Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22660 Gepost op: 13 maart 2023, 20:30:36 »
Bloemkool, aardappels en een aufwienerschnitzel. Met een groentensausje erbij.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22661 Gepost op: 14 maart 2023, 19:00:46 »
Ragout van prei, champignons, room en een lokaal IPA-bier. Daarbij pasta.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22662 Gepost op: 14 maart 2023, 19:38:53 »
Tortellini tomatensaus uit de oven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22663 Gepost op: 14 maart 2023, 21:25:12 »
Muschelnuscheln. Met zeven vegan paaseitjes als toetje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22664 Gepost op: 14 maart 2023, 21:53:07 »
Muschelnuscheln. Met zeven vegan paaseitjes als toetje.

Volkoren macaroni met blik tomaten, zak groenten en Veg Slager rulgehakt. Met drie vegan paaseitjes als toetje (al was dat al wel weer genoeg chocolade voor mij vandaag).

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22665 Gepost op: 15 maart 2023, 10:58:14 »
Gisteren rijst, gebakken tofu, ui en aubergine, emping en bawang goreng.
Vandaag kk Japanse noedels , gebakken bloemkool/ui/knoflook/ en dan nog een eiwitgerecht bedenken. Ik denk zo een kk Schnitzel of ander kk veggie baksel (kk: kant en klaar)
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22666 Gepost op: 15 maart 2023, 12:31:42 »
Gisteren andijviestampppot met vegan spekjes van Vivera en een vegan kaasschnitzel van Aldi (zo lekker).

Vandaag het restant, F eet een restant indiase dahl met basmatirijst.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22667 Gepost op: 15 maart 2023, 18:35:13 »
ovenschotel van vooraf gewokte paksoi met seitangehakt, aardappelschijfjes en gemalen kaas met wat melk on top

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22668 Gepost op: 15 maart 2023, 19:57:22 »
Tagliatelle in pompoensaus, waarschijnlijk voor de laatste keer tot het weer herfst wordt. Op het werk lunchte ik met een paar puntjes farinata en thuis at ik nog een restje Muschelnuscheln van gisteren. Na twee dagen achter elkaar twee keer 40 minuten gefietst te hebben, heb ik klaarblijkelijk behoefte aan extra calorieën  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22669 Gepost op: 15 maart 2023, 21:15:44 »
Kokos-amandelcurry met kipstuckjes, gebakken aaddappelblokjes met bloemkool , ui en o.a. komijnzaad en nigellazaad, komkommerraïta, mangochutney en mini naan.

Ik heb wat last van mijn verstandskies/kaak, dus langzaam eten en dan gaat het wel.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22670 Gepost op: 16 maart 2023, 19:53:04 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino, erbij salade van rucola, bleekselderij, koolrabi, radijs en pintobonen. 's Middags had ik nog een pitabroodje gevuld met kikkererwten, spitskool, komkommer en yoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22671 Gepost op: 16 maart 2023, 21:00:14 »
Risotto met courgette, prei, bleekslederij, waterkers en doperwtjes. Met een betje geraspte manchego.

Mijn vriend moest naar de tandarts vandaag en ik heb nog last van mijn verstandskies, dus lekker zacht eten.

Als lunch had ik een bloemkoolstronksoepje met kerrie.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22672 Gepost op: 17 maart 2023, 11:41:23 »
Gnocchi met courgette, tomaat, wat sperziebonen en vast nog meer.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22673 Gepost op: 17 maart 2023, 19:52:43 »
Spinaziestamppot met een sellerieschnitzeltje en een handjevol gekruide, warme kikkererwten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22674 Gepost op: 18 maart 2023, 09:51:47 »
Groentepannetje met basmatirijst bij restaurant Horchem in Monschau. Beetgare groenten (courgette, wortel, bleekselderij, paprika...) in tomatensaus. Klassiek maar heel goed klaargemaakt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22675 Gepost op: 18 maart 2023, 19:22:05 »
Alweer stamppot, dit keer andijviestamppot. Erbij twee lekkere vegan kikkererwten-courgette-burgertjes, gekruid met komijnzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22676 Gepost op: 18 maart 2023, 19:39:10 »
Ons bekende wokje maar dan met rooktofu. Was eigenlijk wel lekker en het leek makkelijker droog te bakken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22677 Gepost op: 18 maart 2023, 21:16:01 »
We waren naar de schoonouders, die sinds kort in een zorgflat wonen. We hadden nog in hun huis geslapen, maar daar is het meeste al uit verhuisd. Dus we hadden buiten de deur gelunched (ik een tomatensoepje met wat brood en boter, mijn vriend een broodje met gebakken brie, walnotenen een slalade van komkommer en appel.

Mijn kies doet nog steeds vervelend bij mijn kaak, dus we hadden voor in de trein maar eierkoeken en croissants gekocht, want lekker zacht en goed pletbaar.
Thuis hadden we gelukkig nog blikken Chinese tomatensoep staan, dat ging er wel in.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22678 Gepost op: 19 maart 2023, 18:38:49 »
Gisteren in Monschau, weer bij restaurant Horchem zoals op vrijdag. dit keer waren mijn ouders, zus en schoonbroer er ook bij. Het weekendje weg was een kerstcadeau voor mijn ouders. Zelf was ik een dag eerder gekomen om trektochtje door de regio te doen en om wat uit te rusten.

Ik nam dit keer pasta met gorgonzola en een kleine salade (Beilagesalat) erbij. Opvallend was dat een zeer groot deel (het merendeel) van de gasten schnitzel bestelde. Deze stond bovenaan op de menukaart en was vrij goedkoop in vergeleken met de rest (€15,50). Addertje onder het gras was wel dat de saus erbij betalend was (€2,50 à €3,00) en dat gasten gevraagd werden welke saus ze erbij wensten. Wanneer enkel schnitzels besteld werden, kwam het eten ook veel sneller uit de keuken.

Nu terug thuis. Wortelstamppot met kaas-spinazieburger en komkommer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22679 Gepost op: 19 maart 2023, 19:24:55 »
Na de geslaagde kikkererwtenburgertjes van gisteren had ik nu burgertjes gevormd van geprakte kidneybonen, sjalot, peterselie en maïsmeel. Deze burgertjes bleven helaas wat onsamenhangend, blijkbaar bindt kikkererwtenmeel een stuk beter. Lekker waren ze wel. De koekenpan was goed gevuld, want naast de burgertjes heb ik er ook kleine rösti van aardappel, bosui en rozemarijn in gebakken.

Erbij had ik gestoomde venkel en bloemkool in een vegan bechamelsaus, van zelfgemaakte havermelk. Oud-gastredacteur Sophie had een recept van PuurGezond op Facebook gedeeld, wat mij deed besluiten om eindelijk een passeerdoek te kopen. Het kost nauwelijks tijd, je hoeft niet meteen een hele liter op te maken, en een heel stuk goedkoper dan een pak havermelk.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2023, 00:16:46 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch