Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 46 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23740 Gepost op: 16 maart 2024, 19:27:49 »
Gisteren tortellini met tomatensaus uit de oven. Vanavond egg fried rice met champignons en shiitake.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23741 Gepost op: 16 maart 2024, 20:04:33 »
Pizza! De mijne belegd met aubergine, artisjok, rode paprika en groene puntpaprika. Na het lezen van een artikel over artisjokken had ik daar ineens zin in, dus ik heb snel een zak diepvriesartisjokken bij de Turkse buurtsuper gehaald (samen met andere lekkere dingen). Na de brunch (met o.a. gevuld Turks brood en msabbaha) ben ik naar IJsselstein gefietst om bij de molen een grote zak roggemeel te kopen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23742 Gepost op: 16 maart 2024, 20:06:23 »
Groene selderij met tomatensaus, supermarktfalafelballetjes, gekookte aardappels
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23743 Gepost op: 16 maart 2024, 21:13:19 »
Gisteren bij Wagamama in Amsterdam centraal gegeten voor een concert. Ik had yasai katsu curry (gepaneerde  schijven zoete aardappel, aubergine, pompoen met Japanse curry saus) met rijst en salade. Prima eten om een avond op te dansen (Underworld in de Gashouder).

Vandaag Chinese 'nasi': witte rijst met gewokte ui, wortel, bleekselderij, broccoli en taugé. Op smaak gemaakt met gember, knoflook, rijstwijn, zwartebonensaus, chilibonensaus, sojasaus, veg oestersaus, sesamolie en sesamzaadjes. Met gebakken gerookte tofu.


Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23744 Gepost op: 17 maart 2024, 19:54:49 »
Aardappel-rozemarijn-bosui-rösti, saliespruitjes en bruine bonen in eigen vocht - uit de pan waarin ik net 500 gram buine bonen gaar heb gekookt. Over een paar minuutjes kan het zuurdesembrood uit de oven en dan gaan de gemarineerde tofureepjes er een kwartiertje in. Als die klaar zijn, komt Kristof thuis van zijn repetitie en kan het restje pizza van gisteren in de oven worden opgewarmd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23745 Gepost op: 17 maart 2024, 21:33:31 »
Vandaag de jaarlijkse pannenkoekennamiddag van lokale afdeling van Ecolo-Groen. Ik had gisteren reeds de vegan pannenkoeken gebakken en vandaag nog een deel van de zuivelpannenkoeken. We bieden nu sinds 3 jaar vegan pannenkoeken aan. Voorgaande jaren was dit nog een rariteit, nu hadden we er eigenlijk te kort. Ik had 15 porties van 2 pannenkoeken voorzien (1kg bloem), volgend jaar toch minstens het dubbele.

Vanavond nog afhaalnasi.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23746 Gepost op: 18 maart 2024, 20:22:10 »
Tagliatelle met pompoensaus, met ook een handjevol rode linzen erdoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23747 Gepost op: 18 maart 2024, 20:53:59 »
Rode kool, broccoli, aardappelpuree.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23748 Gepost op: 18 maart 2024, 22:10:54 »
Pizza, met drie soorten kaas, paprika en jalapenos.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23749 Gepost op: 19 maart 2024, 17:48:57 »
Tortillachips met chili, guacamole, griekse yoghurt, jalapenos, plus een frisse komkommersalade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23750 Gepost op: 19 maart 2024, 18:55:53 »
Werkgerelateerde lunch in het Vlaams parlement: witlof-bloemkoolsoep en een goede keuze aan vegetarische broodjes.

Vanavond vegan witlofrisotto.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23751 Gepost op: 19 maart 2024, 21:07:22 »
Weer eens voor vijftig personen in het buurthuis gekookt. Gekookte aardappelen, sperziebonen, champignonsaus en jus, en voor iedereen behalve mij een vl33sj3. Maar, al had ik al vaker gezegd dat het niet nodig was, er was een vegaburger voor mij meegebracht. We hadden een gezellig kookteam en tijdens het eten heb ik met de gasten lekker kunnen kletsen.

Tussen de middag had ik als lunch een pitabroodje gevuld met bruine bonen, zuurkool, kerstomaat en een teentje gepofte knoflook.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23752 Gepost op: 20 maart 2024, 16:16:49 »
Ik heb nauwelijks idee wat ik de laatste dagen heb gegeten maar de resten die ik van de Thai in Delft mee naar huis genomen had zijn ondertussen op en ik heb ook een avond twee sneetjes fjordenbrood (superlekker volkorenbrood met rogge en allerlei pitten en zaden, heeft geen beleg nodig) en een champignonburger gegeten. De cannelés die ik zondag gebakken heb zijn ook op dus ik heb voldoende suiker binnen gekregen   :-\
Ik denk dat ik vanavond maar eens een flinke salade maak om weer eens wat groenten binnen te krijgen maar veel inspiratie heb ik nog steeds niet.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23753 Gepost op: 20 maart 2024, 22:18:05 »
Spaghetti aglio e olio met erbij een fikse salade van ijsbergsla, rode paprika, groene puntpaprika, venkel, komkommer en platte peterselie. Aan tafel heb ik nog wat peperoncino (in de vorm van gedroogde chilivlokken) toegevoegd, Kristof wilde graag mild eten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23754 Gepost op: 21 maart 2024, 19:22:42 »
Knolselderblokjes, Poolse koolsalade, kaasschnitzel van de Lidl, boekweitkorrels, mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23755 Gepost op: 21 maart 2024, 22:30:09 »
Nadat we gisteren in een pannentest (der Haushalts-Check, WDR) ettelijke keren goudbruin gebakken aardappeltjes hebben gezien, verbaasde het me niet dat Kristof daar vanavond zin in had. Ook in onze keramische pan werden de aardappelen mooi goudbruin. Erbij beetgare bloemkool en venkel in een kaassausje.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2024, 01:48:55 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23756 Gepost op: 22 maart 2024, 19:57:36 »
Spaghetti cacio e pepe met erbij een fikse salade, bestrooid met sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23757 Gepost op: 23 maart 2024, 20:34:14 »
Saliespruitjes, basmatirijst en bruine bonen in eigen vocht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23758 Gepost op: 23 maart 2024, 21:22:22 »
Vandaag: Linguine met groenten uit de oven: courgette, paprika, tomaatjes, aardpeer, pompoen en ui. Met wat paprika-ricottapesto, veel Italiaanse kruiden en gepofte knoflook. Erbij geraspte pecorino.

De rest van de week van alles gegeten, o.a. Thaise curry met bloemkool en kokos, bietjes en aardappels uit de oven met feta, risotto met pompoen en doperwtjes.

Als lunch had ik vandaag een 'bowl' met blokjes gekookte biet, ingemaakte rode ui, waterkers, feta en kruidenkwark. Voor morgen heb ik alvast een bloemkoolstronksoep gemaakt, met kokosmelk, allerlei Indiaanse smaakmakers en aardappel.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23759 Gepost op: 24 maart 2024, 20:04:40 »
Muschelnuscheln! Schelpjespasta met groenten en bonen in een rozemarijnige tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch