Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2760 Gepost op: 17 april 2012, 23:13:15 »
Pannenkoeken van speltmeel en tarwebloem, voor mij en man met verse spinazie. Normaal ben ik wel iets creatiever met beslag en toppings, maar wegens geen puf had ik geen inspiratie. Lekker was het wel! En een beetje verdrietig; gemaakt met het laatste eitje van Truus de kip. :(
« Laatst bewerkt op: 18 april 2012, 00:02:21 door blue_fairy »

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2761 Gepost op: 18 april 2012, 07:27:04 »
Oh ja, dat laatste-eitje-van-gevoel ken ik  :(
Ik kon er in beide gevallen echt niet met smaak van eten, terwijl ik tegelijkertijd vond dat ik dat wel "verplicht" was.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2762 Gepost op: 18 april 2012, 09:12:18 »
Gisteren maakte L stamppot raapstelen, vanavond eet ik witlof, ik denk gebakken, met pasta en lekkere kaas.
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2763 Gepost op: 18 april 2012, 13:56:57 »
Maar samengevat: ui en knoflook met sambal oelek in vijzel stampen, aanfruiten in olie, tomatenpuree erbij en wat water, even laten koken totdat je een mooi sausje hebt, dan hardgekookte eieren erin (door de midden gesneden), even laten

Oeh lekker! Is ook lekker met petehbonen.

Yes met pete/petai -bonen, erg lekker. Ellende is dat in de verse, die je nog uit de grote peul moet halen, altijd vol wormen zitten. Aan de andere kant duidt dat op weinig of geen vermicide. Maar toch. Daarom heb ik altijd een voorraadje diepvries.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2012, 14:01:33 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2764 Gepost op: 18 april 2012, 15:11:28 »
Ik heb ze in de toko nog nooit met peul gezien, altijd in de koeling al uit de peul gehaald en die mik ik thuis in de vriezer.

Vanavond focaccia (deze http://www.bbc.co.uk/food/recipes/focaccia_97984), uiensoep, Romeinse sla met puntpaprika en roodlof, tzatziki en een geitenkaasje. Sinaasappel en passievrucht toe.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2765 Gepost op: 18 april 2012, 18:47:56 »
Wilde nog boodschappen doen, maar vanwege de storm maar binnen gebleven. De voorraadkast moet toch nog leeg, al was dit wel erg karig: bamisoepje en gebakken ei. Morgenochtend meteen maar even gaan.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2766 Gepost op: 18 april 2012, 19:31:59 »
Champignonrisotto met doperwten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2767 Gepost op: 18 april 2012, 19:46:33 »
Pilao van basmatirijst, linzen, bloemkool en tomaat (knoflook, gember, pepertje, mosterd-, komijn-, venkel-, karwijzaad, kruidnagel, kaneel, kurkuma).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2768 Gepost op: 18 april 2012, 21:14:40 »
Quiche met asperges en boerderijkaas (?) (cottage cheese, Hüttenkäse), quiche idem met broccoli, linzen (dal-stijl).

(ik corrigeerde deze tekst omdat ik midden in de nacht bedacht dat ik een fout maakte en straks wellicht door mevrouw Bast, Heer B@n of Heer Karl gekapitteld zou worden. Hoop dat niemand de fout zag. Enfin, zo ja, dan hoor ik dat wel op taalstruikel.)
« Laatst bewerkt op: 19 april 2012, 04:50:24 door niewied »

Offline Djooiss

• 1.843
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2769 Gepost op: 19 april 2012, 07:55:11 »
In het kader van laat ik eens een gezonde maaltijd op tafel zetten: een salade van gemengde granen ( oa quinoa, amarant, gierst)& geblancheerde broccoli/bospeen/komkommer, linzen,kiemgroenten en flink wat selderij.

Voor vanavond staat er linzensoep op het menu.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2770 Gepost op: 19 april 2012, 08:54:14 »
Goh wat vroeg was mevrouw Djoois erbij.
Vandaag eten we iets soortgelijk als zij, denk ik. Hangt er een beetje van af of een buurtgenoot komt eten. in principe quinoa (ik denk dat ik die nog ga bakken met knoflook en petebonen), een frikadel van linzen en tofu, gebakken bloemkool, denk ik, of witlof, een soep van ui en gemengde groenten (eens kijken wat er in de koelkast is). 

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2771 Gepost op: 19 april 2012, 16:14:10 »
Ovenschotel van zuurkool, kaas en ei, warme salade van puylinzen, mungbonen, en rode puntpaprika met venkelzaad en ingemaakte citroen, aardappels, bruine rijst. Passievrucht toe.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2012, 19:35:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2772 Gepost op: 19 april 2012, 18:00:22 »
Madras-achtige curry, waar natuurlijk geen vlees in zit. Wel grappige groene groenten (denk weer postelein) en kikkerwten. Met bulgur. Het was snel op, ik weet nu waarom de vroedvrouw me 'hongerlapje' noemde, maar dat had ik al eens verteld.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2773 Gepost op: 19 april 2012, 19:32:10 »
Pannenkoeken  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Laurie

• 2.478
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2774 Gepost op: 19 april 2012, 20:47:57 »
Ik hoorde van een collega dat er een vegetarische snackbar in Delft zit dus daar fietste ik na het werk naar toe voor lupine bitterballen, een soort groentekroketjes, saté met brood en een bonita. Daarna aten we ook nog iets gezonders: pastasalade met een tahindressing en erbij jonge bladsla met linzen en geitenkaas.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2012, 20:58:44 door Laurie »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2775 Gepost op: 19 april 2012, 20:59:29 »
Ik hoorde van een collega dat er een vegetarische snackbar in Delft zit dus daar fietste ik na het werk naar toe voor lupine bitterballen, een soort groentekroketjes, saté met brood en een bonita. Daarna aten we ook nog iets gezonders: pastasalade met een tahindressing en erbij jonge bladsla met linzen en geitenkaas.

Ja leuk op Twitter ging het er ook over, ze stonden ook in de Metro van de week. Hoe waren de lupine bitterballen, die zijn vd vegaslager en ik heb ze gister gekocht maar nog niet geproefd. En hoe zag de snackbar eruit was duidelijk wat wel en niet vega is? Maar misschien leuk er een draadje over te openen in het restoforum.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2776 Gepost op: 20 april 2012, 00:25:03 »
Fussili bolognese, met sojagranulaat (saus van verse tomaten, wortel en puntpaprika). Lekker!

En vanavond geknabbeld met doppinda's, uit een authentiek jaren-zeventig-houten-schaaltje. Onlangs herontdekt op een feestje. Ik weet nog niet wat verslavender is: de pinda's zelf of het doppen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2777 Gepost op: 20 april 2012, 10:48:03 »
Fussili bolognese, met sojagranulaat (saus van verse tomaten, wortel en puntpaprika). Lekker!

doppinda's, uit een authentiek jaren-zeventig-houten-schaaltje. Onlangs herontdekt op een feestje. Ik weet nog niet wat verslavender is: de pinda's zelf of het doppen.

Ik vermoed dat het hier gaat om wat wij hier apenoten noemen, waarmee wij ook werkelijk de apen in de Antwerpse zoo voederden. Zij waren zeer behendig in het doppen.
Toen ik veertig jaar geleden in de Verenigde Staten vertoefde, een eerste jeugdliefde volgend, had ik een genoeglijke avond in de plaatselijke Elks-club, waar men, onder het drinken van glazen bier, apenoten dopte en de schalen vrijuit op de houten vloer gooide. Dat laatste had ook iets zeer bevrijdend.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2778 Gepost op: 20 april 2012, 12:05:36 »
Bruine rijst, bloemkoolcurry, misschien nog iets met linzen of bonen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2779 Gepost op: 20 april 2012, 18:15:24 »
De minestronesoep zoals Selly suggereerde is heel erg lekker geworden. Moet ik vaker zo maken.