Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2400 Gepost op: 29 februari 2012, 10:40:00 »
Gebakken broccoli, mock abalone, ui, zwartebonensaus en bruine rijst.

Maak jij je zwartebonensaus zelf, en zo ja, hoe, en anders: welk merk gebruik je? Is mijn vriend zijn favoriete saus bij de chinees, en ik heb het geprobeerd, maar die van mij was alle 2 de keren echt slecht...

Nee ik mix Lee Kum Kee Black Bean Garlic Sauce (http://eu.lkk.com/en-gb/Products/ConsumerProduct/Convenience%20Sauce/blackbeangarlicsauce) met Lao Ganma chilisaus (http://tokowijzer.nl/2009/02/25/lao-ganma/). Soms nog shaoxing rijstwijn erdoor maar vandaag niet.

Hmmm, en zou het ook alleen met de eerste gaan? Ik denk dat ik die ooit eens ben tegengekomen, maar de 2de niet...

Nou in die 2e zitten meer boontjes, in de 1e zijn ze meer fijngemalen. Maar als je die 1e nu eens probeert met die zak die je nog had?
Shaoxing is ook wel een aanrader voor door alle Chinese gerechten.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2401 Gepost op: 29 februari 2012, 12:13:54 »
Hmmm, maar ik heb mijn zak weggegooid toen hij meer dan een half jaar ongebruikt in de koelkast stond. Volgende keer dat ik naar de toko ga, zal ik nog eens uitkijken, al duurt dat misschien nog wel eventjes waarschijnlijk, wegens diegene die dichtbij was is verdwenen, en de enige andere is in hartje Antwerpen, waarbij je toch wel een uur onderweg bent met de bus, en dus ga ik er alleen naartoe als ik toevallig in de buurt ben. Ik zal nog eens een excuus moeten vinden om in de buurt te komen  :)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2402 Gepost op: 29 februari 2012, 17:27:42 »
Coleslaw, aardappels, doperwten en een champignonburger van Goodbite waar ik wel benieuwd naar ben.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2403 Gepost op: 29 februari 2012, 20:28:36 »
Preitaart en sla.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2404 Gepost op: 29 februari 2012, 20:29:45 »
Ui-champignonrisotto met gestoofde wortels en tofu  :angel:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2405 Gepost op: 29 februari 2012, 20:44:17 »
Patat!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2406 Gepost op: 29 februari 2012, 21:18:58 »
Pasta met kaas en gestoofde prei. Ik heb met wat spijt één stukje prei voor L overgelaten, omdat ik gewoon niet geloof dat iemand gestoofde prei niet lekker kan vinden.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2407 Gepost op: 29 februari 2012, 21:29:30 »
Ui-champignonrisotto met gestoofde wortels en tofu  :angel:
Schouderklopje!

Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij ook gestoofde worteltjes (want niets anders meer in huis, morgen dus dringend boodschappen doen).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2408 Gepost op: 29 februari 2012, 22:52:50 »
Weinig tijd, dus ik at soep uit zak en een broodje.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2409 Gepost op: 01 maart 2012, 08:29:19 »
Pannenkoeken met zuurkool.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2410 Gepost op: 01 maart 2012, 17:42:26 »
Rode currypasta gekocht. Dus: rode curry. Zin in.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2411 Gepost op: 01 maart 2012, 18:04:49 »
Er pruttelt hier een pan met aardappels en boerenkool, daar gaat straks de stamper over- en doorheen. Erbij vegaworst.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2412 Gepost op: 01 maart 2012, 18:50:19 »
Noodles met gebakken champignons, en veel kruiden enzo, eekhoorntjesbroodolie en pompelmoessap.

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2413 Gepost op: 01 maart 2012, 20:03:11 »
Wat aten we deze week :)

Zondag 7 vrienden uitgenodigd voor een lunch. Ik wou iets maken met seizoensgroenten wat ook niet té veel rare inspanningen vergde. Daarnaast werken maar 2 van de 4 kookplaten bij mij. Het werd dus: salade rode kool met appel en rozijnen, salade van witlof met witte bonen en mosterddressing, champignons en oesterzwammen met room, warme kikkererwtenpuree met tomaat, knoflook, ui en peterselie. Daarbij stokbrood.

