier: Pizza gemaakt van kant en klaar biopizzabodem, tomaat, even gemagnetroniseerde ui, tomatenpuree verwreven met knoflook en een beetje water, olijfolie, geraspte sbrinz die we meenamen uit Zwitserland, Iraanse kruiden die we kochten in de souk van Isfahan. Slaatje van venkel en bio Pfälzer Karotten ( carottes palatins, gele wortels ook uit Zwitserland).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3209 Gepost op: 11 juni 2012, 21:46:07 »
Mervrouw LL wees me op zwarte haren-naamassociatie. Mooi, had ik niet door. Ach ja, weer eens een steek laten vallen.
En ja, ook dit heeft weer niks met eten te maken.
Geen enkele associatie. 
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3210 Gepost op: 12 juni 2012, 00:36:07 »
Vanochtend rinkelde de wekker al om half zes: de hele dag op pad voor een bespreking in Darmstadt (twee keer drie uur in de trein). Ik nam mee: een saladebox met gekruide bulgur (venkel, karwij), kidneybonen en paprika in balsamicodressing, wortelschijfjes met honing en geroosterd sesamzaad, blokjes feta en komkommer met bieslook. Er was ook een lunch georganiseerd: een fantasieloos, vleeshoudend warm buffet - stokbrood met tomaat en mozzarella smaakt ook goed.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3211 Gepost op: 12 juni 2012, 08:43:15 »
Oe, hondsdraf, dat hadden wij vroeger veel staan in de tuin, wat grappig dat je er pesto mee kan maken. Ik ga er naar uitkijken, volgende keer ik het tegenkom, staat er ook iets pesto-achtig op het menu  :D Verder klinkt het allemaal ook om ter lekkerst, njam.
Ik weet nog niet wat ik ga maken vandaag, niks meer in huis, deze voormiddag thuis, dus straks langs de dobbelhoeve (heel erg leuke biowinkel/landbouwbedrijf in de buurt) eens kijken wat de inspiratie brengt. Er gaat zeer waarschijnlijk iets met jonge look in, als die nog zo in de reclame staat zoals vorige keer :)

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3212 Gepost op: 12 juni 2012, 08:49:44 »
Ik ga er naar uitkijken, volgende keer ik het tegenkom, staat er ook iets pesto-achtig op het menu  :D

Ik kan ook nog wel een bosje verse zuring uit de wei halen als je wilt. Daar schijn je heel goed sla mee te kunnen maken. En brandnetel hebben we hier ook zat, voor de soep of voor de thee.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline francis

• *
  • 12
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3213 Gepost op: 12 juni 2012, 10:49:35 »
Gister: gebakken aardappelen,"Ziegenkäsetalers" en een salade met o.a  lollo rosso uit eigen tuin.
Vandaag: groentenkoekjes,notenburgers,salade(van gister maar dan met verse sla) rijst en een linzenstoofpot met feta.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3214 Gepost op: 12 juni 2012, 11:08:56 »
Ik ga er naar uitkijken, volgende keer ik het tegenkom, staat er ook iets pesto-achtig op het menu  :D

Ik kan ook nog wel een bosje verse zuring uit de wei halen als je wilt. Daar schijn je heel goed sla mee te kunnen maken. En brandnetel hebben we hier ook zat, voor de soep of voor de thee.
Ja, dan kan ik volgende keer antwoorden op de vraag 'wat eet je dan wel': gras ;D

Offline Pixie

• **
  • 19
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3215 Gepost op: 12 juni 2012, 16:07:47 »
Een Marokkaans stoofpotje met paprika, tomaat, olijven, feta en koriander; couscous en zelfgemaakte burgers van zoete aardappel en kidneybonen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3216 Gepost op: 12 juni 2012, 19:21:24 »
Tagliatelle met gebakken cougette, hete rode peper, citroensap en parmezaanse kaas. Salade van kerstomaat, ijsbergsla, olijfjes en een beetje mais.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3217 Gepost op: 12 juni 2012, 19:33:11 »
Pasta met champignon-roomsaus. Erbij een fikse salade met citroendressing en geroosterde zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3218 Gepost op: 13 juni 2012, 13:10:56 »
Maak vandaag falafel (uit een pakje: want dat zou een vriend die ging verhuizen anders weggooien) in pitabroodjes, beetje kropsla, tomaat en misschien nog zuurkool.

Morgen bietenrisotto.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3219 Gepost op: 13 juni 2012, 14:19:34 »
Ik heb mezelf voor vanavond asperges beloofd. Mijn plan was om ze met pasta te eten, maar door de risotto met sinaasappel lijkt me ook erg lekker...
This is between me and the vegetable!