Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2660 Gepost op: 06 april 2012, 19:04:39 »
Vooraf postelein met ei en mosterd, nu rijst met kool en tofu. Erbij krachtige witte wijn.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2661 Gepost op: 06 april 2012, 21:48:11 »
Een restje soep en farinata. Met lekkere kaasjes, die we hadden gekocht voor op een pizza, maar toen we thuiskwamen (en onderweg een ijsje hadden gegeten) hadden we geen zin meer om pizza te bakken. Nou ja, eten we dat morgen.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2662 Gepost op: 06 april 2012, 22:19:31 »
Curry van bloemkool en yoghurt; curry van aubergine in tamarinde-gember-kokossaus; tarka dahl; basmatirijst met safraan, kardemom en een scheutje citroensap; pappadums. Toe kaneelijs.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2663 Gepost op: 07 april 2012, 19:06:53 »
Bami met groentepakket, een extra paprika, santen, pindasaus, wat kruiderij, gebakken tofu en ei.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2664 Gepost op: 07 april 2012, 19:54:06 »
Pasta met spinazie en roomkaas, met daarbij courgette die een tijdje in een mengsel van citroensap citroenrasp knoflook en een beetje peper had gestaan en met nog wat spinazie was gebakken. Met daarbij gekruide kaas in bladerdeeg.
Zo.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2665 Gepost op: 07 april 2012, 19:56:58 »
Lekker gekruide rode kool met stukjes appel; geroosterde aardappeltjes; kaas-fetaburger.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2666 Gepost op: 08 april 2012, 09:37:11 »
met daarbij courgette die een tijdje in een mengsel van citroensap citroenrasp knoflook en een beetje peper had gestaan en met nog wat spinazie was gebakken.

wat een leuk idee!
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2667 Gepost op: 08 april 2012, 23:04:54 »
Bruine bonen, gekruid groentemengsel, sla. Toe amaretto-amandel-bitterkoekjes-griesmeelpudding.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2668 Gepost op: 09 april 2012, 11:53:52 »
2e Paasdageten: Thais: pete, ui, aubergine, wortel, gember, limoenblad, kerryblad, ui, knoflook, allles gebakken en dan in saus van kokosmelk en surikerry, komijn en wat asfoetida, rijst, mijn voru maakt sate van gemarineerde tempe en tahu en nog een groentenmengsel. Basmatirijst.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2669 Gepost op: 09 april 2012, 12:46:16 »
Ovenschotel van lasagnevellenrolletjes met mozzarella, zongedroogde tomaatjes en basilicum in laagjes gescheiden door wilde spinazie, pijnboompitten en cherrytomaat met knapperig bovenlaagje van parmesaan op zaterdag. Toe een grand dessert van een witte chocolade-yoghurttaartje met amarettini, bosbessen en frambozen, nougat en frambozenijs van Dr. Grunschnabel.
Gister een frituurfeestje met bitterballen van De Vegetarische Slager (ook de licht vegavervangerallergische vond ze lekker), zelfgemaakte frietjes, pakora van ui, biet, radijs, aardappel en nori, bhajia's met ui en wilde spinazie en hysterisch gekleurde ingemaakte bietjes, radijs en sjalot. Toe thee met lelijke zelfgemaakte bonbons.
Vanavond tagliatelle met roomkaassaus en broccoli. Toe een zusje van bovengenoemd wit choladetaartje met wat minder fruit.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline eno2

• 758
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2670 Gepost op: 10 april 2012, 01:04:13 »
mAIS plus een broodje
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2671 Gepost op: 10 april 2012, 01:21:45 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Gestoofde worteltjes met limoensap, honing, rozemarijn en laurierblad. Stoofje van courgette, paprika, tomaat en reuzenbonen met salie en tijm.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2672 Gepost op: 10 april 2012, 15:12:32 »
Gisteren at ik vegetarische garnalen met cashewoten en bami van Soy. Ik vond er niet veel aan, volgende keer dus maar weer iets anders proberen.

Vanavond spinazie, gebakken aardappels en een eitje.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2673 Gepost op: 10 april 2012, 15:15:18 »
Gisteren at ik vegetarische garnalen met cashewoten en bami van Soy. Ik vond er niet veel aan, volgende keer dus maar weer iets anders proberen.

Vanavond spinazie, gebakken aardappels en een eitje.

In Duitsland eten ze dat vaak op Witte Donderdag = Gründonnerstag. Althans: Spinat und Ei.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2674 Gepost op: 10 april 2012, 19:38:48 »
Ovenschotel van lasagnevellenrolletjes met mozzarella, zongedroogde tomaatjes en basilicum in laagjes gescheiden door wilde spinazie, pijnboompitten en cherrytomaat met knapperig bovenlaagje van parmesaan

Lekker. Recept? Enne is dat niet gewoon een lasagna?

Hier vandaag frietjes, salade van witlof, spitskool, bosui, jalapeno en een vegaburger.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2675 Gepost op: 10 april 2012, 20:18:17 »
Rijst, prei, pindakaas, met zelfs ei en gebakken banaan erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2676 Gepost op: 10 april 2012, 21:34:15 »
Laksa. Met iets dat Albert Heijn verkoopt als 'pittige balletjes', en dat gewoon falafel is.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2677 Gepost op: 11 april 2012, 13:31:37 »
Pasta met pesto en tomaten.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2012, 14:32:04 door LL de Ling »

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2678 Gepost op: 11 april 2012, 14:49:29 »
Gisteren hadden we verse pizza van Healty Planet, een met vierkazen en een met geitenkaas. Ze waren bijna over datum en moesten weg (voordeel van bij een winkel werken). Ben er niet zo van onder de indruk. Ze waren wel lekkerder dan die met groenten (want daar zit bijna niets op), maar de bodem is een beetje taai. Misschien zijn ze lekkerder als ze vers zijn, maar daar vind ik ze te duur voor. Ik geloof dat ze van hetzelfde merk lekkerder zijn als ze uit de diepvries komen, maar die heb ik nooit gehad (want die gaan niet over de datum :P). Maar ja, gratis bio eten, waar doe ik moeilijk over.

Morgen gaan we waarschijnlijk ouderwets studenteneten eten, pasta met brie en mandarijntjes uit blik  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2679 Gepost op: 11 april 2012, 15:20:10 »
Morgen gaan we waarschijnlijk ouderwets studenteneten eten, pasta met brie en mandarijntjes uit blik  ;D
Iew, dat klinkt smerig  ;D

Ik had gisteren ui-champignonrisotto. Erbij in yoghurt gestoofde bloemkool met nootmuskaat.