Ik vind puntzakken vervelend eten. En ik wil mn frieten gewoon met een vork eten ipv met de vingers en ook van een bordje.
Zo'n puntzak ziet er altijd wel heel feestelijk, zondig uit, maar het nadeel is dat de bovenste frieten in feite een dot mayonaise (of een andere saus van je voorkeur) met daarin een klef frietje zijn - en de tweede helft van de zak moet je het zonder mayo doen. Ik ben ook voor een bordje of bakje met mayo apart.
Om eindelijk eens van het gezeur van Maartje! af te zijn, aten we de inmiddels beruchte
bloemkool zonder saucijsjes uit de oven. Inderdaad mooie bruine plakjes, het water uit de kool was verdampt, dus er bleef vrij weinig van over. Een beetje een kleurloos gebeuren, maar wel lekker (al geef ik nog steeds de voorkeur aan sappige, al dente bloemkool). Omdat het oog ook wel wat wil, zal ik het de volgende keer garneren met schijfjes rode peper.
Daarbij hadden we
krokante aardappels uit de oven à la Tertia. Mooi lichtbruin (ik heb er nog wat Parmezaanse kaas over gestrooid) en fijn kruimig. De combinatie bloemkool en aardappels uit de oven was wat droog, ik had er misschien toch een yoghurt-knoflooksausje bij moeten serveren.
En nog een salade van lollo biondo, rode paprika en kidneybonen met een goede balsamico.