Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23880 Gepost op: 12 mei 2024, 01:15:15 »
We aten Mexicaans bij Kua, op het terras in 't zonnetje. Nog steeds een favoriet bij ons, lekker authentiek en met hele fijne maïstortillas  :P
Ik had quesadillas vooraf en daarna tacos in een pittig zure tomatillosaus. Pura vida  ;D Koffie traditioneel bij de buren, een oude italiaanse ijswinkel.

Offline demegatarier

  • *
  • 2
  • Geslacht: Man
    • De Megatariër
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23881 Gepost op: 12 mei 2024, 15:39:57 »
Couscous met baba ganoush saus en falafel

https://demegatarier.nl/2024/05/10/baba-ganoush-couscous/
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2024, 16:35:41 door demegatarier »
Eiwitrijke vegetarische en veganistische recepten
www.demegatarier.nl

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23882 Gepost op: 12 mei 2024, 18:54:28 »
Couscous met baba ganoush saus en falafel
Welkom op het forum van Vegatopia. Graag wijs ik je op onze forumregels, waarin onder andere staat dat het promoten van de eigen website niet is toegestaan.

Ik eet een lekkere pizza bianca, met aubergine, bloemkool en puntprika op een laagje mozzarella, verder gekruid met knoflook, pepertjes en zongedroogde tomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.557
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23883 Gepost op: 12 mei 2024, 20:54:53 »
Mijn ouders en mijn oudste zus kwamen langs nog voor mijn verjaardag.

Ik had aspergesoep gemaakt nog met het kookvocht en achtergehouden asperge(eindje)s van donderdag. Met fijngehakte hardgekookt ei voor erover. En bladerdeeghapjes (champignons, ui, doperwt, pecorino).

Daarna couscous met o.a. dille, munt, koriander en gedroogde abrikoos. Met geroosterde groenten (courgette, paprika, tomaat, ui) met komijn en gerookt paprikapoeder. Erbij een tahinsausje, kwark met munt, en sla met kikkererwten, bleekselderij en komkommer.

Offline demegatarier

  • *
  • 2
  • Geslacht: Man
    • De Megatariër
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23884 Gepost op: 13 mei 2024, 17:41:20 »
Couscous met baba ganoush saus en falafel
Welkom op het forum van Vegatopia. Graag wijs ik je op onze forumregels, waarin onder andere staat dat het promoten van de eigen website niet is toegestaan.

Ik eet een lekkere pizza bianca, met aubergine, bloemkool en puntprika op een laagje mozzarella, verder gekruid met knoflook, pepertjes en zongedroogde tomaat.

Ah, excuses. Ik heb nog gezocht naar de regels van het forum, maar kon ze zo snel niet vinden. Zal het niet meer doen!
Eiwitrijke vegetarische en veganistische recepten
www.demegatarier.nl

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.557
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23885 Gepost op: 13 mei 2024, 20:37:05 »
Als lunch de restjes van gisteren, gecombineerd tot couscoussalade.

Vandaag falafel, volkoren pita's, knoflooksaus en gemendge salade (die met veldsla & rode biet van de AH).


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23886 Gepost op: 13 mei 2024, 21:11:40 »
Gekookte aardappeltjes, opgeschud met lavas uit de tuin. De mijne besprenkeld met lijnzaadolie, die van Kristof met een klontje boter. Erg lekker, dat zou dit jaar onze zomerfavoriet kunnen worden. Erbij een uitgebreide salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.855
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23887 Gepost op: 14 mei 2024, 16:40:38 »
Gisteren asperges in boter gebakken met kervel. Daarbij gekookte aardappels.

