Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2640 Gepost op: 03 april 2012, 14:50:06 »

Gisteren: "prut met stukjes", standaardmaaltijd van m'n vriend: in een pan groente met bv blik tomaten, andere pan pasta, rijst of mie en als alles gaar is bij elkaar gooien met willekeurige greep uit de kruidenla. Deze keer met roerbakstukjes van healty planet, chinese kool en broccoli.
Vandaag: couscous met groentestoofje, balletjes gemaakt met groenteburgermix van joannusmolen (eens uitproberen of die mix lekker is)

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2641 Gepost op: 04 april 2012, 14:54:47 »
Wouter Klootwijk, journalist, kok, Manusje van alles, gezien zijn postuur is de naam Manus beter op zijn plaats, heeft soms interessante keukenhulptips en dan weer bizarre. Interessant vond ik zijn suggestie om de geelgekleurde Surform shaver 21, een simpele houtrasp bestaande uit een plastic handvat en een verwisselbaar raspplaatje, als schaaf voor harde kazen te gebruiken. Perfect. Bizar vond ik zijn suggestie in de NRC van vrijdag 30 maart om een Herder broodmes van € 160 aan te schaffen. Met kartel. Ik heb al 60 jaar een ongekarteld broodmes van De Specht, roestvrij, dat ik elke maand slijp met een wetstaal. Oorspronkelijk werd het bij het kamperen gebruikt maar sinds een 50 jaar niet meer. Het kostte toen, ik meen, fl 2,-. Perfect broodmes, niks met kartel, goed voor slap wattenbrood en ferm biobrood. Dergelijke messen zijn nog steeds te krijgen, soms zelfs op markten. € 160, belachelijk.Vandaag eten we spaghetti met knoflook en olie en zeker nog meer ook. .
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2642 Gepost op: 04 april 2012, 15:14:52 »
Een mes met kartel is een zaag. Volgens mij althans. De heer Klootwijk had het in dit geval ook over een mes, meen ik me te herinneren. Een scherp broodmes werkt prima, en hoeft inderdaad zeker geen €160 te kosten.
Ik eet vanavond spinazieblauwekaastaart.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2643 Gepost op: 04 april 2012, 18:00:57 »
Stamppot andijvie. Lekker gemaakt met yoghurt, bieslook en tomaat. Erbij gebakken champignons.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2644 Gepost op: 04 april 2012, 20:56:41 »
Tussen de middag een snel in elkaar gedraaide groentesoep met wortel, bloemkool en groene linzen. Vanavond een simpele risotto met rode ui, tomaat, salie en rozemarijn.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2645 Gepost op: 04 april 2012, 20:58:29 »
Vogelnestje met kroketjes en een romige tomatensaus waar ook de chili van gisteren inzat.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2646 Gepost op: 04 april 2012, 21:19:35 »
Broodjes kaas bij de vakbond.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2647 Gepost op: 04 april 2012, 21:21:03 »
Wat is een vogelnestje? Zo'n ding van mie bij de Chinees?

Hier restjes: Chinese tomatensoep, geroosterde aardappels uit de oven met semolina, witlofschuitjes met blauwe kaas, salade van gele paprika/witlof/tomaat en een mosterdressing. Sinaasappel toe.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2648 Gepost op: 04 april 2012, 21:57:55 »
Pasta met boerenkoolpesto.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2649 Gepost op: 05 april 2012, 18:01:09 »
Bruine rijst, peultjes en een omelet met champignons, lente ui en sesamolie. Erbij chilisaus gemengd met twee soorten ketjap.
Lekker snel klaar.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2650 Gepost op: 05 april 2012, 18:14:28 »
Een vogelnestje is een gekookt ei met gehakt rond en dan gefrituurd. Was ongelooflijk lang geleden dat ik dat had gegeten, dus met dat gemengd gehakt leek het lekker. Viel uit zoals ik gedacht had, niet slecht, maar dan vooral omdat het pure nostalgie was. En er een lekker sausje bij was.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2651 Gepost op: 05 april 2012, 18:58:50 »
Pasta met spinazie en brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2652 Gepost op: 05 april 2012, 19:13:51 »
Chili con linzen

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2653 Gepost op: 05 april 2012, 19:37:10 »
Venkel-preisoep
Sla uit een zakje
Volkorenpenne met aubergine, paprika en champignons.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2654 Gepost op: 06 april 2012, 00:30:16 »
Fussili bolognese, met sojagranulaat, fijngesneden wortel en paprika, een pittige tomatensaus, bestrooid met Parmezaanse kaas. Weer bijzonder lekker - en in goed twintig minuten klaar, en dat terwijl K. vrijwel de hele keuken in beslag nam: we hebben weer kaneelijs in de diepvries en van het overgebleven eiwit heeft hij kokosmakronen gemaakt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2655 Gepost op: 06 april 2012, 12:36:18 »
Nasi goreng.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2656 Gepost op: 06 april 2012, 14:01:37 »
Gisteren: "Prut met stukjes", bloemkool, courgette en wortel met penne in danish blue met tomatenpuree sausje :)
Straks: stokbrood met simpele salsa (tomaat, ui, limoensap, koriander), restje danish blue en sla, komkommer.
Dit weekend: bij pa en ma in Zeeland ouderwets eten, in ieder geval een keer witlof (want daar hou ik van en mijn vriend niet).

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2657 Gepost op: 06 april 2012, 15:56:45 »
Vareniki met aardappelvulling, erover uienjus en erbij gepofte bietjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2658 Gepost op: 06 april 2012, 16:02:30 »
Borsjt, Reibkuchen met ui en knoflook, salade van paardenbloemblad, kropsla, dille en koriander, appel-banaan-bladerdeeggebak met kaneelijs

Morgen komt een der dochters eten: gebonden soep van verse knoflook en melk, quiche die mijn vrouw bakte, vol au vent met brocoli en prei, en dan zal er nog wel meer komen.

vandaag is de vrijdag goed/ volgende week wellicht beter/ zo blijft er hoop/ in barre tijden
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2659 Gepost op: 06 april 2012, 17:01:22 »
Stamppot andijvie met kaasgeval.