Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 97 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23540 Gepost op: 12 januari 2024, 22:34:45 »
Knoflooksaus! Met heel veel knoflook. Erbij pitabroodjes met vega shoarma (van restjes vega dingen uit de vriezer).
;D

Ik had jaarvergardering van het werk in theater Zuidplein. Er zou vanaf 17.00 "food & drinks" zijn, maar dat bleken een paar hapjes te zijn. Ik was niet de enige persoon die dat verkeerd had begrepen (er is vaak wel eten bij), Laten we maar zeggen dat de Bram Ladage tegenover de ingang van het theater het druk had  ;)
Ik had dus een frietje met frietsaus en een bamischijf.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23541 Gepost op: 13 januari 2024, 11:05:47 »
Vrijdag aten we snijbonen volgens dit https://www.vegatopia.com/vega/recepten/aardappel-en-groente/14393-pronkbonen-in-kruidige-tomatensaus recept. Met wraps, vegashoarma en knoflooksaus. Kerstpakketspul en vriezerdingen opruimen  :D
Vandaag rotiplaat uit de vriezer met zelfgemaakte vulling: kerrie aardappelen, kerrie eieren, pittige chinese kool en zoete tempehblokjes.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2024, 18:05:07 door jol »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23542 Gepost op: 14 januari 2024, 16:51:49 »
Gisteren ben ik naar Leeuwarden vertrokken voor het lustrum van het Stedelijk Gymnasium. Erg gezellig en ik mocht ook het schoollied op de piano begeleiden. Met een relatief grote groep jaargenoten aten we in Het Leven. Omdat ik eerder weg moest, had ik alleen een hoofdgerecht genomen: kaasfondue met brood, aardappeltjes en lekker veel groente. Mijn hoofdgerecht werd tegelijk met de voorgerechten geserveerd en dat bleek een gelukkige zet: de rest moest zo lang op het hoofdgerecht wachten dat ze het podiumprogramma in de Harmonie hebben gemist.

Na een laat ontbijt bij mijn vader ben ik nu weer terug in Nieuwegein. Kristof heeft gisteravond geen voordeeg gemaakt, dus ik draai vanavond in plaats van een zuurdesembrood een stevig gistbrood met lekker veel pitten in elkaar. We moeten straks nog even uitvechten wat we vanavond gaan eten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23543 Gepost op: 14 januari 2024, 18:32:21 »
Wortelstamppot met flink wat knoflook, opgebakken sojabrokjes.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23544 Gepost op: 14 januari 2024, 20:19:44 »
We moeten straks nog even uitvechten wat we vanavond gaan eten.
Het werd spruitjesstamppot met twee kazige burgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23545 Gepost op: 14 januari 2024, 22:56:07 »
Gristeren rijst met spitskool, prein en taugé, gebakken tofu en kerriesaus. De saus was nog over van vorige week (daar hadden bij ons "kerst"diner de eitjes in gezeten.

Vandaag uiitgebreide (late) lunch met een vriendin. Ik had groentensoep met vermicelli gemaakt en een salade met hardgekookt ei, tomaat, komkommer en gemengde sla. En afbakbroodjes met jam of brie. Zij had verschillende kleine, zoete broodjes gemaakt. Met kaneel, citroen en kersen/banketbakkersroom.

Als avondeten had ik gekookte bietjes, aardappels en auf wienerschnitzel. Met een kruidenkwarksausje.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23546 Gepost op: 15 januari 2024, 00:03:47 »
Chinese kool met ui, appel, peer en knoflook, daarbij aardappelpuree met sojamelk, margarine en edelgist en een vegan burgertje.
Dat maakt samen met de sojayoghurt, de zelfgebakken vegan koekjes en het fruit dat ik at een heel plantaardig dagje.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23547 Gepost op: 15 januari 2024, 21:01:12 »
Kristof had zin in hartig gevulde pannenkoeken. Onze keramische koekenpan, nu een klein jaar in gebruik, bakt geweldig, dus ik kon onder het bakken alle groentes snijden: kerstomaat, komkommer, radijs, paprika, bospeen, witlof, bleekselderij, spinazie, bosui, rucola, naar wens te combineren, ook met yoghurt, rucolapesto, olijven, ingelegde pepertjes en saladekaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23548 Gepost op: 15 januari 2024, 22:22:12 »
Mijn vriend is mogen jarig maar dan heb ik een drukke teamdag op kantoor. Vandaag had ik vrij (parttime dag), dus vandaag maar net gedaan of ie jarig was.

Ontbijt op bed met bladerdeeg hapjes (een deel met brie en dille, de andere met bramenjam en wat kwark).

Als avondeten curry: kofta gemaakt van Plus "rauw" gehakt in tomatensaus en bloemkool in kokossaus. Erbij naan, komkommerraïta, mangochutney en popadums.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23549 Gepost op: 16 januari 2024, 19:51:19 »
Zondag een heel uitgebreide high tea gemaakt, daar was gisteren nog genoeg van over voor nog een maaltijd. Vanavond toe aan iets stevigs en simpels, stamppot zuurkool.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23550 Gepost op: 16 januari 2024, 20:48:26 »
Aardappelkroketjes met stoofpotje.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23551 Gepost op: 16 januari 2024, 20:49:56 »
De faculteit had een nieuwjaarslunch georganiseerd. Verschillende luxe broodjes, salades, eitjes, tomatensoep, groentensoep en een toespraakje. Vanavond at ik nasi met pindasaus - een van de ongeveer vijftig porties die ik in het buurthuis had klaargemaakt (de meesten kregen er ook iets niet-vega's bij, en tijdens het toetje ben ik alvast gaan opruimen).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23552 Gepost op: 16 januari 2024, 23:07:45 »
Gisteren groentenstoof met lekker zwaar zuurdesembrood, vandaag leukten we allerlei restjes (pittige chinese kool, snijbonenstoof, aardappelpuree) op met kroketjes uit de airfryer.
Vriezer raakt leger en van het kerstpakket is niets meer over.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23553 Gepost op: 17 januari 2024, 15:39:26 »
Vanmiddag Indiaas buffet bij Pure Veg India, vlakbij de nieuwe locatie van mijn werk. Ze zijn verhuisd naar het centrum van Brussel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23554 Gepost op: 17 januari 2024, 20:10:50 »
Andijviestamppot met erbij twee vegan kikkererwtenburgertjes (met geraspte wortel en komijnzaad).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23555 Gepost op: 17 januari 2024, 20:29:50 »
Geroosterde pastinaak,  zoete aardappel, ui met knoflook en zwarte peper erbij een simpele rauwkost en bonenburgers.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23556 Gepost op: 17 januari 2024, 22:24:30 »
Pasta met champignon-kaassaus, kastanjechampignons hebben zo’n lekkere bite.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23557 Gepost op: 18 januari 2024, 09:12:15 »
Vandaag een afscheidsborrel op kantoor (dus borrelhappen) en daarna op ziekenbezoek (dus geen tijd voor een echte maaltijd), uit voorzorg een hoop rauwkost in mijn lunchpakketje, aan groenten geen gebrek vandaag.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23558 Gepost op: 18 januari 2024, 19:37:46 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23559 Gepost op: 18 januari 2024, 20:56:09 »
Risotto met kastanjechampignons, courgette, ui, knoflook, tijm,  flink wat zwarte peper, rozemarijn, prei en doperwtjes. En wat geraspte pecorino. Was goed gelukt, altijd fijn.