Carnaval in Brabant. Gister dus (nou ja, die dus moet weg) gebraden kasatanjechampignons en daarna ingekookt met witte wijn, nasi guri, salade van rauwe, rode kool, gisteren gesneden en met zout, olie en azijn ingemaakt en met sinaasappelstukjes geserveerd, gebraden tofu met ui en tomaat, gebakken, geblancheerde boerenkool en spruitjes. Echt een maaltijd-na-de-optocht, waar ik met een zus van Tertia was, zoals elk jaar bijna.
Cohen is opgestapt, lees ik net. Vanavond dus carnaval-balance: rest rijst, gebakken aardappel, pizzaatjes op een bodem van tortilla met kaas e.a. zaken, restje boerenkool wederom gebakken en ik weet niet wat mijn vrouw nog meer maakt.
Ik begin me zorgen te maken om heer Christiaan of is hij afgehaakt, net als Cohen?
Gisteren in de Carnavalsoptocht twee mannen de een met een poedel en een bord 'bedrijf voor prima zaken' en de ander met een bord Ik zoek een echte Job. Tja.
Onze magnetron heeft het begeven. Gelukkig hebben we een kleine als reserve, gered ooit van de wegwerphoop van een verhuizende buurman.
De moeder van Mabel was een oud-leerlinge van me. Aardig, bescheiden meisje. Zag haar na 50 jaar gister even op TV. So what? Leegpraat allemaal. Verloren tijden.