Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3040 Gepost op: 23 mei 2012, 17:38:36 »
Het wordt weer pizza. Nu met de tuinboontjes in mosterd gedoopt.

(Naar aanleiding van de pizza die een vriend laatst maakte, dat was met doperwtpuree en mosterd. En ja, dat is lekker ;))

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3041 Gepost op: 23 mei 2012, 18:45:33 »
Eind vd middag puylinzensalade met geitenkaas (van Marqt) en nu gazpacho en straks nog pastasalade (met gemarineerde aubergine, hm dat ga ik vaker maken) en een broodje met bio-boursin. En is er ook nog mango, maar die kan ook morgen.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2012, 19:06:20 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3042 Gepost op: 23 mei 2012, 18:46:07 »

(Naar aanleiding van de pizza die een vriend laatst maakte, dat was met doperwtpuree en mosterd. En ja, dat is lekker ;))

Wat leuk. Hoe gaat dat dan?
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3043 Gepost op: 24 mei 2012, 17:34:16 »
Wraps met erin een frisse salade van avocado, kidneybonen (shit waarom heb ik die limoen 2 dagen terug opgegeten, oh ja, omdat ie opmoest), kerstomaten, koolrabi, yoghurt, kaas. Gazpacho.
Mango toe.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3044 Gepost op: 24 mei 2012, 18:29:11 »
Ken je deze, Selly? Prima te doen in een dressing vind ik. Of is dat uit den boze voor de smaak- :cop:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3045 Gepost op: 24 mei 2012, 21:25:33 »
Ken je deze, Selly? Prima te doen in een dressing vind ik. Of is dat uit den boze voor de smaak- :cop:

ha ja die heb ik wel eens (misschien nu ook wel achter in een kast) en de citroenvariant staat in de koelkast, maar eigenlijk vind ik het een gek bijsmaakje hebben én ik had nu (maar dat schreef ik niet) zin in limoenpartjes erbij geserveerd. Maar toch bedankt voor de tip  :)
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3046 Gepost op: 25 mei 2012, 01:03:34 »
Volkorenpenne met gestoomde roosjes bloemkool en schijfjes wortel in een kaassaus met Schabziegerklee en verse tijm.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3047 Gepost op: 25 mei 2012, 09:52:46 »

Wat leuk. Hoe gaat dat dan?

Ben het aan het navragen en hoop dat hij het opschrijft.

Gisteren aten we tofustukjes, kool dat opmoest, tuinbonen, rijst en een gebakken ei.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3048 Gepost op: 25 mei 2012, 17:36:11 »
Sla, wat anders? Griekse stijl dit keer.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3049 Gepost op: 25 mei 2012, 20:19:43 »
Gebakken aardappelpartjes; gestoofde bloemkool; salade van lollo bionda, radijs, puntpaprika en geroosterde zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3050 Gepost op: 25 mei 2012, 21:30:54 »
Rauwe andijviestamppot met geraspte kaas en chipotletabasco.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3051 Gepost op: 26 mei 2012, 14:30:53 »

Heel veel restjes eten afgelopen week, nog over van de verjaardag. Gelukkig is het salade weer, dus de couscoussalade met gebakken aubergine ging er wel in. Gisteren de spitskool opgemaakt als sambal goreng met boontjes, erbij mijn favoriet, eitjes in tomatensaus.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3052 Gepost op: 26 mei 2012, 18:00:13 »
Felle zon, begrafenis in de middag in dorp tegen Belgische grens. Indrukwekkend wel. Maar dan: koffie en cake en kadetje kaas. Bij mij moet dat anders. Heb wellicht nog even tijd om te bedenken wat. Seitanbroodjes, ja, dat is wel wat, en bier en voor de chauffeurs alcoholloos drinken. Want ja, een uitvaart moet geen aanleiding zijn voor uitvaart na aanrijding.
Nu maakt mijn vrouw spag met olie. En beslist nog iets. Ga een 2% biertje drinken en helpen. Vanochtend de dakgoten leeggeschept.
Koken, eten, slapen, scheppen, lezen, uitvaarten, mailen: altijd wat te doen. Maar werken voor inkomen is weer heel iets anders.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3053 Gepost op: 26 mei 2012, 20:05:52 »
Japans: tofutempura met een yuzudip, komkommersushi, champignons van de grill met misosaus, raapsteeltjes met romige sesamdressing, kommetje rijst.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3054 Gepost op: 26 mei 2012, 21:51:00 »
Twee soorten salade, één koolrabi-wortel-kidneybeans met yoghurt-mosterddressing die iets aan de komijnige kant was en één van tomaat, komkommer, puntpaprika en plakjes ei met olie, azijn en kruiden. Erbij groenteballetjes en nog gekookte aardappels voor G.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3055 Gepost op: 26 mei 2012, 21:54:41 »
één koolrabi-wortel-kidneybeans met yoghurt-mosterddressing

Hé dat is een Eelcosalade.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3056 Gepost op: 26 mei 2012, 22:00:21 »
 ;D

Gecondoleerd heer Niewied!

Hier ook salades, maar dan van de groenteman wegens zware dag. Erbij pastei van Pieman.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3057 Gepost op: 26 mei 2012, 22:01:26 »
één koolrabi-wortel-kidneybeans met yoghurt-mosterddressing
Hé dat is een Eelcosalade.
:yes: Ik zou het bijna Eelco's koolrabisalade noemen  ;D

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3058 Gepost op: 27 mei 2012, 13:27:06 »
Vandaag, 1e Pinkst., drie gasten. Dochter met heer en voorts een Nederlandse vriend van ons die in Japan werkt.
Groot deel van de ochtend bezig geweest. Mijn vrouw bereidde bladerdeegvierkanten met een top van hutkaas gemengd met prei en olijf, koude soep van tomaat, venkel, komkommer, pepermuntblad, biet-ui-peermengsel voor door de (dampende) quinoabolschotel. Ik kookte asperges en voorzag die, na afkoeling van een acidijn van witte wijn, citroensap, sinaasappelsap, zout, knoflook, wat peper, pepermuntblad en suiker. Voorts knoflook gebakken met zeekraal. Na afkoeling wordt deze geserveerd met bladsla en weer wat acidijn. Straks witte wijn, onderbier (Lingens blond), spa-vrucht en wat men verder wil drinken. De gasten moeten nog naar huis rijden.
Pinksterlied 2012:
Acidijn/acidijn/wat is de Pinkster fijn/de merel zingt/de kikker kwaakt/en niemand die de Pinkster wraakt.  
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2012, 13:34:45 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3059 Gepost op: 27 mei 2012, 13:35:33 »
 ;D