Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3000 Gepost op: 17 mei 2012, 18:34:20 »
Lasagna met ricotta, gegrilde aubergine en courgette. En kers-tomaatjes
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3001 Gepost op: 17 mei 2012, 18:53:45 »
Champignon-ui-erwtenrisotto met geroosterde tomaten, basilicum en zure room.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3002 Gepost op: 17 mei 2012, 19:11:33 »

Lekker! En jij maar zeggen dat je altijd zo saai eet.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3003 Gepost op: 17 mei 2012, 21:46:00 »
L maakte pasta met champignonroomsaus en broccoli. En er staan lekkere dingen in de oven, maar eerst eet ik zometeen een fijne importtoffee
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3004 Gepost op: 17 mei 2012, 22:26:05 »

Lekker! En jij maar zeggen dat je altijd zo saai eet.
:D Dit was de tweede keer in mijn leven dat ik risotto maakte en at. Ik denk dat dit wel een blijvertje is.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3005 Gepost op: 18 mei 2012, 09:55:57 »
Een pasta met restjes: tomatensaus, kikkererwten, paar kerstomaatjes en zongedroogde tomaat, diepvriesdoperwten. Gekruid met onder andere basilicum en pul biber.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3006 Gepost op: 18 mei 2012, 16:11:18 »
Artisjok met citroen-vinaigrette, 2 soorten kaasjes (1 iets gerookts en 1 camembert-achtige die dat toch niet helemaal is) met lekker brood, salade van gegrilde wortel en ananas met chilizout (dit, is lekker: http://chezpim.com/bake/chili-salt-a-fr)
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3007 Gepost op: 18 mei 2012, 16:28:22 »
Een pasta met restjes: tomatensaus, kikkererwten, paar kerstomaatjes en zongedroogde tomaat, diepvriesdoperwten. Gekruid met onder andere basilicum en pul biber.

Pul biber,dus nog steeds in Ankara? Al veel geleerd en geschreven?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3008 Gepost op: 18 mei 2012, 16:30:03 »

;D Ik heb 2 zakjes meegenomen. Ik ben al weer een paar weken in Nederland. Ik ben bijna klaar, ik hoop voor de zomervakantie alles rond te hebben.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3009 Gepost op: 18 mei 2012, 16:37:25 »
Het avondeten gister pakte weer geheel anders uit dan ik dacht. Ja, er was iets met tuinboontjes. Daar maakte echtgenote een humus van met dille erbij en citroenmelisse die het volgens mij niet is.Het is een voor mij onbestemd blad in de tuin. Maar we werden er niet ziek van. En de humus was prima. Verder had ze bladerdeeg laten bakrijzen, daarna kaashutkaas erop met daaroverheen tandoori masala gestrooid en cherrytomaatplakjes, knoflook, sesamzaad en nigel. Toen weer de oven in. Van een ander stuk bladerdeeg had ze zoute stengeltjes gemaakt met sesam, geraspte kaas en zout.
Komkommersoep met pepermuntblad, een slaatje van avocado, peer en venkel. Geitenkaaskroketjes had ze ook nog gemaakt.
Nu eens kijken naar de taalstruikeldraad. Willem 8 staat op wacht en Willem 5 sloeg zijn wijf.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3010 Gepost op: 18 mei 2012, 16:38:44 »

;D Ik heb 2 zakjes meegenomen. Ik ben al weer een paar weken in Nederland. Ik ben bijna klaar, ik hoop voor de zomervakantie alles rond te hebben.
[/quote]

Ha, gefeliciteerd. Mooi. Ik bedoel dus niet de zakjes pb maar uw proefschrift.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3011 Gepost op: 18 mei 2012, 18:48:59 »

Ha, gefeliciteerd. Mooi. Ik bedoel dus niet de zakjes pb maar uw proefschrift.

Snap ik. Dankuwel! (En die zakjes had ik ook net zo goed hier kunnen kopen natuurlijk ;)

We eten straks linzencurry.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3012 Gepost op: 18 mei 2012, 20:16:18 »
Vanmiddag na het sporten restje risotto, nu net een fijne bak sla met heel veel lekkers erin.

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3013 Gepost op: 18 mei 2012, 22:47:07 »
Gisteren een vriend te eten gehad en bewust wat meer gekookt. Vandaag at ik dus hetzelfde.