Straks dezelfde ingrediënten, maar mogelijk kook ik de asperges nu. Over een saus denk ik nog na.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23888 Gepost op: 14 mei 2024, 21:27:40 »
Vandaag heb ik weer in het buurthuis voor vijftig personen gekookt. Groentesoep vooraf, gekookte aardappeltjes met jus, rode kool en voor de meesten iets vl3z1gs (waar ik me gelukkig niet mee bezig hoefde te houden). Een yoghurttoetje met een krokantje. En als tweede toetje kreeg ik op de terugweg een fikse onweersbui op mijn kop.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23889 Gepost op: 14 mei 2024, 21:37:16 »
Na bijna twee weken Engels pub en restaurant food vanavond weer thuis, een hele grote bak chili met wat tortillachips.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23890 Gepost op: 14 mei 2024, 21:50:21 »
Na bijna twee weken Engels pub en restaurant food vanavond weer thuis, een hele grote bak chili met wat tortillachips.
Eindelijk weer eens wat gezonds  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23891 Gepost op: 15 mei 2024, 08:15:25 »
We aten een groene curry met kokosmelk en de laatste pompoen van het seizoen. Ik maakte veel dus vanavond weer.

Het wordt tijd om mijn kennis van de Thaise keuken te verdiepen want ik ben klaar met de currypasta, veel te zout wat mij betreft. Dat verdoezel ik vervolgens met teveel kokosmelk waardoor je weinig meer van de rest van de kruiden proeft. Maar het was wel erg lekker, teveel gegeten  ::)

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23892 Gepost op: 15 mei 2024, 17:57:36 »
Na bijna twee weken Engels pub en restaurant food vanavond weer thuis, een hele grote bak chili met wat tortillachips.
Eindelijk weer eens wat gezonds  ;D

Zeker! 500 gram groente en 40 gram chips  ;D

Vanavond pasta met tomatensaus uit de oven, met een salade erbij.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23893 Gepost op: 15 mei 2024, 20:13:20 »
Käse-Gemüse-Spätzle  :D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23894 Gepost op: 16 mei 2024, 17:13:38 »
Snoepgroente: cherry tomaatjes met pesto, rode paprika en komkommer met griekse yoghurt dip (met een pietsie knoflook  ;D ), gebakken champignonnetjes. Erbij gegrillde halloumi.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23895 Gepost op: 16 mei 2024, 20:07:35 »
Tagliatelle in salieboter, erbij in Zaubergewürz gestoofde bloemkool, broccoli, bospeen, venkel en bruine bonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.855
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23896 Gepost op: 16 mei 2024, 22:03:36 »
Gisteren bij Ikea gegeten. Omdat ik er kort voor sluitingstijd was, waren de vegaballetjes op. Ik vroeg de medewerkster of er iets anders vegetarisch was en ze zei vlakaf nee en ben dan vrij geïrriteerd weggelopen. Een paar minuten later toch aan haar collega friet gevraagd voor bij het saladebuffet. Die was helemaal anders van toon en stelde voor dat ik ook een portie warme groente voor 2 euro kan nemen. uiteindelijk had ik dus friet, couscousgroente en een kommetje bietensalade. Genoeg te  eten dus. Wellicht begreep de dame door haar achtergrond het concept vegetarisch niet helemaal. Te meer omdat de man voor mij zonder problemen zei dat hij dan maar de gewone balletjes nam. Ik denk dat voor haar vegetarisch gewoon dat gerecht was en niets meer.

Vanmiddag flinke zelfgemaakte salade met tequeños van bij de Venezolaan. Vanavond broccoli, tempé, rijst en tahini. 

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23897 Gepost op: 16 mei 2024, 23:57:40 »
Ik verwerkte het laatste restje pompoen met nog wat andere overgebleven groenten tot een stevige soep, die aten wr met brood. Daarna een citroenijsje.

Offline karl

  • *****
  • 6.313
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23898 Gepost op: 17 mei 2024, 18:41:52 »
Frittata met rode paprika, ui, tomaat, witte bonen met gebakken rozemarijnaardappeltjes en een groene salade.

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23899 Gepost op: 17 mei 2024, 18:44:37 »
In boter en witte wijn gestoofde asperges, op een bedje van pasta en geraspte gruyere. Zo ontzettend lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light