Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24020 Gepost op: 23 juni 2024, 19:34:07 »
Een smakelijke lasagne van broccoli, bleekselderij, prei en witte bonen in een tomatensaus, gekruid met oregano.
Wegens succes ging deze lasagne op herhaling, dit keer met een notitieblokje erbij.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Lisette

  • **
  • 18
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24021 Gepost op: 23 juni 2024, 23:10:21 »
Een flinke salade van blokjes aardappel en pompoen, kerstomaatjes, komkommer, romainesla, rucola, gekookt ei en een pittige mosterddressing.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24022 Gepost op: 23 juni 2024, 23:11:47 »
Een snelle pasta pesto met veel kastanjechampignons.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24023 Gepost op: 24 juni 2024, 16:31:15 »
Mijn vrouw koopt een zakje aardappelen. De zak vermeldt dat de aardappelen uit Tholen komen. De boer heeft zich toegelegd om heel vroege aardappelen te kweken. Dat is dus gelukt, dit zijn de eerstelingen. Ze zijn volstrekt smakeloos. Nog nooit zo een volstrekt smakeloze aardappel gegeten.
Erbij dus zout en olijfolie. Voorts een omelet met tomaat, kaas, knoflook, ui, een bladsalade met gepaste dressing en spinazie.
Dat was gisteren.
Er zijn nog wat van die gekookte smaakvrije eerstelingen over. Misschien straks bakken met ui en dan zien we wel verder.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24024 Gepost op: 24 juni 2024, 19:31:51 »
Ja, het is nog een beetje vroeg voor nieuwe aardappelen. Het zal sowieso een slecht aardappelseizoen worden na de natte maanden, een bevriende aardappelteler heeft het daar regelmatig over.

Ik at vanavond gebakken polentaplakken, een stoofje van bloemkool en venkel (met knoflook, pepertje, salie, citroensap) en bruine bonen in eigen, ingedikt vocht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24025 Gepost op: 24 juni 2024, 20:56:11 »
Asperges, gekookte aardappels, Valess goudaburger.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Lisette

  • **
  • 18
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24026 Gepost op: 24 juni 2024, 21:06:37 »
Pompoen-spinaziecurry met tempeh. Bij gebrek aan kokosmelk heb ik een handje geraspte kokos gevijzeld met een scheut heet water. Iets meer werk maar met hetzelfde eindresultaat.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24027 Gepost op: 24 juni 2024, 21:50:27 »
Witlof met aardappelpuree uit de oven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24028 Gepost op: 25 juni 2024, 19:26:05 »
Gestoomde broccoli, gekookte aardappels, Valess goudaburger, lik mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24029 Gepost op: 25 juni 2024, 20:24:10 »
Andijviestamppot met erbij twee kidneybonen-peterselieburgertjes. Voor Kristof heb ik een gepureerde soep gemaakt, hij had gisteren een kaakoperatie in Hannover en is vandaag weer thuisgekomen. Tussen de middag had ik een platbrood dat ik belegd met pepertjes, knoflook, champignons, spinazie en kaas onder de grill heb gezet.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24030 Gepost op: 25 juni 2024, 23:53:17 »
Beterschap voor Kristof :pet:
Ik heb vandaag in ons kantoor in Antwerpen gewerkt, mijn vriend had de pastasalade koud staan toen ik thuiskwam.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24031 Gepost op: 26 juni 2024, 15:43:12 »
Mijn vrouw koopt een zakje aardappelen. De zak vermeldt dat de aardappelen uit Tholen komen. De boer heeft zich toegelegd om heel vroege aardappelen te kweken. Dat is dus gelukt, dit zijn de eerstelingen. Ze zijn volstrekt smakeloos. Nog nooit zo een volstrekt smakeloze aardappel gegeten.
Erbij dus zout en olijfolie. Voorts een omelet met tomaat, kaas, knoflook, ui, een bladsalade met gepaste dressing en spinazie.
Dat was gisteren.
Er zijn nog wat van die gekookte smaakvrije eerstelingen over. Misschien straks bakken met ui en dan zien we wel verder.
Rest nonsmakelingen gebakken: ook al niks,
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24032 Gepost op: 26 juni 2024, 15:46:19 »
gisteren boekweit gekookt met zoete ui, beetje venkel en knoflook plus bouillonpoeder. In maizena gepaneerde en gebakken plakken aubergine (prima krokant), kaasschnitzel, gemengde salade, gewokte spitskool en ui.
Vandaag frites en meer.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24033 Gepost op: 26 juni 2024, 19:00:38 »
Het is veel te warm om te eten… dus iets met veel vocht en zout: paddestoelen bouillon met kastanje champignons, handje kaastortellini meegekookt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24034 Gepost op: 26 juni 2024, 19:59:58 »
Vanmiddag: salade van komkommer, tomaatjes, puntpaprika en kikkererwten. Daarbij knoflookstokbrood.

Vanavond: gebakken mini-courgettes (gewoon overlangs doorgesneden) en een halve oranje paprika. Met rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24035 Gepost op: 26 juni 2024, 20:07:34 »
Gekookte aardappeltjes, omgeschud met peterselie, met gestoofde broccoli, bloemkool, gele courgette, bosui en bruine bonen. Kristof had weer gepureerde soep.

En vanmiddag had ik dus twee mokken kruidenbouillon en een broodje kaas, gesponsord door Sanquin  :)
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24036 Gepost op: 27 juni 2024, 15:24:02 »
Nu alvast de rest van de paddenstoelen bouillon van gisteren, erg lekker zout met dit warme weer. Wat later vanavond nog toevallige tapas: dipgroente met knoflook yoghurt, cherry tomaatjes en avocado blokjes met pesto, knapperig gebakken tahoe.

Ik kan met dit weer alleen kleine beetjes tegelijk eten, geen grote maaltijd in een keer, hebben jullie dat ook?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24037 Gepost op: 27 juni 2024, 20:59:44 »
Ik kan met dit weer alleen kleine beetjes tegelijk eten, geen grote maaltijd in een keer, hebben jullie dat ook?
Wij eten altijd pas rond een uurtje of half acht en dan is de zon al minder krachtig. Ik heb dan geen moeite met een normale portie.

Vanavond heb ik echter relatief licht gegeten, ook omdat ik 's middags al een gegrild platbrood met spinazie en kaas had gehad. Kristof zit vanwege zijn kaak aan de (half) gepureerde soep en ik heb vandaag gewoon meegegeten (wel heb ik de soep opgeleukt met gebakken uitjes, peterselie, bosui en pepertjes). Erbij een salade van ijsbergsla, kerstomaat, venkel en komkommer, met een dressing van veganaise, mosterd, agavesiroop, wittewijnazijn, knoflook en gember, bestrooid met sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24038 Gepost op: 28 juni 2024, 21:01:59 »
Nasi goreng tempeh met erbij een simpele atjar van radijs en komkommer.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24039 Gepost op: 28 juni 2024, 21:20:55 »
Gisteren ook lekker makkelijk vega shoarma met pita's, sla en knoflook gegeten. Broodjes in de broodrooster, scheelt weer een oven opwarmen.

Vandaag gele rijst met o.a. paprika en spitskool en weer vega shoarma (het was een grote bak).