Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2700 Gepost op: 13 april 2012, 00:45:05 »
Middelgrote schelpjespasta met tomatensaus, gegrilde courgette, paprika en geraspte kaas.
Watteh? Geen liflafjes, saladetje of op zijn minst een paar anti-pasti erbij? Gewoon een bord pasta en verder niets? Schandalig!  ::)
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2701 Gepost op: 13 april 2012, 08:34:18 »
Middelgrote schelpjespasta met tomatensaus, gegrilde courgette, paprika en geraspte kaas.
Watteh? Geen liflafjes, saladetje of op zijn minst een paar anti-pasti erbij? Gewoon een bord pasta en verder niets? Schandalig!  ::)

Eet ik wel vaker hoor (en post ik dan ook)! Hoewel er soms ook een slaatje bij zit. Maar nu niet. Ik eet ook wel eens lasagna, daar zitten ook geen liflafjes bij. Liflafjes zijn wel erg cool ja.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2702 Gepost op: 13 april 2012, 12:33:37 »
Gisteren een krentenbol, een kwarkbol, koekjes en een kop soep. Vier k's dus, dat klinkt behoorlijk uitgebalanceerd.

Vandaag wil ik iets doen met falafel die nog in de vriezer ligt (zelfgemaakte, ontdooien jullie die voor het bakken?) en ik denk geroosterde aubergines en geroosterde bietjes. En er liggen nog wat olijven, misschien dat ik er nog wat leuke liflafjes bijdoe. Lekker brood, Russische crème fraîche, zoiets.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2703 Gepost op: 13 april 2012, 12:38:42 »
Vandaag wil ik iets doen met falafel die nog in de vriezer ligt (zelfgemaakte, ontdooien jullie die voor het bakken?) en ik denk geroosterde aubergines en geroosterde bietjes. En er liggen nog wat olijven, misschien dat ik er nog wat leuke liflafjes bijdoe. Lekker brood, Russische crème fraîche, zoiets.

Als ik falafel bak ontdooi ik het wel voor het bakken ja, als ik het frituur niet.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2704 Gepost op: 13 april 2012, 12:46:42 »
Mij is pasta met paddestoelenragout beloofd.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2705 Gepost op: 13 april 2012, 19:54:09 »
Veggie Turkse wrap met pittige Goodbitereepjes, zuurkool, chilipickles, yoghurt-muntsaus, komkommer en paprika.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2706 Gepost op: 13 april 2012, 20:47:16 »
Pasta en courgette, en een bol geweldige mozzarella en toe tiramisu (weinig tijd, wel lekker willen eten, dus kapitalen uitgegeven bij de Italiaanse winkel).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2707 Gepost op: 13 april 2012, 20:50:52 »
Pasta en courgette, en een bol geweldige mozzarella en toe tiramisu (weinig tijd, wel lekker willen eten, dus kapitalen uitgegeven bij de Italiaanse winkel).
:D Klinkt goed! Italiaanse winkels zijn fijn
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2708 Gepost op: 13 april 2012, 21:01:59 »
:D Klinkt goed! Italiaanse winkels zijn fijn
Klopt, ook voor bv olie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2709 Gepost op: 13 april 2012, 21:54:11 »
Restje gekookte aardappels, restje ruccola, halve avocado, halve rode ui, gekookt ei, augurk, tomaat, komkommer en een dressing van yoghurt met knoflook.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2710 Gepost op: 13 april 2012, 22:02:29 »
Geroosterde bloemkool met tahindressing, auberginesalade (met geroosterde knoflook en gerookt paprikapoeder), yoghurt met geroosterde knoflook, geroosterde bietjes met citroensap en appelstroop, falafel en pitabroodjes. En voor het Russische accent smetana en een gaasje kwas.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2711 Gepost op: 14 april 2012, 00:55:42 »
Nieuwe aardappelen, in de schil gekookt, met een klontje boter, peper en zout. Erbij een salade van sla, wortel, puntpaprika, kidneybonen en feta met een citroen-tijmdressing.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2712 Gepost op: 14 april 2012, 03:59:47 »
Pasta puttanesca.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2713 Gepost op: 14 april 2012, 10:10:27 »
Heb zin in comfort food. Er is nog sla waar een frisse vinaigrette op kan, daarbij kleine, in de pan gebakken voorgefriteerde aardappelblokjes, misschien een tomaat uit de oven, een burger en ik heb heel veel trek, want het is lang geleden, in calorierijke, maar heel lekkere béarnaise-saus. Dit alles tenminste als mijn vrouw wil meedoen.
Gisteren genoten van asperges op zijn Vlaams op restaurant, met een aanbevolen Riesling.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2714 Gepost op: 14 april 2012, 11:59:02 »
Gister en vandaag: tempeh in tikka massala (Pataks) met spinazie. Mijn eerste tempeh weer!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2715 Gepost op: 14 april 2012, 15:46:57 »
Onverwachte eters en die krijgen geroosterde aardappels, stoofje van kikkererwten, uien, kaneel en honing en erbij Romeinsesla met citroendressing.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2716 Gepost op: 14 april 2012, 21:12:29 »
Ovenschotel: schijfjes aardappel, roosjes bloemkool, begoten met mosterd-venkel-karwij-tijmsausje, dun laagje kaas en bestrooid met nigella.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2717 Gepost op: 14 april 2012, 21:27:22 »
Onverwachte eters en die krijgen geroosterde aardappels, stoofje van kikkererwten, uien, kaneel en honing en erbij Romeinsesla met citroendressing.
Dan vallen ze wel met hun neus in de boter zeg!

Hier aardappels, broccoli, melksausje met rode ui, champignons, knoflook en basilicum en vegageval.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2718 Gepost op: 14 april 2012, 21:30:27 »

Onverwachts, onverwachts... ik vermoed dat er een Facebookpagina bestaat (en Selly heeft geen FB) waarop al haar vrienden en familieleden afspreken wie wanneer 'onverwachts' binnen komt vallen, zo rond etenstijd ;).

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2719 Gepost op: 15 april 2012, 10:22:12 »

Onverwachts, onverwachts... ik vermoed dat er een Facebookpagina bestaat (en Selly heeft geen FB) waarop al haar vrienden en familieleden afspreken wie wanneer 'onverwachts' binnen komt vallen, zo rond etenstijd ;).

Dat waren wij dus, maar we hadden  wel drie uur tevoren opgebeld omdat we uit Haarlem kwamen en wilden weten hoe laat de olijfolieboer Meeuwig zou sluiten. Maar ja, in de famile bellen we altijd een dag minstens van te voren op, dus in zeker zin was het een overval.
[/color]
« Laatst bewerkt op: 15 april 2012, 10:30:10 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank