Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #240 Gepost op: 29 juli 2011, 17:53:12 »
Puntzakken vind ik niet fijn, want dan gaat de saus erover en dat trekt er dan zo in :-\.

Toevallig krijg ik hier net ook een vet en beetje zoutig bord pasta met saus en gegrilde courgette toegeschoven. Later op de avond mag ik ook nog linzen in bier proeven.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #241 Gepost op: 29 juli 2011, 18:24:18 »
Een puntzak van de Bram Ladage    :kwijl:

Maar nee, vandaag pompoensoep.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #242 Gepost op: 29 juli 2011, 18:54:59 »
Ik maak zelf champignonnensoep :)

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #243 Gepost op: 29 juli 2011, 19:05:21 »
Stamppot andijvie met notengehaktburger en jus voor G. en blokje kaas voor mij.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #244 Gepost op: 29 juli 2011, 20:20:30 »
Ik heb enorme zin in frieten.

Aan toegeven, vet eten maakt gelukkig, bewijzen recente studies.

Maak je die zelf of haal je ze uit? En met welke saus?

Ik hou wel van puntzakken en meestal gewoon mayonaise erbij.

Ik vind puntzakken vervelend eten. En ik wil mn frieten gewoon met een vork eten ipv met de vingers en ook van een bordje.
Ik zit hier in A'dam en daar kunnen ze geen frieten bakken. Ik heb hier op loopafstand de keuze uit de Febo (heel vies), de Mac (wil ik geen echte frieten noemen) en een Turkse friettent (is het ook niet). En natuurlijk wel mayonaise erbij, curry is voor op de vegaburger.
Zelf bakken ben ik niet zo'n held in en het is veel werk (schillen, voorkoken bij gebrek aan frietpan met thermostaat en dan afbakken) en ik heb toch niet de juiste piepers in huis. Heel soms wil ik nog wel eens een zak voorgebakken frieten van de AH in de wok frituren, maar dat is ook niet alles.

Ik denk dat ik toch maar iets met sperziebonen ga doen. Ik kon het wachten op goedkope verse niet weerstaan en heb een bevroren doosje gekocht.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #245 Gepost op: 29 juli 2011, 20:28:12 »
linzen in bier.
Als dat smaakt hoor ik er graag meer over.

Ik had ook nog een groene salade met (onder meer) postelein en snijbiet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #246 Gepost op: 29 juli 2011, 20:50:45 »
Ik eet doperwtenrisotto. Met geitenkaas.
This is between me and the vegetable!

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #247 Gepost op: 29 juli 2011, 21:11:50 »
Ik heb enorme zin in frieten.

Aan toegeven, vet eten maakt gelukkig, bewijzen recente studies.

Maak je die zelf of haal je ze uit? En met welke saus?

Ik hou wel van puntzakken en meestal gewoon mayonaise erbij.

Ik vind puntzakken vervelend eten. En ik wil mn frieten gewoon met een vork eten ipv met de vingers en ook van een bordje.
Ik zit hier in A'dam en daar kunnen ze geen frieten bakken. Ik heb hier op loopafstand de keuze uit de Febo (heel vies), de Mac (wil ik geen echte frieten noemen) en een Turkse friettent (is het ook niet). En natuurlijk wel mayonaise erbij, curry is voor op de vegaburger.
Zelf bakken ben ik niet zo'n held in en het is veel werk (schillen, voorkoken bij gebrek aan frietpan met thermostaat en dan afbakken) en ik heb toch niet de juiste piepers in huis. Heel soms wil ik nog wel eens een zak voorgebakken frieten van de AH in de wok frituren, maar dat is ook niet alles.

Dan is het wachten op deze luxe-frituur die nu al in Antwerpen en Brugge gevestigd is en binnenkort de wereld wil veroveren.
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/antwerpen-krijgt-luxefrituur-op-de-suikerrui.aspx
Maar in Amsterdam schijnt dit adres toch ook te bekoren?
http://www.weetwaar.nl/module.php?ID=15870

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #248 Gepost op: 29 juli 2011, 21:22:59 »

Dan is het wachten op deze luxe-frituur die nu al in Antwerpen en Brugge gevestigd is en binnenkort de wereld wil veroveren.
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/antwerpen-krijgt-luxefrituur-op-de-suikerrui.aspx

Ja maar die heeft een rij, is in de avond niet open en het ruikt er regelmatig naar oude olie. En hij is niet bij Koekje op loopastand.
Die Belgische frituur, frituurt die plantaardig?

