Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3180 Gepost op: 09 juni 2012, 10:55:16 »
Ja, gisteren "prijsuitreiking" van avondcursus (ik ben geslaagd :wortel:) en overvolle theaterzaal voor dansvoorstelling na een drukke dag, morgen zeer leuk maar toch ook wat vermoeiend familiefeest (ver rijden, veel praten en veel lekkers eten neem ik naar goedergewoonte aan - mijn dochter heeft al Sardisch brood aangekondigd), dus nu graag weinig op het programma.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3181 Gepost op: 09 juni 2012, 13:33:43 »
Lasagne bolognese gister, vanavond raapstelen-radijsloofstamppot met mierikswortel.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3182 Gepost op: 09 juni 2012, 14:24:40 »
Ja, gisteren "prijsuitreiking" van avondcursus (ik ben geslaagd :wortel:)

Feli! Wat voor cursus volgde je?

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3183 Gepost op: 09 juni 2012, 14:46:09 »
Italiaans, tweede jaar. We hadden een leuke, kleine klas die aan mekaar gewaagd was, zodat de lessen vlot verliepen. Er is echter geen derde jaar (te weinig deelnemers), dus gaan we overleggen of we in de zomer voor een overgangsexamen gaan studeren, waardoor we ineens naar het vierde kunnen. Maar stel je nog niet te veel voor van onze conversatie, het is meer zoals een Nederlander Frans spreekt na enkele jaren schools onderwijs.

Offline Sedna

• 160
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3184 Gepost op: 09 juni 2012, 14:54:03 »
 Een gerecht uit een vegetarisch kookboek die ik heb. Met spinazie, pasta en noten.   
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline francis

• *
  • 12
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3185 Gepost op: 09 juni 2012, 16:10:43 »
Pizza (deeg ligt nu te rijzen) met een salade.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3186 Gepost op: 09 juni 2012, 16:29:43 »
Gefeliciteerd met je examen Karl!

Hier komt iemand eten die niet van kaas en ei houdt, en ook niet van enorme hopen groenten, en ook niet van overdreven alternatief eten.
Ik maak maar een buffetje, dan kan iedereen nemen wat ie wil: Chinese tomatensoep met taugé en lenteui, yakitorispiesjes van vegetarische kip met pindasaus, witte mini-puntjes met veggieworstjes, ijsbergsla met mais, tortillachips met guacamole en tomatensalsa, een schaaltje kerstomaatjes en stokbrood met boursin en niet-zelfgemaakte aioli.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3187 Gepost op: 09 juni 2012, 17:17:57 »
Nou, als hij/zij daar niet blij mee is, dan wordt het een enkeltje FEBO hoor!

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3188 Gepost op: 09 juni 2012, 17:29:42 »
Ja, geen paarlen voor de zwijnen, als de zwijnen te hard knorren.
De gast is wel een moeilijkdoende eter.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3189 Gepost op: 09 juni 2012, 19:17:02 »
Restjes pasta met aubergine, courgette, champignon, ui, paprika, tomatenblokjes, kruiden uit de tuin en hüttenkäse.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3190 Gepost op: 09 juni 2012, 20:49:26 »
Farfalle met aubergine, courgette, groene asperges, olijfjes en tomatensaus.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3191 Gepost op: 09 juni 2012, 20:55:00 »
Citroendressing (met verse citroen) is lekker!
Ja duuuh, waarom denk je dat ik dat zo vaak eet.
Wat gaat daar dan nog meer in naast vers geperste citroen?
Honing (maar een andere zoetmaker kan natuurlijk ook), vaak nog een scheutje witte balsamico om de hoeveelheid aan te lengen, peper, (relatief veel) zout, soms ook een fijngesneden vers pepertje.

En vanavond aten we weer een salade met citroendressing: sla, rucola, puntpaprika, wortel, kidneybonen, geroosterde zonnebloempitten. Erbij gekookte aardappelen en een eitje met mosterdsaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3192 Gepost op: 09 juni 2012, 22:25:02 »
Een kopje soep en havercrackers met gorgonzola, een leuk geitenkaasje en burrata :cheer:
This is between me and the vegetable!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3193 Gepost op: 09 juni 2012, 22:30:46 »
Vandaag: Zelfgemaakte aspergesoep uit de vriezen met een hardgekookt eitje
Morgen: Simpel indonesisch; sambal goreng spitskool, boontjes met sambal, zoetzure tempé en tofu in satesaus :) 

De afgelopen week veel gewerkt, en komende week ga ik ook veel werken, dus vriend kookt vaker. Dat betekent prut met stukjes. Nu is hij begonnen met een groot vegetarischeballetjesonderzoek. We hebben al die van de Lidl en Vivera gehad. In de koelkast liggen nog van de Aldi. Die van de Tival kennen we natuurlijk al. Ik zit me eigenlijk af te vragen of dat hier al eens gedaan is?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3194 Gepost op: 10 juni 2012, 00:53:52 »
De afgelopen week veel gewerkt, en komende week ga ik ook veel werken, dus vriend kookt vaker. Dat betekent prut met stukjes.
Klinkt zeer gevarieerd  ;D
Citaat
Nu is hij begonnen met een groot vegetarischeballetjesonderzoek. We hebben al die van de Lidl en Vivera gehad. In de koelkast liggen nog van de Aldi. Die van de Tival kennen we natuurlijk al. Ik zit me eigenlijk af te vragen of dat hier al eens gedaan is?
Niet dat ik weet, in ieder geval niet systematisch. De Redactie ziet de resultaten met spanning tegemoet. Ik ken slechts die van Tivall, best smakelijke stuiterballetjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Mariek

• 3.972
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3195 Gepost op: 10 juni 2012, 15:32:24 »
Voor de tweede keer bietjes in de groentetas en ik hield vroeger niet van bietjes. Kwam ik uit school, stonden ze al te pruttelen en zat ik de hele middag in een gronderige lucht, mezelf op te vreten omdat er bietjes op het menu stonden. Werden m'n aardappels roze, brr...

Ik heb ze in de oven staan en straks gooi ik ze door de risotto, met rucola en zachte geitenkaas.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3196 Gepost op: 10 juni 2012, 18:34:44 »
Gestoomde aardappels, spinazie met ei uit de oven. Toe rabarbertaart.
,,,,فلافل

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3197 Gepost op: 10 juni 2012, 19:25:27 »
Linzenkoekjes, knapperige polenta en groene salade. (een samenraapseltje van dingen die ik nog in huis had, omdat ik er vrijdag niet aan had gedacht boodschappen te doen, ik er gister niet de mogelijkheid voor had omdat ik wegging, en toen ik vandaag terugkwam de winkels dicht waren)
Zo.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3198 Gepost op: 10 juni 2012, 20:07:29 »
Toch geen andijviestamppot, maar gekookte aardappels met schil, een fijn bakje aangeklede sla (knoflookolijven  :D) en gekookte eitjes. En dat alles buiten genuttigd!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Aphyna

• **
  • 73
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3199 Gepost op: 10 juni 2012, 20:20:32 »
Wortel en gekruide tofureepjes uit de oven, eiernoodles, citroensap+sojasaus+veel verse koriander