Gebakken broccoli, mock abalone, ui, zwartebonensaus en bruine rijst.
Citaat van: Selly op 28 februari 2012, 19:45:32Gebakken broccoli, mock abalone, ui, zwartebonensaus en bruine rijst.Maak jij je zwartebonensaus zelf, en zo ja, hoe, en anders: welk merk gebruik je? Is mijn vriend zijn favoriete saus bij de chinees, en ik heb het geprobeerd, maar die van mij was alle 2 de keren echt slecht...
Citaat van: greet op 28 februari 2012, 21:33:25Citaat van: Selly op 28 februari 2012, 19:45:32Gebakken broccoli, mock abalone, ui, zwartebonensaus en bruine rijst.Maak jij je zwartebonensaus zelf, en zo ja, hoe, en anders: welk merk gebruik je? Is mijn vriend zijn favoriete saus bij de chinees, en ik heb het geprobeerd, maar die van mij was alle 2 de keren echt slecht...Nee ik mix Lee Kum Kee Black Bean Garlic Sauce (http://eu.lkk.com/en-gb/Products/ConsumerProduct/Convenience%20Sauce/blackbeangarlicsauce) met Lao Ganma chilisaus (http://tokowijzer.nl/2009/02/25/lao-ganma/). Soms nog shaoxing rijstwijn erdoor maar vandaag niet.
Ik gooi chilipeper, knoflook, geraspte gember, zwarte bonen, rijstwijn (net als Selly de Shaoxing) en lichte sojasaus in, hoe noem je 't, zo'n hakmolen. Wat doe jij er dan in, Greet?
Erbij een champignon-uirisotto.
gisteren kikkererwten-spinaziecurry met rijst.
Citaat van: Temari op 28 februari 2012, 22:24:23Ik gooi chilipeper, knoflook, geraspte gember, zwarte bonen, rijstwijn (net als Selly de Shaoxing) en lichte sojasaus in, hoe noem je 't, zo'n hakmolen. Wat doe jij er dan in, Greet?Ik deed chili, sojasaus en zwarte bonen in een pan... Meer niet, maar het waren helemaal niet zo'n lekkere zwarte bonen, misschien lag het daaraan, het smaakte een beetje naar hondenvoer. Of toch naar hoe hondenvoer ruikt. En ik probeerde het ook maar 2 keer, met dezelfde bonen...
Citaat van: Eelco op 28 februari 2012, 21:22:14Erbij een champignon-uirisotto.Citaat van: fem fatale op 28 februari 2012, 21:40:32gisteren kikkererwten-spinaziecurry met rijst.Willen jullie daar wat meer over vertellen?
'Gezouten gefermenteerde zwarte sojabonen', van de toko. Ze zitten in een vrij grote zak (die ik heb zijn in de VS verpakt) die je in de koelkast bewaard en ze gaan echt heel lang mee. Dus niet de zwarte bonen uit de Mexicaanse keuken.
Citaat van: Eelco op 28 februari 2012, 21:22:14Erbij een champignon-uirisotto.Willen jullie daar wat meer over vertellen?
Bedankt, Eelco, dat klinkt wel alsof het het proberen waard is. Moet ik mij toch eens aan risotto wagen.Wat raad je aan om erbij te eten?
Citaat van: Temari op 28 februari 2012, 23:11:10'Gezouten gefermenteerde zwarte sojabonen', van de toko. Ze zitten in een vrij grote zak (die ik heb zijn in de VS verpakt) die je in de koelkast bewaard en ze gaan echt heel lang mee. Dus niet de zwarte bonen uit de Mexicaanse keuken.Ha, die had ik ook. En bij jou werden ze dus niet hondenetenachtig.Misschien moet ik ook maar eens een nieuw experiment daarmee aanvangen, want goede zwartebonensaus is echt wel njammie.
Je kan alles eten bij risotto Risotto is gewoon super lekker, zelfs de gewone met enkel wat ui...