Ik eet friet het liefst met mayo. Ook wel eens Amerikaanse mayo. Hmpf nu heb ik zin in friet.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #249 Gepost op: 29 juli 2011, 22:28:02 »
@koekje: wat vind je van ovenfriet?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #250 Gepost op: 29 juli 2011, 22:29:24 »
Da's bah. Tenzij ze in de frituur gaan.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Wat eten we vandaag?
« Reactie #251 Gepost op: 29 juli 2011, 22:42:32 »
M'n buurman vindt gefrituurde ovenfriet het summum van lekkere friet. Extra vet, en dan nog eens door de hete olie. Maar daarom zie je hem soms weleens voorbijjoggen of fietsen. Hoewel, dat was vorig jaar. Ik geloof dat die bevlieging alweer goeddeels over is.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #252 Gepost op: 30 juli 2011, 00:42:36 »
Zo'n puntzak ziet er altijd wel heel feestelijk, zondig uit, maar het nadeel is dat de bovenste frieten in feite een dot mayonaise (of een andere saus van je voorkeur) met daarin een klef frietje zijn - en de tweede helft van de zak moet je het zonder mayo doen. Ik ben ook voor een bordje of bakje met mayo apart.

Om eindelijk eens van het gezeur van Maartje! af te zijn, aten we de inmiddels beruchte bloemkool zonder saucijsjes uit de oven. Inderdaad mooie bruine plakjes, het water uit de kool was verdampt, dus er bleef vrij weinig van over. Een beetje een kleurloos gebeuren, maar wel lekker (al geef ik nog steeds de voorkeur aan sappige, al dente bloemkool). Omdat het oog ook wel wat wil, zal ik het de volgende keer garneren met schijfjes rode peper.

Daarbij hadden we krokante aardappels uit de oven à la Tertia. Mooi lichtbruin (ik heb er nog wat Parmezaanse kaas over gestrooid) en fijn kruimig. De combinatie bloemkool en aardappels uit de oven was wat droog, ik had er misschien toch een yoghurt-knoflooksausje bij moeten serveren.

En nog een salade van lollo biondo, rode paprika en kidneybonen met een goede balsamico.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.375
Wat eten we vandaag?
« Reactie #253 Gepost op: 30 juli 2011, 09:11:04 »

Ja maar die heeft een rij, is in de avond niet open en het ruikt er regelmatig naar oude olie. En hij is niet bij Koekje op loopastand.
Die Belgische frituur, frituurt die plantaardig?

Ik eet friet het liefst met mayo. Ook wel eens Amerikaanse mayo. Hmpf nu heb ik zin in friet.

http://chezvincent.eu/faq/1/lang-nl Ja dus, om gezondheidsredenen enkel plantaardige oliën. Ik vraag me af wat de toeloop zal zijn: Chez Vincent is aanzienlijk duurder dan een doorsnee-frituur, maar dan ook veel verzorgder. (Voor Antwerpen bezoekende Nederlanders: op de Suikerrui, verbinding tussen Grote Markt/Stadhuis en de Schelde.)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #254 Gepost op: 30 juli 2011, 09:23:55 »
Ah plantaardige olie, dat is mooi!
Sja, in deze tijd gaan veel mensen wel voor goedkoop, aan de andere kant (in Nederland althans, maar neem aan in Belgie ook) is men ook erg (overdreven zelfs) van schoon en netjes, dus wie weet.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #255 Gepost op: 30 juli 2011, 09:51:42 »
Gisteren at ik bij mijn zus lekker uitgebreid: rode en groene sla met bitterbal van de Vegaslager, 2-kleurensoep met pompoen, prei en aardappel en croutons, couscous met groentestoof van o.a. witte boontjes en warme appeltjes toe. Lekker.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #256 Gepost op: 30 juli 2011, 11:17:08 »
Zo'n puntzak ziet er altijd wel heel feestelijk, zondig uit, maar het nadeel is dat de bovenste frieten in feite een dot mayonaise (of een andere saus van je voorkeur) met daarin een klef frietje zijn - en de tweede helft van de zak moet je het zonder mayo doen.
Lekker...

Ik ga vandaag denk ik een stamppotje maken met postelein, snijbiet, kohlrabiblad, geraspte wortel (rauw), misschien een sjalotje en wellicht een flinke hand gesneden balkonkruiden (peterselie, basilicum, munt, citroenmelisse?) en een beetje gerapste kaas.

De eeuwige watermeloen na.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #257 Gepost op: 30 juli 2011, 12:18:38 »
Paar dagen bij vrienden gegeten: donderdag kreeg ik een lasagne met wortel en bechamelsaus. Toe iets met appel en deeg, maar ik ben de naam vergeten (geen taart of strudel ;))

Gisteren bij Djooiss: aardappeltaart met boontjes en een vega grill worst.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #258 Gepost op: 30 juli 2011, 12:19:25 »
. Toe iets met appel en deeg, maar ik ben de naam vergeten (geen taart of strudel ;))

Tarte tatin of een crumble?

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #259 Gepost op: 30 juli 2011, 16:17:56 »
Stamppot andijvie met notengehaktburger en jus voor G. en blokje kaas voor mij.

Een notengehaktburger klinkt heerlijk! Gekocht of zelf gemaakt?

En vandaag wordt het Pataks Curry Tikka Massala (mijn zonde uit een pot, maar vind Pataks heerlijk!), met aardappel en broccoli, geserveerd met Naanbrood.

Ook heb ik courgette-fetamuffins gebakken vandaag. Die gaan morgen mee naar het pretpark, omdat ik verwacht geen fatsoenlijke vega hap daar te kunnen krijgen :)