Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22840 Gepost op: 01 mei 2023, 14:23:17 »
Snelle pasta want moet snel weer door. De saus maakte ik gisteren al, een lekker grote pan, die meteen ook als basis diende voor de groentelasagne die ik ook maakte, voor dinsdag (+ een schaaltje voor in de vriezer).

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22841 Gepost op: 01 mei 2023, 20:22:51 »
Basmatirijst gekookt met kurkuma, citroensap en kaneelstokje. Tempeh in een zoet, kleverig sausje. In gember gestoofde aubergine en kikkererwten. Kort gewokte spitskool met komijnzaad, afgeblust met wijnazijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22842 Gepost op: 01 mei 2023, 22:44:20 »
Sojabrokjes, champignons, rode paprika, taugé, flink wat kruiden. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22843 Gepost op: 01 mei 2023, 23:51:07 »
Stoofpotje met o.a iets van veg stoofstukjes, aardappelpartjes.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22844 Gepost op: 02 mei 2023, 19:01:15 »
Rösti van aardappel, sjalotje, kummel. Bloemkool en venkel in een vegan bechamelsausje. Bruine bonen in eigen vocht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22845 Gepost op: 02 mei 2023, 22:58:56 »
Mie met o.a. prei, ananas, taugé en vivera no beef stukjes. Met ketjap.

Morgen komen vier collega's uit Duitsland eten, volgens mij het grootste aantal mensen die sinds corona bij ons komen.
Ik wilde alleen vanavond al vanalles voorbereiden, maar het water was een paar uur niet beschikbaar (.ekkage bij het appartementengrbeouw tegenover), dus ik doe zo nog even wat.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22846 Gepost op: 03 mei 2023, 22:02:53 »
In bedrijfsrestaurant: geroosterde bloemkool, bonenpuree, bulgur, pesto.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22847 Gepost op: 03 mei 2023, 22:13:26 »
Ik had dus gevraagd van te voren of er speciale eetdingen waren voor mijn collega's. Ik kreeg alleen door dat het niet pittig mocht zijn.

Dus ik had groenten uit de oven (courgette, paprika, tomaaten ui) met halloumi, couscous met wat gedroogde abrikoos en groene kruiden, salade (paprika, radijs, komkommer, wortel), ijsbergsla, volkoren pita's, falafel, hummus en tahinsausje. En knoflooksaus natuurlijk. Met apart verse koriander.

Bleek dat er eentje een moeilijke eter was en alleen couscous, falafel en pita lustte (en dat was blijkbaar al wat bijzonder), en een ander mocht geen paprika, tomaat en citrusvruchten.  ::)

Als ik dat had geweten, had ik de paprika en tomaat apart gehouden. Maar ze wilde niet moeilijk doen. Ik als antwoord "dat is juist een leuke uitdaging voor mij!". De andere twee konden gelukkig alles eten.

Het was verder wel gezellig gelukkig, en ze hadden bij de AH vlaai gehaald als toetje. De appeltaart die ze ook meegenomen hadden, gaat morgen gewoon mee naar het werk  ;)

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22848 Gepost op: 04 mei 2023, 00:13:30 »
Vervelend als je vantevoren expliciet naar dat soort dingen vraagt en dat je alsnog onverwachte moeilijke eters hebt. Aan de andere kant heeft iedereen nu zijn of haar best gedaan om er rekening mee te houden en om niet moeilijk te doen  ;D

Ik heb al vroeg gegeten, beetje restverwerking. Champignonrisotto met een uitgebreide salade. Nu ben ik in Leeuwarden, morgen door naar Hannover.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22849 Gepost op: 04 mei 2023, 22:54:26 »
In het bedrijfsrestaurant: champignonsoep, chili sin carne met zoete aardappelfriet, zure room en guacamole.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22850 Gepost op: 04 mei 2023, 23:35:05 »
Vanochtend in Leeuwarden ontbeten met een hartige pannenkoek met lekker veel groente. Vanavond in Hannover brood, kaas, kwark en rauwkost.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22851 Gepost op: 05 mei 2023, 20:53:42 »
Restjes van woensdag (coucous, groenten, slalade). Het was nog precies genoeg voor avondeten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22852 Gepost op: 05 mei 2023, 21:50:00 »
Pasta met asperges. Daarbij kaaskroketten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22853 Gepost op: 05 mei 2023, 23:36:39 »
Ontbeten met een prima ontbijtbuffet in ons hotel.

 's Middags lunch met de schoonfamilie in een niet nader te noemen Italiaans restaurant in een buitenwijk van Hannover. Ik vroeg voor de zekerheid na of het voorgerecht, bladsalade, vegetarisch was. We hadden namelijk als eens salade met vl33sbouillon in de dressing gehad, vertelde ik. Het gezicht van de ober vertrok: ja, dat doen wij ook. Nadat we dan in eerste instantie salade zonder dressing kregen, kwam er op ons verzoek toch wat olie en azijn op tafel. Hoe moeilijk kan het zijn...

's Avonds aspergesoep van mijn schoonmoeder - van een hele lading verse asperges met schoonheidsfoutjes, met brood erbij. Lekker, ik heb drie borden gegeten, tot vreugde van mijn schoonmoeder.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22854 Gepost op: 06 mei 2023, 21:36:20 »
Laat thuis dus snel tomaten in de oven, courgette op de grill-plaat en een eitje door de gekookte pasta, met Parmezaanse kaas.
Morgen hoop ik groene asperges te oogsten! 😀
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22855 Gepost op: 06 mei 2023, 22:20:14 »
Ik heb een paar dagen wat meer moeite gedaan om te koken. Gisteren lasagne met tomatensaus en gepureerde groenten. Een beetje een kindergerecht, maar kleuter vond het niks. Vandaag pokebowl met o.a. tempeh, avocado, edamame en komkommer. Dat vond iedereen lekker, maar kleuter wou geen tempeh en klaagde over de avocado (had zeker een punt, was te hard). Benieuwd hoe de aspergerisotto morgen gaat bevallen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22856 Gepost op: 06 mei 2023, 22:55:19 »
Ik vierde alvast mijn verjaardag met een paar vriendinnen. Er waren wat dieeteisen, dus speltcakejes gemaakt met plantaardige boter. Een deel met framboos en vanille, de anderen met cacaopoeder en sinaasappelrasp. Erbij zelf gemaakt kokosijs en aardbeien.

Het kokosijs was niets meer dan gecondenseerde kokosmelk en kokosslagroom (AH). Dat smaakte ook echt lekker naar kokos en was een groot succes.

Twee bleven er ook eten. Ik had op tafel gezet: tomatensaus met corugette en sperziebonen, guacemole, tomatenrodeuisalsa, refried beans, kwark, tahinsausje, ijsberglsa, mais, zwarte bonen, paprika, wortel, radijs, komkommerslierten en feta. Erbij volkoren wraps. Ik had ook nog maistortilla's die echter toch echt wel te muf waren (ze waren ook over datum, maar verpakking zat wel nog vacuüm), dus daarvan in de plaats tortillachips.

Was gezellig en er is flink van gegeten  ;D .

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22857 Gepost op: 06 mei 2023, 23:11:22 »
Bij mijn ouders: gestoofd witlof, aardappelgratin, groene salade, vegaburger.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22858 Gepost op: 07 mei 2023, 18:22:57 »
Milde curry met witte asperges en peultjes. Daarbij brood.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22859 Gepost op: 07 mei 2023, 19:21:38 »
Gisterochtend heb ik flink gegeten van het hotelbuffet. Onderweg van Hannover naar Leeuwarden had ik een paar crackers en kerstomaten. Geen avondeten dus, maar 's avonds wel wat kleine snacks.

Vanochtend ontbeten met een hartige pannenkoek en vanavond heb ik voor mijn vader en mij een simpele curry met rijst gemaakt. Nu weer in de trein naar Utrecht.
Gemüse ist mein Fleisch