Waterkerssoep (prei, aardappel, knoflook, groentebouillon, waterkers, room)
Stoofpotje van courgette, aubergine, champignon, zure room
Rijst
Tomaat/komkommer
IJsje toe
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3014 Gepost op: 19 mei 2012, 10:29:30 »
Gisteren allerlei groene groenten en wat champions geroerbakt met veel gember en wat ketchap manis en nog wat kruidsels, met verse pasta van de colruyt. Die geen slechte pasta is, hoor, maar toch niet zo goed als de andere verse pasta die ik al gegeten heb.
En als dessert chocomousse, deze keer met wat opgeklopt eiwit eronder, werd super mega luchtig, maar alleen de bovenste helft, en ik heb nochtans goed geroerd. Weet iemand hoe dat komt/truucje?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3015 Gepost op: 19 mei 2012, 12:56:47 »
Geen idee, maar het klinkt hoe dan ook lekker Greet!

Eergister een experimentje, wegens zin in frisse en groene dingen: Penne met zuring-yoghurthummus van geroosterde kikkerwten met geraspte wortel en stukjes lentui. Erbij crostini van komijnkaasbrood.
Gister had de kokende partij een bloemkool, aardappels, doperwtjes en een wortel getackled in de vorm van een Indiaas uitstapje met zo'n Patak's saus. Saus die stiekem (labels lezen is voor mietjes natuurlijk) kruidenpasta is, maar toen zat de hele pot madras al in de pan. In eerste instantie leek het wel ok, maar de hitte komt later bleek bij het proeven. Met bijkomende gekke bekken trekken. Dat was erg grappig (ok, misschien alleen voor mij :D), maar er is toch kokosmelk bij gegaan en relatief meer rijst opgegaan. Niettemin, de eerste curryrush is goed bevallen, al wordt er nu wel opgepast met hoeveel je van iets erbij gooit :p

Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3016 Gepost op: 19 mei 2012, 14:48:43 »
Stoofpotje van courgette, aubergine, champignon, zure room
Waar had je dat mee op smaak gebracht?

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3017 Gepost op: 19 mei 2012, 15:24:12 »
Liepen vandaag door de belendende velden, bos, ven. Wat staat daar bij het ven: een ooievaar. Toen hij ons zag, bleef hij staan, keek en ging toen achteloos wormen of kevers pikken, wellicht een kikker. Hele maaltijd.
Hier vandaag gado gado. Straks even tahu zouten en persen. Warm hier, bierweer.
Bij het snijden en zouten van de tahuplakken bedenk ik: nu even 3 minuten op hoge stand magnetron, vocht eraf gieten en dan boven een vlam wat roosteren. De roostertechniek heb ik nog niet onder de knie. Komt wel. Daarna de tahu in olijfolie bakken.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2012, 17:29:09 door niewied »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3018 Gepost op: 19 mei 2012, 17:23:07 »
In de NRC van vandaag een restaurant gids met 15 koks zonder fratsen. Allemaal boordevol hart, long, nier, flank, nek. Met moeite vind ik een veggie gerecht: tarte tatin van biet en geitenkaas.
Zou er zo een lijst van goede restaurants zonder frats gemaakt kunnen worden waar men veggievriendelijk (veggie lijkt me een illusie) kan eten? Een sitotoop, eetplaats, voor de vegetarische mens. In 2012 zou je toch verwachten dat zoiets kan in een beschaafd land.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3019 Gepost op: 19 mei 2012, 17:51:01 »
In de NRC van vandaag een restaurant gids met 15 koks zonder fratsen. Allemaal boordevol hart, long, nier, flank, nek. Met moeite vind ik een veggie gerecht: tarte tatin van biet en geitenkaas.
Zou er zo een lijst van goede restaurants zonder frats gemaakt kunnen worden waar men veggievriendelijk (veggie lijkt me een illusie) kan eten? Een sitotoop, eetplaats, voor de vegetarische mens. In 2012 zou je toch verwachten dat zoiets kan in een beschaafd land.
En dan is de kans ook nog eens heel groot dat wat zij dan vegetarisch noemen een gerecht met vis is.

Edit: volgens Selly kun je er prima vega eten.

« Laatst bewerkt op: 19 mei 2012, 19:35:07 door haantje »