Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.959
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24540 Gepost op: 04 januari 2025, 19:26:25 »
Geen echte voorraadkastuitdaging, maar toch probeer ik eerste alle restjes op te werken die ik in huis heb. Vanavond in dit kader stoof van erwten en wortel in een pittige pindasaus afgewerkt met koriander (die dringend op moest). Daarbij mie die ook al een tijdje in de kast ligt.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2025, 19:33:49 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bambi

• 5.562
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24541 Gepost op: 04 januari 2025, 21:26:43 »
In een poging mijn vego/vegan wat uit te breiden: kool, mie en zoetzure saus. Normaal met gebakken ei nu met kipstuckjes. Met ei eigenlijk net zo lekker. Maar goed het is een alternatief als we al te veel eten die week.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

• 5.658
« Reactie #24542 Gepost op: 04 januari 2025, 21:27:08 »
Vanmiddag in de buurt met een vriendin gelunched. Er was niet heel veel vega keuze, maar de tomatensoep en tosti met zachte geitenkaas en walnoten was prima.

Vanavond tajine met ui, knoflook, courgette, aubergine, paprika,  pompoen en kikkererwten. Erbij couscous met verse koriander en peterselie.

Mijn vriend had een mooie, grote pompoen gekocht eerder deze week, maar niet gezien dat de onderkant een gat had. Gelukkig was er maar een deel niet goed meer, dus ook alvast een pan pompoensoep gemaakt. Het laatste stuk zal ik morgen alvast bakken om in de vriezer te doen.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2025, 22:10:53 door meisbaer »

Offline niewied

• 1.940
« Reactie #24543 Gepost op: Gisteren om 10:41:09 »
Allen een goed 2025 toegewenst. Het valt op dat grote supermarkten hoe langer hoe meer veggie produkten verkopen en ook biogroenten en fruit. Bravo.
Een dochter (nee, niet Selly/Tertia)  stuurde me Karls mooie restuarantoverzicht toe, dat ik anders had gemist. Mooi hoor.
Inmiddels aten we hier van alles. Ik bakte 44 oliebollen gevuld met abrikoos, appel, rozijn en dadel. Het is niet mijn hobby, maar mijn vrouw wil het graag. Voor Kerstavond had de dochter die Karls bijdrage stuurde een mooi resaturant in belendend dorp Son gevonden, het Kleijne Geluck, dat een perfect, veggie kerstavondmenu voor ons maakte.
Hier mijn bericht aan Tripadvisor:  Yeah, super. Let me start to report that, hurrah, this restaurant has enough light and not, yes not, the so called cosey darkness. Moreover  it is not only a very pleasant restaurant with very friendly owners and staff, but also an excellent one as regards to food. My wife plus daughter and her husband, all vegies, had here an excellent Christmas Eve dinner, Fine local ingredients, such as buffalo butter and a super local beer called Vuurzee Champagnebier 2023 (a must in my opinion), In brief, we all enjoyed and were glad our daughter discovered this fine place, mid village centre just across the town hall. Let me repeat: hurrah.
Gisteren maakte ik dal (rode linzen, [paprika, ui knoflook. wortel, ghee. specerijen), mijn vrouw bakte dikke, gepaneerde polenta (ui, bloemkool) schijven en we aten er uichutney en een gemengde salade (kk van AH bonus) bij. Vandaag spaghetti met tomatensaus en kaas plus salade en wellicht rest dal.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

• Admin
  • 20.751
    • Mijn Homepage
« Reactie #24544 Gepost op: Gisteren om 18:56:14 »
Couscous met 'zeven' groenten (koolrabi, paprika, bloemkool, kikkererwten, peterselie). Soepachtig, kruidig, verwarmend troosteten na een zeer druilerige, donkere dag.

Morgen weer aan het werk, dus ik heb het eerste brood van het jaar gebakken en meteen ook wat gemarineerde tofureepjes in de oven geschoven.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.658
« Reactie #24545 Gepost op: Gisteren om 22:58:22 »
Als lunch een dikke omelet met ui, restjes paprika en taugé op brood.

Avondeten was simpel, aardappels en bietjes uit de oven met rozemarijn en tijm. Op de helft van de oventijd zachte geitenllkaas over de bietjes gestrooid.
Erbij een kwarksausje met groene kruiden.

Van het bietenkookvocht en een beetje biet een lunchsoepje gemaakt voor morgen. Verder alvast een salade'tje voor erbij gemaakt met paprika, restjes gemengde sla, feta en kikkererwten.

Offline niewied

• 1.940
« Reactie #24546 Gepost op: Vandaag om 15:45:31 »
In elk geval wat linzensoep, gegratineerde witlof, aardappel en dan een of ander k&k baksel van veg. slager of een nangkakroket
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

• 7.223
« Reactie #24547 Gepost op: Vandaag om 16:15:41 »
Gisteren pizza, daar heb ik nog een stukje van over, samen met de soep van een paar dagen terug en een pita-knoflookbroodje wordt dat een snelle maaltijd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

• Admin
  • 20.751
    • Mijn Homepage
« Reactie #24548 Gepost op: Vandaag om 19:11:52 »
Rösti gekruid met rozemarijn en bosui, een knoflokerig stoofje van spruitjes en prei, en limabonen met peterselie in tomatensaus. Een smakelijke combinatie.

En vanmiddag weer een verwarmend misosoepje gevuld met aubergine, champignons, bosui, tofu en udonnoedels.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.959
« Reactie #24549 Gepost op: Vandaag om 19:13:07 »
Griekse reuzenbonen die nog in de kast lagen bereid in een uiensaus met mosterd en een scheutje azijn. Daarbij knolselderstamppot. Geslaagde winterkost.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.658
« Reactie #24550 Gepost op: Vandaag om 21:42:03 »
Stoofpotje met o.a. aubergine en pastinaak. Erbij gebakken aardappelpartjes.