Hinderlijk, ik zie mijn typefouten niet meer en deze site heeft geen spellingchecker. Oplossing: ik typ de tekst in Word, die wel een spellingcorrector heeft, en kopieer dan die tekst. Excuses als ik weer miskleun, zoals pasgeleden waar ik mouse in plaats van mousse schreef (inmiddels gecorrigeerd).
Vandaag twee gasten die het volgende mee-eten: Bapao (AH) met een salade van geflinterde spitskool, wortel en peterseliewortel in een adequate dressing/ soep (venkel, grijze pompoen, ui, specerijen)/ Basmatierijst (gekookt met ui, bouillonpoeder en kokos; de basmatirijst heeft toch minder smaak dan voorheen dus is de oppep niet onterecht) erbij gerookte tofu in misosaus en een groenten (mijn vrouw twijfelt of ze gebakken lof en bloemkool of suikerpeul maakt), Ik zal de rijst bereiden, de misosaus en ik heb de spitskool geflinterd met een groot en scherp keukenmes). Tijd om eens een mandoline te kopen. Ik heb er wel een, een antieke uit Indonesië (prachtexemplaar door zijn eenvoud, maar die heb ik als kunstobject en niet als keukengerei) .