Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2520 Gepost op: 15 maart 2012, 20:32:51 »
Sjalottentarte-tatin en sla.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2521 Gepost op: 15 maart 2012, 21:22:01 »
Gyros

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2522 Gepost op: 16 maart 2012, 00:20:44 »
Chili hawaii met aardappelpuree. Sorry smaakpolitie, maar het is nu eenmaal lekker (en vandaag wel zeer geslaagd),
Tja dan vraag je je toch af wat bezwaarlijker is: de hawai door de chili of de puree met de chili  :P.
Hap!

Vandaag mag de smaakpolitie tevreden zijn. Champignonrisotto en kort gestoofde witlof, venkel en ui met tijm, bestrooid met Parmezaanse kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2523 Gepost op: 16 maart 2012, 06:43:00 »
Gisteren ging ik boodschappen doen met A. en we gingen haar dochter ophalen. Eerst heb ik heel veel boodschappen gedaan: allerlei verse groenten ingeslagen, en daarna gingen we koffie drinken. Toen kreeg ik koekjes. Nadat we dochten hadden opgehaald van de bijlesschool (helaas noodzakelijk want om op de uni te komen hier moet je echt heel goed scoren op een centraal examen), gingen we nog wat eten.

Ze hadden het erover om naar Newcastle te gaan. Dat leek me wat ver, maar we kwamen toch uit bij een restaurant dat Newcastle heet. Daar nam ik pizza funghi, maar kon de helft niet op. Die heb ik dus nu in de koelkast liggen, met een heleboel verse groenten. Vanavond maar gezond koken, morgen naar een bruiloft en dan gaan we vast ook wel ergens naartoe.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2012, 14:57:29 door LL de Ling »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2524 Gepost op: 16 maart 2012, 14:00:18 »
In Oezbedkistan hadden we een goed Duits sprekende gids. Alslunch stelde hij vaak voor Halbe Suppe. Is me nooit duidelijk geworden wat hij bedoelde. Halve portie wellicht, voor half geld. Als veggie hadden we toch niks aan die soep, dus heb ik er me niet verder in verdiept. Maar als ik halbe Zijlstra hoor moet ik wel aan de Halbe Suppe denken. De rest zet ik wel op een andere draad, tegen mijn zin.
Want di (rest) gaat verder dan soep.

Mijn vrouw is een overmaatkoker. Dus vandaag weer mihoen, maar nu anders dan gister. Gister min of meer plain met quornblokjes gebakken met ui en knoflook, spruiten gebakken in sesamolie en een vruchtenschotel met sinaasappel, wijn en vijg.
Morgen gaan we wellicht naar wereldrestaurant Dara nadat we in de Kade de tentoonstelling van Henk Visch hebben bekeken. Maar kan ook zijn dat we gewoon op Perron 4/5 bij Volgens Tollius op het station iets eten. Hangt van wispeltuur van het weer af.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2525 Gepost op: 16 maart 2012, 20:54:28 »
Bloemkool-preikugel uit vegan with a vengeance.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2526 Gepost op: 16 maart 2012, 21:10:17 »
Restje soep van gister, broodje bapao, volkorencrackers met roomkaas en zometeen nog een bloedsinaasappel.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2527 Gepost op: 17 maart 2012, 16:33:44 »
Pasta met paprikageitenkaassaus.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2528 Gepost op: 17 maart 2012, 16:45:03 »
paprikageitenkaassaus.

klinkt lekker. Hoe doe je dat?
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2529 Gepost op: 17 maart 2012, 17:21:57 »
paprikageitenkaassaus.

In olijfolie kruiden (tijm, majoraan, net wat je in huis hebt en lekker vindt), groene pepertjes, knoflook en rode paprika zachtjes gaarsmoren.  Daar op het laatst geitenkaas bij (ik doe van die feta-achtige, maar het kan ook met andere).

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2530 Gepost op: 17 maart 2012, 18:55:23 »
paprikageitenkaassaus.

In olijfolie kruiden (tijm, majoraan, net wat je in huis hebt en lekker vindt), groene pepertjes, knoflook en rode paprika zachtjes gaarsmoren.  Daar op het laatst geitenkaas bij (ik doe van die feta-achtige, maar het kan ook met andere).

leuk!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2531 Gepost op: 17 maart 2012, 21:05:07 »
Aubergine met tomatensaus uit de oven, gegrilde bloemkool, pasta en gorgonzola.
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2532 Gepost op: 17 maart 2012, 21:14:25 »
Ik at ook bloemkool, maar dan gekookt met aardappels en erbij een pittig melksausje met lente ui en een klodder zure room er door.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2533 Gepost op: 18 maart 2012, 09:43:59 »
Gebakken oesterzwammen met wat look, daarbij gekookte prei en aardperen, afgewerkt met wat room, curry en grana padano.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2534 Gepost op: 18 maart 2012, 14:14:45 »
Gister roergebakken spinazie met uitje, knoflook, tomaat, dille, peterselie, bieslook en koriander. Erbij hard gekookt ei in rode linzendal met sjalot, mosterd- en komijnzaad, geelwortel, knoflook, Man With the Pan zout met Indiase kruiderij en tej pattablad. Basmatirijst. Toe k&k chococake met chemische butterfrosting.

Lunch is een gepofte aardappel met Franse piment d'espelleteboter.

Vanavond een gele curry met bloemkool, krieltjes en courgette. Erbij ingelegde komkommer en toe wederom k&k chocospekkoek.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2535 Gepost op: 18 maart 2012, 18:56:38 »
Hartige taart met broccoli feta en tomaatjes.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2536 Gepost op: 18 maart 2012, 19:26:15 »
Mijn ouders waren dit weekend op bezoek. Vrijdagavond hadden we geroosterde aardappels, groente in yoghurt en salade. Zaterdagavond grove bulgur met venkel- en karwijzaad; gestoofde bloemkool met piment en nigella; kidneybonen in pittige tomatensaus; speltburgertjes. Erbij pappadums, komkommersalade, yoghurtdip, feta, olijven, pepertjes. Beide dagen uitgebreid gebruncht en 's middags een kop groentesoep.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2537 Gepost op: 18 maart 2012, 19:44:46 »
Klinkt goed, Eelco.

Ik at knapperige tofu tonight met peultjes erdoor voor het lentegevoel. Erbij bruine rijst.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2538 Gepost op: 19 maart 2012, 10:50:28 »
Een afhaalwalhalla: pizzapunten, roti en taco mundo (dat is eigenlijk best vies).
En toe sticky toffee cake, citroensiroopcake en sinaasappelamandeltaart. Die laatste twee leken met teveel op elkaar, maar lekker was het wel!
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2539 Gepost op: 19 maart 2012, 17:40:04 »
Zaterdag at ik ergens een salade met hellim kaas, we noemen dat hier ook wel eens halloumi. Daarna op een bruiloft een paar frietjes en aardig wat bier. Gisteren was ik niet veel waard, ik werd al vroeg wakker en al dat dansen maakt moe ;), dus heb ik wat linzensoep opgewarmd.

Ik had nog wortels en dacht vandaag ineens aan de natte nasi van Sam. Zoiets dus, met wortel, baldorijst en sojabrokjes (en dus wat nasi kruiden en wat pul biber)
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2012, 17:43:45 door LL de Ling »