Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Lisette

  • *
  • 11
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24040 Gepost op: 29 juni 2024, 13:08:31 »
Gisteren had ik een oneetbaar bittere courgette van de Lidl. Ik dacht altijd dat zoiets alleen soms voorkomt bij zelfgekweekte exemplaren. Gelukkig kwam ik erachter voordat ie in de pan belandde. Tja, toen maar heel iets anders gekookt: een stoofpotje van ui, knoflook, venkel, spinazie, artisjok en limabonen, gekruid met basilicum en dille. Erbij hele haverkorrels.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24041 Gepost op: 29 juni 2024, 21:09:24 »
Een quiche gevuld met broccoli, venkel, gele courgette en venkel. Vanochtend had ik bij de brunch onder andere een geslaagd warm bonenprutje voor op brood, gemaakt van witte bonen, bosui, peterselie en miso.

Morgen vlieg ik naar een conferentie in Cagliari, Sardinië. Voor onderweg maak ik morgenochtend wraps van platbrood gevuld met hummus, puntpaprika, radijs, bosui en peterselie. De groente heb ik alvast gesneden, zodat het morgen snel kan gaan.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.861
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24042 Gepost op: 30 juni 2024, 20:16:24 »
Semmelknödel met spinazie en tomatensaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24043 Gepost op: 30 juni 2024, 23:37:09 »
Ik ben in Cagliari, Sardinië, met een groep collega's. Onze Italiaanse collega's mochten een restaurant uitzoeken. Daarop heb ik een vegetarische Italiaanse collega wat maaltijden gedeeld, en zij mocht ze uitzoeken. We hadden lokale gevulde pasta, met tomaten-basilicumsaus en met saffraanroomsaus; een salade met vijgen, lollo bionda, behoorlijk intensieve kaas en walnoten; en een salade van wat volgens mij kort gebakken paardenbloemblaadjes waren. Verrassend lekker, iets bitter, tussen spinazie en andijvie in.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24044 Gepost op: Gisteren om 17:32:59 »
Na een weekend vol pizzeria-pizza en bier, gisteren een lekkere en vooral gezonde tomatensoep met wortel en paprika. Meteen de basis gemaakt voor de ratatouille van vanavond, met couscous.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.861
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24045 Gepost op: Gisteren om 19:41:55 »
Vanmiddag spinazie-broccolistronksoep en een salade met rode bonen.

Vanavond opgebakken semmelknödel van gisteren.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24046 Gepost op: Gisteren om 22:50:09 »
Het hotelontbijt was wel erg bescheiden, het hartige gedeelte dan. Italianen ontbijten graag met zoetigheid en ik dus niet. Helemaal niet erg, want tijdens een conferentie eet je toch al vaak meer dan genoeg. Het lunchbuffet was wat onhandig ingericht, maar er was genoeg lekkers, waaronder smakelijke gegrilde groenten, kikkererwtensalade, lokale gevulde pasta, parelcouscoussalade, dat werk. Een gedeelte van de gerechten kwam bij de welkomstreceptie terug, handig om voedselverspilling tegen te gaan. Het dessert heb ik dit keer wel genomen en dat was de moeite waard: naast zoet had het gevulde bladerdeeg een lekker anijzig accent, en de honing had een uitgesproken smaak.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.560
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24047 Gepost op: Gisteren om 22:56:22 »
Zaterdag had ik volkoren wraps met kerrieaardappels gemaakt met bloemkool en paprika, nu iets meer Indiaas dan Surinaams. Met nigella-, fenegriek-, mosterd- en venkelzaadjes en verse gember. Erdoor gebakken paneer, en erbij mangochutney.

De dag erna de resterende wraps als lunch, een met restje kerriegroenten van gisteren en mangochutney, lenteui en komkommer. De andere met hummus, granaatappelpitjes, radijs met blad, tomaat en sesamzaadjes.

's Avonds tofu in pindasaus, erbij spitskool sambal goreng (met extra stanen) met taugé. En pandanrijst.

Vandaag Spätzle, met prei en paprika, kaasschnitzel erbij.