Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.284
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24820 Gepost op: 24 maart 2025, 20:21:25 »
Een klein restje Shepherd’s Pie van gisteren, daarna een bruin bolletje met een vega burger, erbij zelfgemaakte coleslaw.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.884
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #24821 Gepost op: 24 maart 2025, 21:58:58 »
Vanmiddag heb ik geluncht met een stevige misosoep gevuld met aubergine, champignons, prei en tofu, want vanavond had ik een promotiefeestje. Dit feestje werd gehouden bij Vegitalian in Utrecht, waar ik al vele goede verhalen over had gehoord. De pizzaslices waren natuurlijk niet als maaltijd maar als snack bedoeld, maar ik vond ze toch wat tegenvallen. Gezellig was het wel.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.884
    • Mijn Homepage
« Reactie #24822 Gepost op: Gisteren om 19:52:18 »
Een klein restje Shepherd’s Pie van gisteren
Ik had vanavond ook een soort Shepherd's Pie: venkel, bospeen, courgette en reuzebonen in een rozemarijnige tomatensaus, bedekt met een luchtige aardappelpuree vermengd met mosterd.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.728
« Reactie #24823 Gepost op: Gisteren om 22:49:24 »
Gisteren een dagje musea (Kiefer tentoonstelling) in Amsterdam. Daarna bij the Lebanese Sajeria in de Utrechtse straat gegeten. Ik had een volkoren wrap (manousheh) met halloumi en zaatar, mijn vriend had er een met 'Babaganouj & greens'. Erbij een kopje linzensoep en hummus met gebakken brood.

Vandaag had ik Chinese "nasi" gemaakt met champignons,ui, prei, courgette, wortel, maïs en taugé. Erdoor gebakken tofu die in hoisinsaus had gesudderd. Op smaak gemaakt het gember, knoflook, zwartebonensaus, chilibonensaus, veg.oestersaus, sesamzaadjes en sesamolie.

Offline Sven

• 4.021
« Reactie #24824 Gepost op: Vandaag om 12:58:49 »
Maandag en dinsdag even weg naar Luxemburg. Door een gedeeltelijke staking van de Belgische spoorwegen was er geen trein tussen Gouvy (B) en Troisvierges (L). Het was mooi weer, ik wou toch een flinke wandeling doen en de streek is erg mooi, daarom de 12 km maar te voet gedaan.

Maandagmiddag pita falafel met friet in Ettelbrück. 's Avonds in Vianden bleken heel weinig restaurants open te zijn omdat het nog niet het toeristische seizoen is. Ik had de keuze tussen een pizzeria en een kebabzaak. De kebabzaak had meerdere optie, maar ik vreesde dat de pizza en pasta wel eens uit de vriezer zouden kunnen komen. Daarom falafelschotel als betrouwbare oplossing. Fantasieloos maar aanvaardbaar.

Dinsdag met een oude vriend afgesproken in Luxemburg-Stad. 's Middags gaan eten bij Ocean, een Peruaans fusion restaurant. Ik had een quinotto (risotto van quinoa) met aji amarillo, paddenstoelen en Parmesaanse kaas. Erg lekker, wel met een prijskaartje.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.