Of een haptje van maken, dat had ik vandaag ook. Mijn zus, schoonbroer en papa kwamen eten. Ik had schoonbroer eens een keertje uitgenodigd, want hij leeft 40 dagen zonder vlees voor de vasten, en dat was dus vandaag. Allerlei overschotjeseten.
Eerst waren er dus wrappizzatjes, waarbij je een wrap belegd als pizza, met een restje tomatensaus, een restje zure room, ketchup en een restje blauwe kaas (deze week dus hetzelfde probleem als bambi gehad) en die dan in spietjes gesneden. En ook nog de brickloempiaatjes met bloemkool en oesterzwammen en mascarpone die ik vorige keer voor de schoonfamilie had gemaakt en die ik in de diepvries had gestopt, in de oven en in kleinere stukjes gesneden.
Dan een quiche, ik had nog kruimeldeeg in de ijskasthet was een paar daagjes over tijd, maar dat heb ik aan niemand verteld, met worteltjes, zongedroogde tomaten, halve paprika, en het mengsel dat erover moest met een half potje ricottakaas dat nog net te doen was en ik in een hoek van de ijskast vond onder de eitjes. Ook echt allemaal overschotjes, dus.
Dan speciaal gaan kopen gevulde pasta met saus met rode wijn en paprika.
En als dessert sabayon, met wat vanilleijs. En koffie en de geweldige armagnac die ik voor mijn verjaardag kreeg. Ze zijn net naar huis, maar ik kan nog niet slapen dus dan maar wat internetten. En mijn restje armagnac opdrinken op het gemak.