Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2500 Gepost op: 12 maart 2012, 18:50:51 »
Doet me denken dat in de jaren 90 in de Plak ook wel eens regelmatig op was. Zoals de rijst. Rijst is toch niet zo snel op? Maar goed, dat heb ik nu al niet meer meegemaakt sinds mijn eerste studiejaar en dat is nu wel een tijd geleden.

Gisteren was de kumpir ook op in het tentje waar we zaten. Maar de ober vond het ook maar raar, waarom wilde we alleen een aardappel. "Ehm, je hebt het toch ook op de kaart staan?"

Even later at mijn vriendin mantı en ik (omdat ze mantı daar niet vega hadden): Gözleme. Ik wilde graag met spinazie, maar dat was, eh op. Dus gokte ik maar wat en kreeg ik met witte kaas. Smaakte goed.

Vandaag heb ik gekookt restjes groente (spruitjes, aubergine) opgemaakt in een nasi met sojabrokjes (meegegeven door mijn vriend aan die vriendin).

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2501 Gepost op: 12 maart 2012, 20:33:03 »
Pasta, gedroogde paddo en zure room, erbij gegrilde courgette.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2502 Gepost op: 12 maart 2012, 20:42:02 »
Deze met wat couscous. Alleen levert Albert geen harissa, dus moest ik iets anders doen met de sojayoghurt. Ik had wel gembersiroop (hiervan) en koriander in huis, dus heb ik dat door de yoghurt gedaan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2503 Gepost op: 12 maart 2012, 20:45:43 »
Risotto met geroosterde bietjes en halloumi. En een beetje geroosterde bloemkool.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2504 Gepost op: 13 maart 2012, 10:41:26 »
Wegens een rotdag op werk moest er hier comfort food op tafel komen en die keuze was wat moeilijk. Maar ja, waarom kiezen? Het werd een ratjetoe, ook met het oog op restjes. Farfalle met een beetje zoetzure saus van tomaten, uitje, knoflook, bleekselderij, wortel, prei, groene paprika, ketjap, zwarte peper, gember, zwarte bonen, ananas, cheddar, parmesan, oude kaas, chipotletabasco en verse koriander. Toe thee met stroopwafeltjes en een glimlach.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2505 Gepost op: 13 maart 2012, 18:07:36 »
Wegens drukke dag op het werk had ik nog een boterham kaas over. Die heb ik dus net bij mij bak aangeklede bak ijsbergsla gegeten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2506 Gepost op: 13 maart 2012, 19:08:01 »
Gisteren pasta met gebakken savooikool, sambal en ketchup. Iets uitgegleden met de sambal, wat mijn vriend vooral erg vond, dus een half potje ajvar erbij. En nog enkele mozarella sticks in de oven.
Vandaag courgette met aan de buitenkant honing, en aan de binnenkant geblenderde hazelnoten, grote witte bonen en een overschotje fetakaas. Daarop wat verse kaas, en dan in de oven. Erbij eenvoudige risotto, met op het einde ook nog het restje ajvar eronder.
Kent er trouwens iemand iets spannend om met overschot risotto te doen, maar niks gefrituurd, dus ook geen kroketjes of gevulde balletjes ofzo.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2507 Gepost op: 13 maart 2012, 19:24:41 »
Risottokoekjes kun je ook bakken. Vullen met bijvoorbeeld gedroogde tomaat en mozzarella.

Hier wordt er zo Indiaas bezorgd. Onion bhaji's, dal makhni, aloo bombay en biryani met groenten.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2508 Gepost op: 13 maart 2012, 19:58:20 »
Wegens moe, geen zin en ook nog lui besloot ik dat het een tosti en een afgesneden stuk komkommer werd en als toetje granaatappel (of kiwi) en een extra vitaminepil van 't één én 't ander. Toen ik in de koelkast keek en de champignons en taugé zag liggen, vond ik dat ik toch maar gewoon moest koken. Dat is niet altijd een raadzame onderneming wanneer je moe en lui en zo bent en tot twee keer toe liet ik dan ook de pan met rijst overkoken. Maar voor de rest heb ik niks verpest. Er ging nog tofu, gedroogde shiitake en paprika bij, samen met een zwarte bonensaus.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2509 Gepost op: 14 maart 2012, 07:54:53 »

En het huidige zeg maar is in de plaats gekomen van het vroegere "zal ik maar zeggen", uitgesproken "als sakmasegge".   Hoe was dat in Vlaanderenland, heer Karl?

