Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3080 Gepost op: 29 mei 2012, 20:23:06 »
Dat zou cool zijn, als die ene Zweedse toko ook Russisch brood zou verkopen... Nee, LL heeft gelijk.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3081 Gepost op: 29 mei 2012, 20:30:05 »
Nee, ik bedoelde niet dat het Russische brood dat ook Spaans is ook bij de Zweedse toko te koop is, maar vroeg me af of het even zoet is als dat Zweedse brood, maar het Russische brood koop je bij AH en het Spaanse bij de biowinkel, of omgekeerd.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3082 Gepost op: 29 mei 2012, 20:38:39 »
Ik heb nu een beeld van Spaans brood dat eruit ziet alsof er echt suiker op zit, dat is hier niet zo, het is ook niet zoals brioche ofzo, maar wel echt zoet. Volgens mij is dat Zweeds, heel veel brood is zoet daar. Ik heb al zitten speculeren dat het kwam omdat gist lastig rijst als het het koud heeft, en dan wel een beetje hulp van wat suiker kan gebruiken ofzo. Ofzo dus.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3083 Gepost op: 29 mei 2012, 20:47:23 »
Ik had andijvie met witte bonen en kappertjes (recept uit Veganomicon, mwah), erbij aardappelpuree. Ik had eigenlijk tofu er bij willen doen, maar de winkel had geen tofu meer, dus dan maar niet. Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik nog een obscure burgermix thuis had liggen, zo eentje van poeder waar je water bij gooit. Dat gemaakt en het was net zo smerig als ik al had gedacht, dus een deel is in de vuilnisbak beland.  :-X

Offline Sven

• 3.929
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3084 Gepost op: 29 mei 2012, 21:38:31 »
een restje venkelsoep, Selderijsalade met extra chilipoeder, tomaat en couscous.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3085 Gepost op: 29 mei 2012, 21:40:02 »
Ik had andijvie met witte bonen en kappertjes (recept uit Veganomicon, mwah),

Dit is ook vegan en lekker (vind ik in elk geval, misschien is het wat voor je) http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/8538-italiaanse-wintersalade-met-gegrilde-andijvie en mag ook in de zomer
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3086 Gepost op: 30 mei 2012, 00:36:17 »
Ik had andijvie met witte bonen en kappertjes (recept uit Veganomicon, mwah), erbij aardappelpuree. Ik had eigenlijk tofu er bij willen doen, maar de winkel had geen tofu meer, dus dan maar niet. Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik nog een obscure burgermix thuis had liggen, zo eentje van poeder waar je water bij gooit. Dat gemaakt en het was net zo smerig als ik al had gedacht, dus een deel is in de vuilnisbak beland.  :-X
Andijvie met witte bonen en kappertjes klinkt niet echt als een aantrekkelijke combi.
Heb je burgermix van Joannusmolen? Die notenvariant daarvan vind ik best oké, de andere niet zo. Beetje kartonnig.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3087 Gepost op: 30 mei 2012, 00:56:21 »
Een ui-tomatenrisotto met verse salie en rozemarijn, en een ingelegd pepertje. Op het eind Parmezaanse kaas erdoor en een klein scheutje bouillon (nou ja, gewoon gekookt water vermengd met zout). Een fijne, stroperige massa, bloedjeheet en erg smakelijk.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3088 Gepost op: 30 mei 2012, 08:59:59 »
Andijvie met witte bonen en kappertjes klinkt niet echt als een aantrekkelijke combi.
Heb je burgermix van Joannusmolen? Die notenvariant daarvan vind ik best oké, de andere niet zo. Beetje kartonnig.

Op zich vond ik het qua smaken wel bij elkaar passen hoor, maar de andijvie was een beetje te snotterig geworden.
De burgermix kwam uit Engeland. Er zat een vreemd nasmaakje aan, ik werd er echt een beetje misselijk van.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3089 Gepost op: 30 mei 2012, 11:05:49 »
Hee, wat heb je veel letters ineens!
En ik ben het met je eens, ook een nickname heeft recht op een leesteken!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3090 Gepost op: 30 mei 2012, 11:10:05 »
Gisteren middag rijst met gewone én pijpajuin/look en wat tomatenpuree en een paar vegaballetjes met harissasmaak van provamel. Die had ik nog niet gehad, en ze waren best oké, de smaak zat goed. Erover nog wat verse zeep voor mij, zoals mijn vriend dat noemt, maar ik noem het gewoon verse koriander.
'savonds wat soep met kimchi en een paar noedels, die een beetje tegenviel, maar wel mijn maag met caloriearme dingen vulde, dus dat was dan weer goed.
Vandaag een gratin met aardappeltjes en groenlof, ofwel iets met pasta en blauwekaassaus, ook met nog wat van de groentjes erbij/onder.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3091 Gepost op: 30 mei 2012, 11:21:23 »
Hee, wat heb je veel letters ineens!
En ik ben het met je eens, ook een nickname heeft recht op een leesteken!

Het staat wel wat raar zo hè? Zonder . was al bezet, god mag weten door wie!

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3092 Gepost op: 30 mei 2012, 11:21:59 »
Nee, ik vind het juist heel normaal staan. Leestekens maken de wereld mooier!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3093 Gepost op: 30 mei 2012, 11:34:53 »
En luider!! !! !

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3094 Gepost op: 30 mei 2012, 11:43:05 »
Het eten is het niet met je eens, Maartje!.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3095 Gepost op: 30 mei 2012, 17:54:52 »
Falafel (niet zelfgemaakte, maar van Maaza, was vergeten kikkererwten te weken en wist ook nog niet zeker of ik falafel wilde), komijnpita's, gestoofde uien met baharatkruiden, paprikasalade, eikenbladsalade, koolrabi, tahinsaus, knoflooksaus en chilipickles.
Rabarber toe.
,,,,فلافل

Offline Aphyna

• **
  • 73
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3096 Gepost op: 30 mei 2012, 19:50:50 »
Rijst stond al gekookt in de koelkast, supersnel erbij:
knoflook en kleine lepel XO chilipaste met holy basil (aanrader) verhit in kokosolie, kropje paksoy en handje cashews erbij, wat santen en water. Voor bezoek zou ik het wel apart bij serveren, maar nu heb ik de rijst er gewoon doorheen gegooid. En er op het bord nog 2 flinke lepels sojayoghurt doorheen geroerd. Lekker thai-achtig :angel:
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2012, 19:57:47 door Aphyna »

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3097 Gepost op: 30 mei 2012, 20:33:53 »
Ik at linzensoep en er is nog een hoop over, dus dat eet ik waarschijnlijk de hele week nog.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3098 Gepost op: 30 mei 2012, 20:34:22 »
Wegens nare postelein, stamppot met witlof, groene paprika, tuinkruidenkaas, gebakken uitjes, mierikswortel en Tivall burger royale. Toe een Cornetto, koekjessmaak.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Aphyna

• **
  • 73
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3099 Gepost op: 30 mei 2012, 20:36:20 »
Ik at linzensoep en er is nog een hoop over, dus dat eet ik waarschijnlijk de hele week nog.

Misschien een deel invriezen? Anders wil je het na deze marathon een half jaar niet meer eten haha  ;D