Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2480 Gepost op: 10 maart 2012, 20:07:20 »
Pasta. Gevulde, met tomatensaus, gebakken champignons en paprika, en bloemkool. En drie soorten kaas.
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2481 Gepost op: 10 maart 2012, 20:17:15 »
Gisteren naar de chinees, tofuschotel met bbqsaus en witte rijs, vandaag aardappelstukjes in de oven met tofukroket (euhm, niet meer voor herhaling vatbaar) en die dan maar verdronken in championroomsaus met zure room en veel veel look. Morgen uit eten met de familie, dus ik denk vanaf maandag maar eens calorietjes gaan schrappen. Of toch in ieder geval meer groentes.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2482 Gepost op: 10 maart 2012, 20:17:57 »
Curry met bloemkool en kikkererwten en rijst.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2483 Gepost op: 10 maart 2012, 20:19:58 »
Pasta salade met sinaasappel en venkel, (omdat ik zin in zomer heb en de sinaasappel op moest)
Zo.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2484 Gepost op: 11 maart 2012, 01:11:34 »
Middagje op de CeBIT met vrienden uit Enschede. Daarna rondleidinkje Hannover en een biertje in een soort Duits-Spaans restaurant in de Altstadt. Beide heren hadden een tapas-total (een leuke selectie tapa's, voldoende voor een maaltijd, voor minder dan acht euro). Wegens niet-vegetarisch en belofte aan K. dat ik thuis zou eten, hadden wij later op de avond ons eigen hapjesbuffet. Wortelschijfjes met dip, oude kaas met balsamico, stukjes roggebrood met brie en puntpaprika, pistachenootjes, dat werk. Eigenlijk een leuk en gezond alternatief voor een echte maaltijd.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2485 Gepost op: 11 maart 2012, 08:35:18 »
Gisteren en eergisteren pasta met groentesaus, vandaag weet ik nog niet.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2486 Gepost op: 11 maart 2012, 14:51:03 »
Ga zo jalapenopepers vullen met een feta-achtige kaas en kruiden, daarna even in azijn laten trekken. Daarbij komen gebakken maiskolven met Franse piment d'espelletboter. En dan een restje groene curry met rijst.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2487 Gepost op: 11 maart 2012, 16:52:58 »
 :yummie:

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2488 Gepost op: 11 maart 2012, 18:55:51 »
Falafel. (van geweekte kikkererwten, koriander, komijn knoflook en wat zout een massa gepureerd, waarvan balletjes gedraaid werden, die in een laag olie in een koekenpannetje werden gebakken) in pitabroodjes met yoghurt en sla.
Zo.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2489 Gepost op: 11 maart 2012, 19:21:14 »
Gnocchi met boerenkoolpesto (die uit het hollandse kerstmenu).

edit: maar er zit geen kaas in, maar sojaroom, sojayoghurt en gist.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2490 Gepost op: 11 maart 2012, 19:58:07 »
We consumeren vandaag, zeg maar, hedendaags Nederlands op de TV, zeg maar, waar ik, zeg maar, een mevrouw zie en hoor praten, die zeg maar, om de twee zinnen, zeg maar, zegt, zeg maar. Vreselijk hoor, zeg maar. Nu ook nog zo schrijven en dan is de debilisatie compleet.

Vandaag: zuurkool gebakken met ui, knoflook, gember en wat cranberries, gerold in bladerdeeg en toen in de oven.
Daarbij rodekoolsalade waar mijn vrouw nog karweizaadjes doorheen deed nadat ik die kool gister had gemarineerd. En bitterballen van de vegetarische slager.
Glaasje banyuls toe.

Straks naar Van Dis kijken. Die spreekt nog goed Nederlands, maar wel erg bekakt, maar dat doet hij expres.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2012, 22:25:41 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2491 Gepost op: 11 maart 2012, 20:04:18 »
Pasta met ei en parmezaanse kaas erdoor, gegrilde tomaatjes en wat rucola.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2492 Gepost op: 11 maart 2012, 20:35:31 »
Ik at zeg maar een soort van andijviestamppot met yoghurt, bieslook, kerstomaatjes en erbij vegaspekjes en geroosterde pitten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Gnoe

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2493 Gepost op: 11 maart 2012, 20:38:30 »
Wij eten hier vanavond noedels met geroerbakte groente, tahoe en shimeji paddestoelen (pad thai-style). NOm. :)

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2494 Gepost op: 11 maart 2012, 22:27:38 »
Ik at zeg maar een soort van andijviestamppot met yoghurt, bieslook, kerstomaatjes en erbij vegaspekjes en geroosterde pitten.

Hahaha, zeg maar. Geen soort van pindasaus erbij?  :) :) :D

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2495 Gepost op: 11 maart 2012, 22:39:58 »
Een soort van pindasaus hoort bij zeg maar spruiten  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2496 Gepost op: 12 maart 2012, 00:48:24 »
Wij hadden zeg maar weer eens pizza wegens lekker. Zonder pindasaus, want zonder spruiten. Wel met mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2497 Gepost op: 12 maart 2012, 11:07:51 »
Zeg maar zonder mosterd ook?

Lunch wordt een gepofte aardappel met weer die lekkere pepertjesboter en groentekoekjes met courgette, wortel, lenteuitjes, een flinke collectie groene kruiden en restje van de jalapenovulling en het laatste restje feta-achtige kaas.
Sin chile, no tiene chiste!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2498 Gepost op: 12 maart 2012, 11:11:32 »
Wij hadden zeg maar weer eens pizza wegens lekker. Zonder pindasaus, want zonder spruiten. Wel met mozzarella.

Toevallig, dat hadden wij zeg maar ook.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2499 Gepost op: 12 maart 2012, 12:11:50 »
Zo, dank voor de reacties. Heel lang geleden woonde ik in een hotel. De ober had een ander stopwoord: dus. "Het brood is op, dus." U hoort wel welke tijd dat was. Brood op, dat kon toen gewoon. Maar dat dus?
En het huidige zeg maar is in de plaats gekomen van het vroegere "zal ik maar zeggen", uitgesproken "als sakmasegge".   Hoe was dat in Vlaanderenland, heer Karl?

Vandaag: er zijn nog twee gevulde vol au vents/choucroute over, mijn vrouw zegt: aardappelen en er is ook nog rode koolsalade. Daar komt dan nog iets eiwitachtigs bij, eens kijken straks. Zo flansen we ons door het leven. Morgen naar Alexander Calders mobiles kijken in Den Haag. Gisteren de Pont met Wei Wei z'n miljoenen zonnebloempitten, met de hand geschilderd. Mijn ontwerp: flessen zonnebloemolie erbij. Zo blijven we bij het eten.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2012, 12:14:52 door niewied »