"..zal ik maar zeggen" was en is hier populair. Gisteren was hier nog iemand die het om de twee, drie zinnen gebruikte.

Verder is een populair stopwoord: "Ik heb zoiets van...", vol vaagheid en behaagzucht.

"Eigenlijk" wordt ook veelvuldig gebruikt.

Maar eigenlijk, Heer niewied, voel ik me zeg maar wat ongemakkelijk omdat dit onderwerp thuishoort in de draad "Taalstruikel" en ik zoiets heb van: "Straks wijst de moderator ons nog terecht."

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2510 Gepost op: 14 maart 2012, 13:58:38 »
Ik, als mod zijnde, strijk voor een keer met de hand over mijn hart en beken bij deze dat ik tijdens telefoongesprekken veelvuldig misbruik maak van het woordje 'dus' om stiltes te vullen.

En ik eet nu kwark.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2511 Gepost op: 14 maart 2012, 15:22:40 »

Maar eigenlijk, Heer niewied, voel ik me zeg maar wat ongemakkelijk omdat dit onderwerp thuishoort in de draad "Taalstruikel" en ik zoiets heb van: "Straks wijst de moderator ons nog terecht."

Natuurlijk hebt u gelijk.Maar ik probeer slechts één draad te frequenteren.

Gisteren de Alexander Calder tentoonstelling gezien in Gemeentemuseum Den Haag. Fraai. Daarna lunch in Walong Chinees restaurant, Prins Hendrikstraat 286 Den Haag (bus 24 of tram 17 vanaf Centraal station); is vlak bij Gemeentemuseum. Tel 070 3552146, www.restaurantwalong.nl
Veel veggie op de lijst, ook dim sum. Geen topeten doch wel goed. Mooi restaurant. Prijs redelijk, 10-13 euro voor een gerecht. Wijn, flink glas € 3,10.

Weet dat ik dit op restaurantdraad moet zeten.  (Mevrouw Zeewier: dus, jawel.)

Vanavond glasmie en champignons als basis. Morgen gaan we het plateau van Margraten op en de Voerstreek in. Fritten in België.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2512 Gepost op: 14 maart 2012, 16:13:05 »
Walong is te vinden op de Frederik Hendriklaan. De Prins Hendrikstraat bestaat ook maar is ergens anders.
Walong had indertijd trouwens een uitstekende reputatie, maar dat is ook alweer (meer dan) een half leven geleden... en in die tijd at ik ook nog niet vegetarisch.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2012, 16:24:40 door Ray B@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2513 Gepost op: 14 maart 2012, 17:20:48 »
Walong is te vinden op de Frederik Hendriklaan. De Prins Hendrikstraat bestaat ook maar is ergens anders.
Walong had indertijd trouwens een uitstekende reputatie, maar dat is ook alweer (meer dan) een half leven geleden... en in die tijd at ik ook nog niet vegetarisch.

Ha dank, stomme vergissing van me, en ik wilde nogwel  toevoegen: voor Hagenaars de Fred. Zo noemt men daar  de Frederik Hendriklaan.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2012, 17:24:22 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2514 Gepost op: 14 maart 2012, 19:33:51 »
Stamppot andijvie (alweer) met zure room, lente ui, kerstomaat, geroosterde pitten, knoflookchampignons met een hoofdletter K en een vegageval. Lekker!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2515 Gepost op: 14 maart 2012, 20:25:53 »
Flink bak salade van kerstomaatjes, komkommers, radijsblad, kruidenkaasblokjes, groene pepers, ramboscheuten (zo rambo vond ik ze niet eigenlijk) met een mayo-grove mosterdcitroendressing. Erbij aardappel-broccoligratin.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2516 Gepost op: 14 maart 2012, 20:54:02 »
Gerookte paprika-amandelsoep uit een potje van de natuurwinkel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2517 Gepost op: 14 maart 2012, 21:33:49 »
Chili hawaii met aardappelpuree. Sorry smaakpolitie, maar het is nu eenmaal lekker (en vandaag wel zeer geslaagd),
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2518 Gepost op: 15 maart 2012, 12:57:38 »
Chili hawaii met aardappelpuree. Sorry smaakpolitie, maar het is nu eenmaal lekker (en vandaag wel zeer geslaagd),

Tja dan vraag je je toch af wat bezwaarlijker is: de hawai door de chili of de puree met de chili  :P.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2519 Gepost op: 15 maart 2012, 20:13:48 »
Restverwerking: pittige tomaten-groentesoep met gekookt ei op brood erbij.