Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.432
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23980 Gepost op: 10 juni 2024, 19:14:11 »
Zuurkool, aardappelpuree, tarweworstjes. Mosterd. Laatste keer zuurkool denk ik, aangepast aan deze herfstige dag.
Op de radio werd ook al gemopperd dat het al 10 juni is en het nog steeds stamppotweer is. Ook ik zit aan de redelijk winterse Hollandse kost: gekookte aardappeltjes, omgeschud met peterselie; in knoflookyoghurt beetgaar gestoofde bloemkool; kikkererwtenburgertjes (dit keer gekruid met een lik tomatenpuree, komijn- en venkelzaad).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23981 Gepost op: 11 juni 2024, 13:02:35 »
Stamppot kan altijd! Eet ik rustig bij 25°C, zo lekker.

Vanavond een vegan salade (kant&klaar van Lidl). Niet omdat het weer er naar is of dat ik er superzin in heb, maar ik heb me laten influencen door vegans en ik vind het tof dat Lidl 2 vegan salades (en ook vegan lasagne) in het assortiment heeft, dus soort van beloning :-)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.432
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23982 Gepost op: 11 juni 2024, 18:47:39 »
Een spinazielasagne met vegan bechamelsaus. De spinazie is lekker op smaak gebracht met knoflook, pepertje, salie, bosui en fijngesneden artisjok (uit de vriezer). Vanmiddag had ik een pitabroodje gevuld met spitskool, kerstomaat, kikkererwten en yoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.556
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23983 Gepost op: 11 juni 2024, 21:50:53 »
Pastasalade met o.a. feta en tomaat.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.432
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23984 Gepost op: 12 juni 2024, 19:22:43 »
Andijviestamppot met erbij twee kikkererwten-courgetteburgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23985 Gepost op: 12 juni 2024, 19:42:47 »
Een pittige saag, erbij naan en gegrillde halloumi.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23986 Gepost op: 12 juni 2024, 23:40:26 »
Pasta linzenbolognese.

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23987 Gepost op: 13 juni 2024, 15:24:45 »
Couscous met ratatouille (tomaten, courgette, paprika, wortel, kikkererwten)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.432
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23988 Gepost op: 13 juni 2024, 19:24:57 »
En alweer spinazielasagne! Dit keer met prei, salie, pepertje en champignons als smaakmakers en opvullers in de spinazie. De vegan bechamelsaus is lekker gekruid met versgeraspe en gepofte knoflook, plus een scheutje citroensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.855
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23989 Gepost op: 13 juni 2024, 20:47:56 »
Vegan bowl bestaande uit een salade met dressing, couscous, krokante tofu en satésaus. Bij Riptide in Braunschweig (stad ten oosten van Hannover)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.432
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23990 Gepost op: 14 juni 2024, 19:53:56 »
Een ietwat experimentele bladerdeegquiche van kort gebakken andijvie in een yoghurt-eimengsel, gekruid met mosterd, karwijzaad en knoflook. Prima naar binnen te werken, maar er is een reden waarom de andijvie meestal toch gewoon in de stamppot belandt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23991 Gepost op: 15 juni 2024, 15:17:00 »
Gisteren knoflooksaus, met gourmet eromheen  ;D Vleesvervangers, lekker veel rauwkost, stokbrood. Vanavond maak ik met de rest van de vleesvervangers en groente “toevallige” tapas. 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.556
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23992 Gepost op: 15 juni 2024, 19:15:30 »
Gisteren zomerfeest op mijn werk, minder groots van opzet dan de voorgaande jaren. Eigenlijk nu meer een leuke, aangeklede borrel metlive muziek en eten op locatie in het Pesthuis.

Er waren stalletjes met pizza (allemaal vega, met champignons, margarita of paprika met blauwe kaas), woknoodles, broodjes vegan kroket en friet, allerlei salades en (vega) burgers. Ik heb drie stukken pizza, friet, noodles, pastasalade en gewone salade op. En een AH cornetto als toetje  ;D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.432
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23993 Gepost op: 15 juni 2024, 19:18:41 »
Feesteten dus, meisbaer  ;D

Ik had weer eens zin in couscous met aubergine en kikkererwten. Een lekker lichte maaltijd, zodat ik later op de avond nog wat kan snacken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.855
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23994 Gepost op: 15 juni 2024, 21:25:11 »
Gisteren een rijkelijke aspergesalade met onder meer rabarberchutney bij To Huus in Lüneburg. 's Avonds pizza met spinazie, ei en flink wat knoflook bij Farina di Nonna in Lübeck.

Daarnet gevulde paprika's met een salade bij Grieks restaurant Korfu in Lübeck.

Allemaal erg correct.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23995 Gepost op: 16 juni 2024, 11:27:10 »
Feesteten dus, meisbaer  ;D

Ik had weer eens zin in couscous met aubergine en kikkererwten. Een lekker lichte maaltijd, zodat ik later op de avond nog wat kan snacken.

Dat is ook echt één van mijn favoriete gerechten. Vaak doe ik er ook nog redelijk wat courgette doorheen voor nog meer vulling.

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23996 Gepost op: 16 juni 2024, 15:27:15 »
Gebakken rijst met gele paprika, ei en champignons.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.556
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23997 Gepost op: 16 juni 2024, 16:06:09 »
Gisteren waarschijnlijk waren het mijn laatste asperges van het seizoen, mijn vriend had nog een zak 'buitenbeentjes' op de kop getikt.

Erbij gekookte aardappels en een witte saus. Ik een Vegetarische slager  'Lekkerbekje', mijn vriend een groenteschnitzel. Hij had brocolli met bloemkool i.p.v. de asgerges.

Ik had ook aspergesoep gemaakt van de extra witte saus en de rest van de zak asperges. Dus vandaag soep bij de lunch.

Als avondeten vandaag cousous met lenteui, groenten uit de oven (paprika, courgette, aubergine, tomaatjes en ui) met halloumi. Erbij tahinsausje.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.432
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23998 Gepost op: 16 juni 2024, 18:41:58 »
Vanochtend gebruncht met Turks brood gevuld met spinazie, champignon, bosui en kaas, gevolgd door schijfjes meergranenstokbrood, afwisselend met een simpele shakshuka en witte bonen met prei in eigen vocht, met wat misopasta.

Omdat de spinazie nu toch echt moest worden opgemaakt, er nog een restje passata over was, en omdat ik toch een brood moest bakken, staat nu een pizza in de oven, belegd met puntpaprika, champignon, bosui, salie, knoflook, pepertje en spinazie, bedekt met wat mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23999 Gepost op: 17 juni 2024, 18:10:13 »
Zaterdag at ik gekookte aardappels en een Spaanse tortilla gevuld met aubergine.
Gisteren stamppot van half gewone en half zoete aardappel, rauwe zuurkool en reepjes puntpaprika, met gebakken tofublokjes in sojasaus, heel lekker :D
Vandaag risotto met paprika en spinazie.