Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22940 Gepost op: 03 juni 2023, 20:00:04 »
Prei en champignons van gisteren, aardappel gaar gebakken met flink wat ui, restje salade van geroosterde rode biet, granenmosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22941 Gepost op: 03 juni 2023, 22:57:41 »
Verdunde melk opspuiten als het zonnig is werkte bij mij goed tegen meeldauw.

Hier vandaag een Chinees wokje met broccoli, lenteui, courgette, prei en paprika. Met gebakken tofu, hoisinsaus, sesamzaadjes en -olie. Met erbij van die gekronkelde mie.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22942 Gepost op: 04 juni 2023, 19:24:32 »
Rösti met rozemarijn en bosui, een stoofje van bloemkool, prei en kikkererwten gekruid met salie, knoflookyoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22943 Gepost op: 04 juni 2023, 20:44:35 »
Asperges (buitenbeentjes, dus weer knoeperds) met pasta, knoflook en ui met haver fraîche, rozemarijn, tijm, dragon en geraspte pecorino. Mijn vriend had plakjes bloemkoolstronk en prei in plaats van de asperges.

Ik ben niet wild van de haver fraîche, het zmaakt teveel naar van die overnight oats en was voor mijn gevoel niet zuur genoeg. Ook een beetje rare consistentie als je het verwarmt. Maar verder zo met alles erdoor prima te eten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22944 Gepost op: 04 juni 2023, 22:06:54 »
Kruidige gestoofde witte kool met wortel en sojabrokjes. Met rijst. Ik heb een dubbele portie gemaakt, maar morgen maak ik er wellicht wel een kerriesaus bij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22945 Gepost op: 05 juni 2023, 19:08:38 »
Spinaziestamppot, tofuschnitzeltjes (bestreken met een beslagje van bloem, kala namak, bakpoeder, paprikapoeder, water en bedekt met panko) en gebakken champignons.

Maandagochtend is het onbijt vaak extra lekker, want met versgebakken brood. Het zuurdesembrood dat ik gisteravond heb gebakken leek wat te vochtig te zijn gebleven, maar na afkoelen was de textuur perfect en de korst lekker knapperig. Lekker met afwisselend hummus, rucolapesto en cottage cheese, met wat rauwkost er op.

Vanmiddag had ik nog een laatste bakje tabouleh met knoflookyoghurt. De restjes zijn nu echt op.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22946 Gepost op: 06 juni 2023, 00:15:47 »
Vandaag gelunched met een salade van gekookte asperges, lenteui, hardgekookt ei en radijsmes plus -loof. Met wat ongelegde gember, sesamzaadjes, sojasuas en sesamolie. P

Als avondeten Chinese tomatensoep uit blik.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22947 Gepost op: 06 juni 2023, 19:02:03 »
Een pilao van chana dhal, basmatirijst, bloemkool en spinazie, erbij een pappadum.

En vanmiddag had ik een pitabroodje gevuld met knoflooktyoghurt, spitskool en bruine bonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22948 Gepost op: 06 juni 2023, 19:14:59 »
Bijna banaal maar wel lekker: penne met champignons en diepvriesspinazie.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22949 Gepost op: 06 juni 2023, 19:55:10 »
Korstloze mini-quiches met verse spinazie en scherpe cheddar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22950 Gepost op: 06 juni 2023, 22:16:53 »
Als lunch een aspergesoepje, maar dan met meer Aziatische smaken (gember, lenteui, santen etc).

Vanavond rijst met o.a. broccoli, wok- of stoofstukjes?, peertjes uit blik en ketjap.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22951 Gepost op: 07 juni 2023, 19:09:24 »
Spaghetti in een saus van rucolapesto, erbij gestoofde bloemkool, prei en bruine bonen, lekker gekruid met verse tijm en citroensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22952 Gepost op: 07 juni 2023, 23:14:16 »
Bij de Lidl is deze week bucatini in de aanbieding van Barilla. Dat is een van mijn favoriete pastasoorten, dus mijn vriend heeft meteen 3 dozen gekocht. Het is een soiort van dikkere, maar holle spaghetti.

Vandaag dus bucatini met een tomatensaus, met klassiek fijngesneden bleekselderij, wortel, ui en knoflook. Ook nog courgette en prei, met verse rozemarijn, marjolein, basilicum en hyssop. Mijn tijm bloeit en daar komen hommeltjes op af, dus dus maar gedroogde tijm gebruikt.

Erover nog geraspte pecorino.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22953 Gepost op: 08 juni 2023, 20:13:07 »
Rösti met rozemarijn, bosui en prei. Erbij in groentebouillon met een sjalotje gestoofde bloemkool, bleekselderij, bospeen en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22954 Gepost op: 08 juni 2023, 23:10:51 »
Portobelloburger met geroosterde aardappelpartjes en een salade in een zomerbar in een Brussels park. Leuke locatie. Burger was OK, smaak van Parmezaanse kaas was wat te overheersend. Pastel de nata toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22955 Gepost op: 09 juni 2023, 20:16:42 »
Tussen de middag had ik een pitabroodje gevuld met knoflookyoghurt, spitskool en kidneybonen. 's Middags had ik trek in een soepje, dus ik heb wat bouillon gevuld met kleine pasta, rode linzen, bloemkool en bospeen. En vanavond at ik spitskoolcurry met een pappadum erbij.

Het klinkt wellicht alsof ik veel in de keuken heb gestaan, maar het waren juist drie gerechtjes die lekker snel in elkaar te flansen waren.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22956 Gepost op: 09 juni 2023, 22:12:05 »
Gisteren New York Pizza op het werk,  want weer boardgames avond. Ik had als enige veggie besteld, maar er waren twee grote vegetarische pizza's: met groenten en een margherita met buffelmozzarella.

Vandaag fusilli tricolore met kruidenkaas, blik tomaten, courgette, prei en wortel.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22957 Gepost op: 10 juni 2023, 23:19:12 »
Kristof is weer thuis. Wij aten ons favoriete zomergerecht: tagliatelle in salieboter met erbij een salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22958 Gepost op: 10 juni 2023, 23:36:46 »
Gezellig!
Ik at als lunch vegan visticks op brood met radijs en -loof, tomaat, augurk en ketchup.

's Middags alvast refried beans gemaakt van een half blik zwarte bonen en tomatenrodeuisalsa gemaakt. 's Avonds bleef een vriendin eten, dus nog guacemole en een grote salade met mais, komkommer, paprika, bleekselderij, andere helft bonen en ijsbergsla. Erbij tortillachips en zelfgemaakte hangop.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22959 Gepost op: 11 juni 2023, 19:49:39 »
Iets koels… pastasalade met cherry tomaatjes, basilicum, rode paprika, sla, mozzarella. Pesto dressing erover.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light