Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Djooiss

• 1.843
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2880 Gepost op: 01 mei 2012, 16:55:22 »
In het kader van proberen om samen min of meer hetzelfde te eten, marineerde ik sojabrokjes in shoarmakruiden en aten we dus shoarma. Maakte het eerst wel vaker met tofu maar sojabrokjes zijn daar een stuk idealer voor.

Gisteren afhaalgriek, niet bij de lekkerste maar bij die hier aan de overkant, Decepticonos, das wel een treffende naam vanaf nu. Mijn spanakopita was een kledder bruine spinazie met klonten kaas, de gefrituurde feta was overduidelijk in de magnetron geherfrituurd en mijn gegrilde paprika was gevuld met witte, gortdroge rijst. Hadden met valentijn al de fout gemaakt daar te eten maar wilde het toch nog een keer proberen. Helaas.

Vanavond ga ik maar voor een salade met oa gegrilde aubergine en lekkere cherrytomaatjes van de markt :)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2881 Gepost op: 01 mei 2012, 18:14:18 »
Vanavond pittige rode kool, wat neerkomt op een soort rode kool stamppot maar dan met kool uit de oven en gebakken krieltjes erdoor. De appel die erin zou moeten laat ik lekker weg.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2882 Gepost op: 01 mei 2012, 21:22:57 »
Wij aten aspergesoep, boontjes aardappels en een spinazieburger :)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2883 Gepost op: 01 mei 2012, 21:51:56 »
Pasta met rucola-walnootpesto en tomatensalade.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2884 Gepost op: 01 mei 2012, 22:34:36 »
Curry uit een cakeblik.
Ik had geen zin om te koken dus heb ik een laag met mie (en een beetje water) in een cakeblik gedaan en daarop een portie ingevroren curry, en dat in de oven opgewarmd.
Zo.

Offline Sven

• 3.929
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2885 Gepost op: 01 mei 2012, 22:52:57 »
Snelle gazpacho uit de blender. Salade van gele en paarse wortel, linzen, ui. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2886 Gepost op: 02 mei 2012, 00:51:30 »
Met tomaat, groenrode peper, sjalotje en knoflook gepimpte diepvriespizza. Morgen maar weer echt koken...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2887 Gepost op: 02 mei 2012, 13:09:38 »
Vanavond eten bij restaurant LN2,  ofwel liquid Nitrogen, in Eindhoven. Toen ik reserveerde had niet in de gaten dat er vanavond voetbal-/ poebalellende is omdat PSV tegen een ander speelt. Oajax geloof ik. Nou ja, voordeel een wellicht leeg restaurant en snelle bediening.

Naschrift: de vliedende tijd. LN2 belt: restaurant dicht, waterschade. Poebal: is in Amsterdam.
Aten dus anders: gebakken aardappel, lof gebakken met kaas, salade van venkel, rode sla en peer, venkel-bloemkool-uisoep met laurier.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2012, 18:22:55 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2888 Gepost op: 02 mei 2012, 18:05:42 »
Ik heb een boel groenten in de koelkast, en nog seitan gemarineerd in sojasaus, dus het wordt iets met veel groenten en seitan :) Waarschijnlijk met rijst en een pittig sambal/ketjapsausje.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2889 Gepost op: 02 mei 2012, 18:23:32 »
Ik heb een boel groenten in de koelkast, en nog seitan gemarineerd in sojasaus, dus het wordt iets met veel groenten en seitan :) Waarschijnlijk met rijst en een pittig sambal/ketjapsausje.

Dari mana?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2890 Gepost op: 02 mei 2012, 18:30:40 »
Gebakken aardappels en aangeklede sla met gekookte eitjes.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2891 Gepost op: 02 mei 2012, 19:48:37 »
Gister aardappelpuree met koriander, cavolo nero, een half vega worstje en een kaas-chilinugget.
Vandaag een halve paprika gevuld met gele courgette, creme fraiche en lenteui, een restje aardappelpuree, een tomaatje met een ei erin uit de oven, een stukje quesedilla van pittige tofu, tortilla, kaas, creme fraiche, koriander, lenteui.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2892 Gepost op: 02 mei 2012, 20:54:06 »
een kaas-chilinugget.

Oe! Die van de biowinkel of...?

Hier kreeg ik een mierzoete zoetzure saus uit 2 verschillende potjes voorgezet met goedkope snelkookrijst, paprika's en broccoli.
Zelf angoori chutney staan brouwen, nav de wat kan je met deze ingredientendraad. De druivenmosterdkaasbeignetsoptie fascineerde, maar ivm geen mosterdkaas in huis en wel mosterdolie en -zaad werd het dus druivenchutney.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2893 Gepost op: 02 mei 2012, 21:11:24 »
een kaas-chilinugget.

Oe! Die van de biowinkel of...?

Ja ken je die (ja ze kwamen niet van de BK hoor  :P).
Druivenchutney klinkt ook lekker!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2894 Gepost op: 02 mei 2012, 21:53:52 »
Ik vroeg me bij Selly vooral af wat er met de andere helft van de paprika en het worstje gebeurd was...

Ik had risotto me gebakken witlof en lekkere kaas. Om maar te bewijzen dat ik, op dagen dat L er niet is, helemaal niet altijd pasta met gebakken groente-die-L-niet-lust en kaas eet, zeg maar ;)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2895 Gepost op: 02 mei 2012, 22:08:13 »
Ik vroeg me bij Selly vooral af wat er met de andere helft van de paprika en het worstje gebeurd was...

Die at mijn tafelgenoot (hm nu voel ik met net Matthijs van Nieuwkerk).

Citaat
Ik had risotto me gebakken witlof en lekkere kaas. Om maar te bewijzen dat ik, op dagen dat L er niet is, helemaal niet altijd pasta met gebakken groente-die-L-niet-lust en kaas eet, zeg maar ;)

Of witte asperges toch?
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2896 Gepost op: 02 mei 2012, 22:14:51 »
Eigesgemaakte frietjes met stoverij met oa seitan en grimbergen en wat witloof.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2897 Gepost op: 02 mei 2012, 22:20:17 »
stoverij met oa seitan en grimbergen .

Oh wauw kun je dat niet een keer uitschrijven?
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2898 Gepost op: 02 mei 2012, 22:40:21 »
Heel simpel: spaghetti met tomatensaus van de zes tomaten die er om smeekten nu zo snel mogelijk te worden opgegeten (plus sap van een bio-citroentje, knoflook en pepertje).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2899 Gepost op: 03 mei 2012, 07:33:42 »
Citaat

Of witte asperges toch?
Die lust 'ie ook niet.
This is between me and the vegetable!