Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2440 Gepost op: 05 maart 2012, 20:56:13 »
Uien-tarte-tatin met een laagje aardappel. En broccoli.
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2441 Gepost op: 05 maart 2012, 22:09:41 »
Vegapizza van de turk. Ik kon bepaalde smaken alweer een beetje definiëren  :cheer:
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2442 Gepost op: 06 maart 2012, 00:02:45 »
Maar weer eens spaghetti aglio, olio e peperoncino. Gewoon omdat het erg lekker is! Erbij gestoofde worteltjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2443 Gepost op: 06 maart 2012, 10:36:03 »
Gisteren quorngehakt en bloemkool, elks ongeveer de helft, en dan heel lang bakken met heel veel kruiden en zo, totdat de bloemkool er voor het grootste deel uitziet als het gehakt. En dat tussen een wrap. Was nog veel over, dus de overschot verwerk ik in een saus, en dan een soort polentalasagne in de oven.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2444 Gepost op: 06 maart 2012, 16:57:19 »
Nasi (met Trafasi Nasi uit een potje) en 'gegrilde stukjes' (gegrilde stukjes wát, denk ik dan) die ik verdronken had in ketjapsaus. Was lekker, ondanks dat er prima pindasaus bij had gekund.

Dat Trafasi doet me denken aan trasi =garnalenspul. Is die trafasi wel veggie?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2445 Gepost op: 06 maart 2012, 16:59:32 »
Ja.
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2446 Gepost op: 06 maart 2012, 17:09:50 »
Lang geleden begon een college filosofie met de vraag: Wie is er verantwoordelijk voor het weer? Er volgde een vertoog over de betekenis van verantwoordelijkheid en over de vraag welk weer? Weer voor de boer, de vakantieganger, de zeiler, de moordenaar...
Ik moest eraan denken toen heer Karl me zei dat hij Italië het mooiste land vond nadat ik had gevraagd naar het mooiste land.
Die vraag was  onredelijk omdat er eerst moet worden vastgesteld wat de beoordelingskriteria zijn: land om te eten, te wonen, te...vul maar in.

Maar vooruit. Vandaag meer dan twee uur gelopen op de Strabrechtse Heide. Leeuweriken volop al. Een groot areaal is vorig jaar  afgebrand. We zijn dus her en der onze oriëntatiepunten kwijt. Liepen dus even verkeerd. Je kunt er gemakkelijk verdwalen als je het gebied niet kent.

Eten dus (jawel dus, goed gelopen immers) vandaag vol goede moed zuurkool in een pannekoekenwrap (zei mijn vrouw). Er zal nog wel meer bij zijn. In el geval een dunne uiensoep die ik nu ga maken.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2447 Gepost op: 06 maart 2012, 18:23:57 »
Pasta met tomatensaus (van tomatenblokjes uit blik) met rode paprika, aubergine, beetje rode peper, kappertjes, en een paar kikkererwten. Erg lekker!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2448 Gepost op: 06 maart 2012, 19:33:07 »
Knolselerijsoep met brood.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2449 Gepost op: 06 maart 2012, 19:48:21 »
Eekhoorntjesbrood, enoki-takes (ofzo?), nog steeds naamloze gele paddenstoelen en taugé met knoflook en pindakaas uit de wok. Penne met wat tomatensaus (waarvan de helft morgen weer in een ovenschotel verdwijnt) en bietensoep met peer.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2450 Gepost op: 06 maart 2012, 20:04:31 »
enoki-takes (ofzo?)

Enoki of enokitake mag allebei.
Je bedoelt met die naamloze gele dingen niet gewoon cantharellen he? 
pied de mouton?
gele oesterzwam? (http://www.agarica.nl/gele_oesterzwammen.htm)

Hier gebakken bulgur met savooiekool, witlof, rode paprika, munt, granaatappelsaus, komijnzaad, venkelzaad, kikkererwten, gedroogde abrikozen. Erbij papadum en yoghurt en dadelijk nog erg lekkere sinaasappel. Daar zal het seizoen ook niet al te lang meer van duren.
,,,,فلافل

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2451 Gepost op: 06 maart 2012, 21:21:44 »
Haha gele oesterzwammen, toch wel dus. Vond ze er op andere foto's niet helemaal op lijken qua kleur maar dit waren ze precies. En ze waren lekker! :D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2452 Gepost op: 06 maart 2012, 21:39:19 »
Haha gele oesterzwammen, toch wel dus. Vond ze er op andere foto's niet helemaal op lijken qua kleur maar dit waren ze precies. En ze waren lekker! :D

Ha mooi, is dat mysterie ook weer opgelost.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2453 Gepost op: 07 maart 2012, 16:51:56 »
Ik heb nog een restje pasta van gisteren. Spaghettini (gekookt in bouillon) met gesnipperde ui/knoflook/jalapeño en zongedroogde tomaat en rode puntpaprika in dunne reepjes, met handje gehakte peterselie en zwarte peper. Erbij half bakje kruidenroomkaas en scheutje kookvocht van de pasta. Tijdens het bereiden kon ik de zongedroogde tomaten een beetje ruiken, tijdens het eten proefde ik een beetje knoflook.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2454 Gepost op: 07 maart 2012, 19:54:31 »
Kaasburgertjes (soort kaasgehakt van Joyce, maar zonder het brood en ook zonder het ei, want er was geen ei in huis, heb agar agar gebruikt na een tip van niewied, dat ging heel goed!), geroosterde aardappels, bieten, toast met uiencompote. Daarbij een komkommer/spinaziecocktail met prosecco en gin.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2455 Gepost op: 07 maart 2012, 23:48:58 »
preitaart en sla.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2456 Gepost op: 08 maart 2012, 17:59:18 »
Tofu-balletjes (dank je wel Suzette voor je simpele maar heerlijke recept) met een groentemix van paprika en restjes lente-ui/wortel/minimais/broccoli/peultjes, en dan gaat daar een soort sausje/marinade van peppadews, citroen, sojasaus en gember bij. Het is van een recept, want zelf was ik waarschijnlijk niet op de combinatie gekomen. Misschien nog een beetje quinoa ernaast, want daar is nog een klein restje van.
Groetjes, Antje

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2457 Gepost op: 08 maart 2012, 18:47:44 »
Alweer wraps. Steeds is er een enekele wrap over, dus dan maak ik een nieuw pak open, is er weer over, etc.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2458 Gepost op: 08 maart 2012, 19:13:40 »
Lauwe aardappelmaaltijdsalade.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2459 Gepost op: 08 maart 2012, 22:53:11 »
Groene, Thaise curry met spinazie, tofu, paprika, lenteui, thaise basilicum en kokosmelk. Rijst erbij en sinaasappel en grapefruit toe.
,,,,فلافل