Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 70 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23280 Gepost op: 11 oktober 2023, 21:50:41 »
Muschelnuscheln! Schelpjespasta met restjes groente (bleekselderij, broccoli, gele paprika, bospeen) en limabonen in een rozemarijnige tomatensaus.

En als verlate lunch at ik een volkoren Libanees platbrood belegd met bosui, groene puntpaprika, courgette en kaas. We hebben sinds kort weer een Turkse buurtsuper in het winkelcentrum, heel erg fijn. Om ze op gang te helpen, heb ik een foto van de zaak gemaakt en ze in de Vreeswijkse Facebookgroep van harte verwelkomd - en daarop regende het likes. Nu hopen dat ze flink klandizie krijgen en houden, want die post was puur uit eigenbelang  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23281 Gepost op: 11 oktober 2023, 23:06:52 »
Weer in Amsterdam voor een concert. Bij The Massala diaries gegeten. De thali hebben ze helaas niet door de weeks, dus dan maar palak paneer met rijst en een chapati genomen. De chapati was lekker, met veel ghee, dus lekker boterig. De palak saus was heel fijn gepureerd, fijn van smaak, maar niet te pittig. Erbij mango lassie.

Ze hadden ook dosa's, die heel erg groot waren. Volgende keer toch eens nemen, ben er wel benieuwd naar.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23282 Gepost op: 12 oktober 2023, 04:31:25 »
Al anderhalve week in Mexico, enkel lokale keuken gegeten. Vandaag in San Cristobal de las Casas, Chiapas. Begonnen met een onbijt van toast met omelet met groente en rijst. 's Middags vegan tamales. Daarnet vegan rijstgerecht met guacamole en tortillachipjes. Het vegan aanbod is hier goed want backpackers.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23283 Gepost op: 12 oktober 2023, 14:08:29 »
Libanees platbrood met hummus, kipstukjes, ijsbergsla, tomaat, gegrilde paprika en misschien nog wel meer.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23284 Gepost op: 12 oktober 2023, 19:34:06 »
Na een workshopdag met lekkere broodjes bij de lunch, en daarna onverwacht toch surveilleren bij een tentamen, staat er nu een casserole van aardappel, spruitjes, bospeen, bloemkool, venkel en bruine bonen in smakelijk vocht in de oven. Licht maar toch verwarmend troosteten op deze regenachtige herfstdag.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23285 Gepost op: 12 oktober 2023, 21:13:16 »
Mijn vriend is nog steeds bij zijn ouders, dus voor mijzelf gekookt:
Dunne mie met spitskool, courgette, lenteui en paprika. Met hoisinsaus en vega zalm van vivera.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23286 Gepost op: 13 oktober 2023, 05:20:14 »
Ontbijt in het hotel: toast met huisgemaakte jam, quesadilla's met groene paprika, vers vruchtensap, koffie

Vanmiddag in het Maya stadje Zinacantan: huevos a la mexicana, zwarte bonen, salade, tortilla's (standaard vega gerecht).

Vanavond in San Cristobal bij vegan restaurant Te Quiero Verde: hamburger met friet, muffin toe. Niet slecht, maar ook niet onder de indruk.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23287 Gepost op: 13 oktober 2023, 09:57:25 »
Ontbijt in het hotel: toast met huisgemaakte jam, quesadilla's met groene paprika, vers vruchtensap, koffie

Vanmiddag in het Maya stadje Zinacantan: huevos a la mexicana, zwarte bonen, salade, tortilla's (standaard vega gerecht).

Vanavond in San Cristobal bij vegan restaurant Te Quiero Verde: hamburger met friet, muffin toe. Niet slecht, maar ook niet onder de indruk.
wow, zo ver weg?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23288 Gepost op: 13 oktober 2023, 10:01:15 »
Gisteren k&k Pinsa (AH)met gorgonzola en oesterzwam, tomaat en meer. Was niet slecht. Erbij gewokte witlof/bloemkool/venkel en een gemengde salade.
Eergisteren waren we in Düsseldorf en aten daar prima bij Vegaresturant Sattgrün aan de Gustav Adolfplatz.
Vandaag nog eens zien.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23289 Gepost op: 13 oktober 2023, 21:25:53 »
Gebakken aardappeltjes en beetgare bloemkool en venkel met een volwassen papje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23290 Gepost op: 13 oktober 2023, 23:16:37 »
Halloween feestje op het werk: groene tagliatelle met vegan gehaktballen in tomatensaus. Erbij wat geroosterde groenten en pompoensoep. Als toetjes mini brownies en carrotcake (gluten en lactosevrij), mini muffins en fruitsalade.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23291 Gepost op: 14 oktober 2023, 16:21:41 »
Aaedappel, grote witte bonen (Schweinebohnen? zwijnsbonen zegt men hier wel in de streek) , tomatensaus, een of andere k&k burger, slaatje. 
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23292 Gepost op: 14 oktober 2023, 21:13:08 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij gestoofde spruitjes, koolrabi, bospeen en bruine bonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23293 Gepost op: 14 oktober 2023, 21:15:44 »
Risotto met kleine blokjes pompoen, courgette, ui en reepjes prei. Verder nog knoflook, verse rozemarijn en marjolein, en veel zwarte peper. Met geraspte pecorino.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23294 Gepost op: 15 oktober 2023, 07:52:54 »
Een voorgesneden wok van DH, met onder andere bloemkool, paprika, groene kool. Er was (nieuw, denk ik) een zakje madrascurrysaus bijgevoegd (ja, pakjes en zakjes, maar best smakelijke toevoeging). We kookten er noedels bij en bakten er Garden Gourmet wokblokjes bij (vroeger altijd, ook lekkere, "gegrilde stukjes"), deze vielen ook best mee.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23295 Gepost op: 15 oktober 2023, 19:13:14 »
Pizza! Kristof rolt nu het deeg uit, en daarna ga ik ze beleggen. Die van Kristof met ananas, rode paprika, Turkse groene puntpaprika en milde pepertjes, die van mij met aubergine, venkel, Turkse puntpaprika, knoflook en pittige pepertjes. Daarbovenop mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23296 Gepost op: 15 oktober 2023, 21:16:46 »
Mihoen met ananas, prei, spitskool, paprika en chinese straw mushrooms. Met een zoetzuur sausje en cashewnoten.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23297 Gepost op: 16 oktober 2023, 10:52:10 »
Rendang van vegan stoofstukjes, met sperziebonen, komkommer en basmatirijst.

Gisteren paprikasoep en bitterballen :-)

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23298 Gepost op: 16 oktober 2023, 19:13:27 »
Burritos, erbij sla, komkommer en cherry tomaatjes, met kruidenyoghurt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23299 Gepost op: 16 oktober 2023, 20:28:51 »
Omdat Kristof pas vandaag een brood bakt, heb ik vanochtend ontbeten met een hartige pannenkoek, gevuld met champignons, puntpaprika, bosui en courgette. Als lunch had ik een pitabroodje gevuld met kikkererwten, spitskool en yoghurt. Vanavond aten we gebakken gnocchi met erbij gestoofde, gemarineerde spruitjes, venkel, bospeen en bruine bonen.
Gemüse ist mein Fleisch