Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #260 Gepost op: 30 juli 2011, 17:46:43 »

Die gaan morgen mee naar het pretpark

Naar welk pretpark ga je?
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #261 Gepost op: 30 juli 2011, 17:49:30 »
Aardappel-knoflookgratin (http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstmenus/luie-huisvrouwen#aardappelknof) en gegrillde courgette met munt.

Nu een lekker seitansijsje met een glas hete thee.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #262 Gepost op: 30 juli 2011, 18:00:05 »

Die gaan morgen mee naar het pretpark

Naar welk pretpark ga je?

Naar Slagharen. Mijn tante heeft kaartjes gewonnen en ga met mijn nicht + haar vriend en neef + achternichtje.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #263 Gepost op: 30 juli 2011, 18:33:53 »
Courgette-aardappelsoep van courgette en aardappel uit eigen tuin!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #264 Gepost op: 30 juli 2011, 19:25:50 »
Ik ga vandaag denk ik een stamppotje maken met postelein, snijbiet, kohlrabiblad, geraspte wortel (rauw), misschien een sjalotje en wellicht een flinke hand gesneden balkonkruiden (peterselie, basilicum, munt, citroenmelisse?) en een beetje gerapste kaas.
Iets was te rauw/taai/grof gesneden (ik denk de snijbiet), maar de munt en basilicum waren een goeie toevoeging. Kan ik aanraden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #265 Gepost op: 30 juli 2011, 19:34:24 »
Cool  8)
Was het lekker?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #266 Gepost op: 30 juli 2011, 19:39:53 »
Een notengehaktburger klinkt heerlijk! Gekocht of zelf gemaakt?
Zelf de helft van de inhoud afgewogen en zelf 1/8ste liter water toegevoegd, met de vork doorgeroerd, er platte ballen van gekleid.
Kortom, het was een pakje van Joannusmolen, maar er zijn hier legio mensen die het wel zelf maken. Dan gaat er volgens mij ook kaas door.

Vandaag Eelco's recept voor groente in yoghurt en aardappelblokjes met knoflook en rozemarijn uit de oven.  
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2011, 19:42:04 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #267 Gepost op: 30 juli 2011, 20:45:11 »
Soep met spelt, snijbiet, champignons en paprika. Met basilicum en oude kaas.
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #268 Gepost op: 30 juli 2011, 21:12:09 »
De vegakroketten van Healthy Planet zijn best te eten met een beetje Franse mosterd. Op het bord ook nog gebakken piepers en wortels.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #269 Gepost op: 31 juli 2011, 01:32:05 »
Na een vroeg ontbijt op weg naar de hondententoonstelling. Omdat je daar normaalgesproken vooral broodjes w0rst kunt krijgen, had ik een bulgursalade gemaakt (van grove, donkere bulgur, vermengd met venkel- en karwijzaad; geblancheerde bloemkool en schijfjes wortel; scheutje balsamico - lekkere combi). Misschien maar goed ook, want anders waren we ons te buiten gegaan aan de zondig lekkere bladerdeegstaven met HEEL VEEL kaas. Na een onverwacht lange reis naar huis hebben we om elf uur nog een bordje Käsespätzle naar binnen gewerkt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #270 Gepost op: 31 juli 2011, 09:43:24 »
Cool  8)
Was het lekker?

Heerlijk!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline karl

• 6.375
Wat eten we vandaag?
« Reactie #271 Gepost op: 31 juli 2011, 11:00:44 »
Bloemkool op zijn Grieks. Ik had eerst baldadige plannen van tot puree stampen, maar nee.  Een fris mediterraan sausje van tomatenpuree, witte wijn, water, wat citroensap, ui en knoflook en daarin de roosjes laten sudderen. Met aardappelpuree.
In een recept vind ik koriander en gember in de saus terug, dat vertrouw ik toch niet zo. Iemand suggestie voor kruiden?
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2011, 11:19:23 door karl »

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #272 Gepost op: 31 juli 2011, 11:17:33 »
Linzensoep (met ui, bleekselderij, wortel, aardappel en salie), kohlrabi-gratin (dik geschild, in halve maantjes in lagen met zout bestrooid, vervolgens slagroom er overheen en in de oven tot het zacht is, op het laatst oude kaas en parmezaan er over) met een salade (lollo biondo, postelein, komkommer, bloemen?, olijven? feta?) en toe de eeuwige watermeloen, en muntthee en chocola.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #273 Gepost op: 31 juli 2011, 11:21:36 »
In een recept vind ik koriander en gember in de saus terug, dat vertrouw ik toch niet zo. Iemand suggestie voor kruiden?
Flink platte peterselie als het gaar is. Wellicht een laurierblad meestoven.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #274 Gepost op: 31 juli 2011, 11:30:29 »
Een fris mediterraan sausje van tomatenpuree, witte wijn, water, wat citroensap, ui en knoflook en daarin de roosjes laten sudderen. Met aardappelpuree.

Oeh lekker! Koriander en gember lijkt me ook niks. (Niet te veel) tijm wel. En de laurier die Christiaan noemt. Geen kruid, maar een verdwaald zwart olijfje in ringetjes is ook lekker om mee te stoven.
Schrijf het recept op als je zin hebt, leuk voor de voorkant.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #275 Gepost op: 31 juli 2011, 17:16:12 »
Kropsalade met kort gepickelde rode ui, Chinese tomatensoep met taugé, courgette-carpaccio (van hele kleine jonge courgetjes van de ramsj-groentekraam), no knead bread, 2 kaasjes (1 heet St Point, de ander stinkt maar diens naam ben ik vergeten) en kruidenboter. En er zijn ook nog blauwe bessen.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #276 Gepost op: 31 juli 2011, 17:57:32 »
Vandaag in Dordrecht bij Villa Augustus geluncht. Mijn vrouw had distelknop, eh artisjok, uit de tuin daar, geserveerd met caponata (mooi,met kappertjes) en ik gegrilde groenten, ook allemaal uit de tuin, behalve de maïs denk ik(knoflook, venkel, maïs, aubergine, gele tomaat, gele paprika). Mooi brood, goede olijfolie, wijn, bier. Prachtige tuin ook. Heel fraai, altijd een genoegen.
Vanavond: soep van pompoen, courgette, ui, knoflook en kruiden waaronder basilicum, schijf van de veggie slager in DenHaag en gebakken witlof, brood van Villa Augusta en olijfolie van Meeuwig Amsterdam (ik vergeet altijd welke, maar een goede, uitgezocht door Selly, o ja, Baukesir uit Turkije). Rode Aliwen.
Brood: dat lijkt wel platten!

Die (dikke) schijf noemt de veggieslager gehaktbal. Bal? Niks bal. Dikke vegaschijf is het.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2011, 19:02:27 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #277 Gepost op: 31 juli 2011, 18:21:13 »
Lasagna van verse lasagnabladen, spinazie en bechamelsaus, erbij gegrilde courgettes.
En witte wijn.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #278 Gepost op: 31 juli 2011, 18:31:59 »
. Toe iets met appel en deeg, maar ik ben de naam vergeten (geen taart of strudel ;))

Tarte tatin of een crumble?

Nee, was het allebei niet. Ik kende het woord niet, en ben het dus ook weer vergeten. Oorspronkelijk moest het met perziken.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #279 Gepost op: 31 juli 2011, 18:33:57 »
Cobbler?