Maandag en dinsdag: stoofpotje van kikkererwten, champignons in een bruine saus. Daarbij gestoomde aardappels en rauwkost

Woensdag en donderdag: zelfgemaakte witte bonen-pindaburgers met rijst en rauwkost.

De burgers waren een puur experiment. Het was wel geslaagd. 1 blik witte bonen, 3 sneetjes bruin brood zonder korst, een paar flinke lepels pindakaas, 1 ui, knoflook, koriander, komijn, sambal, citroengraspoeder, peterselie, sojasaus en indien nodig wat water mengen in de keukenmachine. Burgers maken, door de bloem halen voor meer stevigheid en bakken in een weinig olie. Wanneer je teveel gebruikt wordt het zompig.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2414 Gepost op: 01 maart 2012, 20:53:06 »
Een gratin dauphinois van aardappel en koolrabi. Door de crème fraiche mosterd en karwijzaad. Lekker, maar had nog nét iets langer in de oven gemogen (volgende keer volg ik dus Tertia's aanwijzingen op). Erbij een simpele salade van witte reuzenbonen, puntpaprika, ingelegde pepertjes met balsamicodressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2415 Gepost op: 01 maart 2012, 21:46:19 »
Wat aten we deze week :)

De burgers waren een puur experiment. Het was wel geslaagd. 1 blik witte bonen, 3 sneetjes bruin brood zonder korst, een paar flinke lepels pindakaas, 1 ui, knoflook, koriander, komijn, sambal, citroengraspoeder, peterselie, sojasaus en indien nodig wat water mengen in de keukenmachine. Burgers maken, door de bloem halen voor meer stevigheid en bakken in een weinig olie. Wanneer je teveel gebruikt wordt het zompig.

Allemaal wel wow, heer Sven. Mooi!
Hier spaghetti met gebakken wortel, ui knoflook, geraspte oude kaas, satéburger en gewone burger van Vales (luie bui). bloemkool.
Moregn een gastdie daarna zes weken op vakantie gaat in Indonesië en daar eigenlijk erg tegenopziet. Zo werkt de welvaart averechts.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2012, 21:55:29 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2416 Gepost op: 01 maart 2012, 21:51:33 »
In zijn boek East of Eden (1952) klaagt John Steinbeck (Nobelprijs lit 1962) er over dat de aardbeien niet meer smalken zoals vroeger. Toen al dus. De enige redelijke aardbei tref ik 2012, 6o jaar na Steinbecks klacht, ook alleen nog maar in biowinkels of hier in mijn dorp in de volkkstuin van Monsieur Courgette, die heel af en toe wat afschuift en zegt: "Aardbeien, zoals vroeger".

Vraag: wat is uw mooiste land en loopt dat parallel met het lekkerste eten? Voor mij in beide gevallen: Japan. Jammer dat het zoverweg is. Jammer dat mijn Japans koken niet veel voorstelt.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2012, 21:54:29 door niewied »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2417 Gepost op: 02 maart 2012, 16:54:39 »
Gember-wortel-ui-bloemkoolsoep met tofustukjes, nasi gurih, ui-tempura, spruiten en bloemkool met malisaus (pindakaas-tomatensaus, geleerd in Mali) en verder eens kijken. IJs toe. Een gast hebben we, dat schreef ik al. Tijd om te koken.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2418 Gepost op: 02 maart 2012, 17:21:02 »

Vraag: wat is uw mooiste land en loopt dat parallel met het lekkerste eten? Voor mij in beide gevallen: Japan. Jammer dat het zoverweg is. Jammer dat mijn Japans koken niet veel voorstelt.

Voor mij ongetwijfeld Italië en schoonheid en eten lopen parallel. Prachtig hoe men daar op een eerlijke, relatief eenvoudige manier, heerlijke en gezonde gerechten maakt met verse ingrediënten.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2419 Gepost op: 02 maart 2012, 19:18:44 »
Pasta pesto met champignons en groene ui.
De pesto bij een kennis laatst was lekkerder.  :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken