Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22780 Gepost op: 12 april 2023, 19:03:44 »
Udonnoedels in sojasaus, met gember, knoflook en citroensap gestoofde broccoli en prei, kort gewokte spitskool met komijnzaad en verbrijzelde katjangs, gemarineerde tofureepjes uit de oven, en een atjar van komkommer met wijnazijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22781 Gepost op: 12 april 2023, 20:09:39 »
Een vegan wokje met paddestoel, komkommer, paprika, tofu, en pinda.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22782 Gepost op: 12 april 2023, 21:21:59 »
Udonnoedels in sojasaus, met gember, knoflook en citroensap gestoofde broccoli en prei, kort gewokte spitskool met komijnzaad en verbrijzelde katjangs, gemarineerde tofureepjes uit de oven, en een atjar van komkommer met wijnazijn.

Lekker hoor!
Hier pasta met o.a. broccoli, mais, paprika en courgette. Erbij Auf wieder schnitzel.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22783 Gepost op: 12 april 2023, 22:20:52 »
Stamppot met knoflook en radijsloof, wortel en rode biet van gisteren, bonen in tomatensaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22784 Gepost op: 12 april 2023, 23:14:34 »
Courgetterisotto met munt en citroen; venkel-sinaasappelsalade met pistachenootjes.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22785 Gepost op: 13 april 2023, 19:48:03 »
Couscous met 'zeven' groenten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22786 Gepost op: 14 april 2023, 00:13:46 »
Iftar diner met mijn werk bij een Afghaans restaurant in Rotterdam.

Net na half negen begonnen we met een kruidig soepje en dadels.

Daarna hadden een buffet, en er werd eerst een rondje uitgelegd aan de vegan/vegetariërs wat er te eten was. Er waren twee soorten rijst (met safraan en een met iets van nootjes), platbrood, allerlei curries (aardappel, spinazie, aubergine, bloemkool). Iets van gevulde dumplings en heel veel soorten sla (met losse sauzen). Als toetje heel veel lekkernijen, ik had iets van een roomtoetje met rozen, bladerdeeg gevuld met kardemonroom, baklava, mangosorbet en veel vers fruit.

Ik zit nu nog wel een beetje vol  :yummie:
 

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22787 Gepost op: 14 april 2023, 14:58:34 »
Iftar diner met mijn werk bij een Afghaans restaurant in Rotterdam.

Net na half negen begonnen we met een kruidig soepje en dadels.

Daarna hadden een buffet, en er werd eerst een rondje uitgelegd aan de vegan/vegetariërs wat er te eten was. Er waren twee soorten rijst (met safraan en een met iets van nootjes), platbrood, allerlei curries (aardappel, spinazie, aubergine, bloemkool). Iets van gevulde dumplings en heel veel soorten sla (met losse sauzen). Als toetje heel veel lekkernijen, ik had iets van een roomtoetje met rozen, bladerdeeg gevuld met kardemonroom, baklava, mangosorbet en veel vers fruit.

Ik zit nu nog wel een beetje vol  :yummie:

Schitterend. Als gepensioneerde heb ik zulke kansen niet meer
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22788 Gepost op: 14 april 2023, 15:03:20 »
Gisteren Ramen (kk AH) bedaan met gebakken ui, prei, wortel, knoflook, venkel, doperwt/ sojasaus, salade van venkel, bladsla, beetje aardappel. Gebraden seiotan.
Vandaag Rösti, gemengde sla, buffelmozza.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22789 Gepost op: 14 april 2023, 19:15:45 »
Nacho’s met chili, guacamole en zure room. Lekker snoep-eten. Het is weekend!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22790 Gepost op: 14 april 2023, 19:51:37 »
Een lasagne van spinazie (met fijngesneden champignons, prei, bosui, salie, pepertje) in een vegan bechamelsaus, bestrooid met een restje mozzarella. Geen peulvruchten dit keer, dus vanavond mag of moet ik lekker snacken met pistachenootjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22791 Gepost op: 14 april 2023, 21:24:52 »
Volkoren macaroni met courgette, paprika, blik tomatenblokjes en bakje kruidenroomkaas. Beetme minder heftig eten dan gisteren  ;)

Op mijn werk hechten ze veel aan diversiteit en inclusiviteit, dus gisteren was er naast gezamelijk eten als de zon onder was, ook wat uitleg over waarom moslims vasten. En een leuke reliquiz en een stand-up komiek. Sommige van mijn niet-moslim collega's hadden een dagje meegevast. Ik kan dat niet, maar had na de lunch niets meer gehad behalve wat water. Dat is voor mij ook al een aardige beproeving.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22792 Gepost op: 15 april 2023, 12:04:58 »
Mijn vrouw zegt: gado gado. Ik ga er een mooi glas bier (i.e. een glas mooi bier) bij drinken. (Ik vind de uitdrukking  'doe mij maar een wijntje'  zozo en betrap me erop dat ik bijna 'een biertje' had geschreven Die verkleinwoorden voor eten en drinken brengen het te verorberen in discrediet, vind ik. Ontbijtje, huh, gezellig.)
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22793 Gepost op: 15 april 2023, 17:46:44 »
Pasta pesto met kastanjechampignons.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22794 Gepost op: 15 april 2023, 19:50:18 »
Ik had ineens ontzettend zin in gebakken aardappeltjes. Erbij een stoofje van broccoli, bloemkool, bospeen, bruine bonen, prei en peterselie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22795 Gepost op: 15 april 2023, 21:18:17 »
Stoofpotje met ui & knoflook, wortel, pastinaak, bleekselderij, prei, tomaat, aardappel en gemengde bonen (uit blik). Gekruid met tijm, oregano, paprikapoeder, zwarte peper, wat bouillon en laurierblad.

Als lunch hadden we volkoren wraps, een met guacemole en zwarte bonen, de ander met wat vega smeerleverworst, augurkjes en ijsbergsla. Op beide wraps ook nog komkommerslierten, tomaat en lenteui.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22796 Gepost op: 16 april 2023, 19:36:26 »
Spinaziestamppot met erbij gestoofde champignons en prei en tofuschnitzeltjes. Die schnitzeltjes waren een spontaan experimentje: plakjes tofu, bestreken met een deegje van bloem en water, gekruid met paprikapoeder en kala namak, bedekt met panko. Zeer geslaagd, volgende keer zal ik de tofu eerst een poosje met wat zout marineren.

Vanochtend gebruncht met een hartige pannenkoek, gevuld met champignons, prei en spinazie. Na de wandeling met de hond at ik nog een pitabroodje gevuld met Hüttenkäse, spitskool en bruine bonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22797 Gepost op: 16 april 2023, 19:49:48 »
Van donderdag tot vandaag gaan kamperen met vrienden op een plek iets buiten Reichartshausen, een dorpje in de buurt van Heidelberg.

Wanneer je alleen reist met openbaar vervoer dan kan je niet veel meenemen. Supermarkten waren niet echt dichtbij en ik wist ook niet in hoeverre ik daar zelf kon koken. Bij gevolg at ik vooral supermarktsalades en vega grillworstjes. Voor een paar dagen gaat dat wel.

Vanmiddag fafafel met salade en rijstbij het treinstation van Neckargemünd. Grote portie, maar wel middelmatige falafel en teveel saus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22798 Gepost op: 16 april 2023, 21:24:20 »
Veg slager kipstuckjes in pindasaus, spitskool sambal goreng met taugé, zoetzure komkommer met taugé en pandanrijst.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22799 Gepost op: 16 april 2023, 22:56:17 »
Pizza voor 4 personen, met van alles om te beleggen, relaxed etentje waarbij er ieder kwartier een verse pizza om te delen op tafel kwam. Met 1 pizza in 6 minuten gaat het bakken behoorlijk vlot (lang leve de pizzasteen).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light