Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22400 Gepost op: 06 januari 2023, 20:20:21 »
Ik had eigenlijk andijviestamppot willen eten, maar de boerenkool kreeg al wat gele randjes, dus het werd nogmaals boerenkoolstamppot. Dit keer wat Midden-Oosters gekruid met piment, mosterdzaad, pepertje en knoflook. Erbij goudbruin gebakken halloumi - de THT is al een maandje verstreken, dus die moet zo langzamerhand ook maar eens op.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22401 Gepost op: 07 januari 2023, 11:24:50 »
Een vriend op bezoek: witlof met champignons met blauwe-kaas-roomsaus afgewerkt met walnoten, en versie spinazie met knoflook, ui en witte bonen (ik wou eigenlijk kikkererwten maar die waren belachelijk duur in de supermarkt, Intermarché, waar ik toevallig was). Daarbij pommes duchesse.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22402 Gepost op: 07 januari 2023, 13:33:53 »
Gisteren had mijn vriendeen stoofpotje gemaakt van pastinaak, wortel, ui en veg stooflapjes van de Plus. Daar komt een zakje kruiden bij wat vooral suikerachtige dingen en zetmeel is. Maar daardoor smaakte het wel lekker, alsof je er kruidkoek doorheen had gedaan.

Erbij gebakken krieltjes en een schep vegan mayovan Hellman's. Mijn ouders hadden via de postcodeloterij een paar potten gehad en mijn ouder is ook niet van team zure mayo. Dus wij hebben ze maar gehad. Ik gooi meestal mayo door iets heen, dus dan kan dat zure wel.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22403 Gepost op: 07 januari 2023, 19:03:24 »
Zelfgemaakte sushi, met avocado, gegrillde rode paprika, wortel, komkommer, omelet, mais. Met op de avocado rolletjes een lik Hellmans vegan mayo, dat zure past goed bij de sushi. Mijn vader had toevallig ook een pot gekregen, en ik vind het erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22404 Gepost op: 07 januari 2023, 20:18:42 »
Stamppot andijvie met erbij een zelfgemaakte bonenburger.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22405 Gepost op: 07 januari 2023, 20:43:35 »
Lasagne! In de tomatensaus zat ook nog prei, wortel, broccoli en bleekselderij, Italiaanse kruiden en wat pesto. In de bechamelsaus had ik ook nog wat bieslook gedaan. Erover wat geraspte pecorino (het stuk is nu dan ook op).

Nu ben ik aan het brainstormen over wat ik morgen ga koken.  :vork:

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22406 Gepost op: 07 januari 2023, 22:10:07 »
Pita falafel bij Maha in Brussel. Syrisch gebak met koffie toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22407 Gepost op: 08 januari 2023, 15:50:33 »
Mijn vrouw maakte een perfecte witlofrittata van in de lengte gehalveerde, gekookte, uitgelekte  witlof, overgoten met eistruif met wat knoflook en gebakken in een pan. Erbij gekookte aardappel met olijfolie, salade van appel, gemalen bloemkool, venkel, walnoot, olijfolie en pompoenpitolie.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22408 Gepost op: 08 januari 2023, 17:28:18 »
Ik ga straks saté maken van veg slager kipstuckjes, met een lichte pindasaus met santen. Erbij sambal goreng spitskool, zoetzure taugé met tomaat en komkommer en natuurlijk pandanrijst.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22409 Gepost op: 08 januari 2023, 20:42:52 »
Mijn vrouw maakte een perfecte witlofrittata van in de lengte gehalveerde, gekookte, uitgelekte  witlof, overgoten met eistruif met wat knoflook en gebakken in een pan.
Wat een lekker idee, dat ga ik van de week ook maar eens maken!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22410 Gepost op: 08 januari 2023, 20:43:47 »
Lekker pittige burritos, nog voldoende over voor nog een maaltijd morgen. Erbij frisse salade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22411 Gepost op: 08 januari 2023, 21:28:54 »
Vanochtend heb ik uitgebreid gebruncht met o.a. een met spinazie gevuld Turks brood en een broodje gevuld met twee bonen-groenteworstjes, zuurkool en vijgenjam (erg lekkere combi).

Vervolgens heb ik een nieuwe pot hummus gemaakt, en een pan erwtensoep gekookt (eigen recept uit het Vegatopia Kookboek, dit keer gekruid met o.a. piment, zwarte kardemom en gember. Vanmiddag kwam een vriend op bezoek en na een frisse wandeling hebben we meteen een kom soldaat gemaakt. De rest is voor komende week als warme lunch.

Toen mijn bezoek rond zessen aanstalten maakte om te vertrekken, heb ik hem spontaan uitgenodigd te blijven eten: een snelle couscous met zeven groenten, gevolgd door een mandarijntje.

En zojuist heb ik een bijzonder goed uitziend zuurdesembrood uit de oven gehaald  :D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22412 Gepost op: 08 januari 2023, 21:55:39 »
In de sportschool hoorde ik vanmiddag iemand zeggen dat hij spek met appels ging eten terwijl de jongen naast hem dat een vreemde combinatie vond. "Ja maar ik kom uit Limburg. Daar eten ze dat." Dat klop wel. Dit inspireerde mij om nog eens hete bliksem te maken. Daarbij vega chipolata met 50% sticker van bij Carrefour.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22413 Gepost op: 09 januari 2023, 13:18:12 »
Ik heb een weekmenu aan de binnenkant van het keukenkastje geplakt, lekker overzichtelijk voor de rest van de week (en een reminder waarom ik ook alweer een bepaald ingredient gekocht had, etc).

Vanavond eten we rode kool (vers, 2e zak was gratis en ik ga deze maand budget-boodschappen doen). Erbij aardappelpuree en beyond meat-worstjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22414 Gepost op: 09 januari 2023, 15:32:23 »
Vanmiddag de rest sushi van zaterdagavond als lunch, vanavond de rest burritos en salade van gisteren. Makkelijk dagje zo!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22415 Gepost op: 09 januari 2023, 15:39:24 »
Mijn vrouw maakte een perfecte witlofrittata van in de lengte gehalveerde, gekookte, uitgelekte  witlof, overgoten met eistruif met wat knoflook en gebakken in een pan.
Wat een lekker idee, dat ga ik van de week ook maar eens maken!
zal mijn vrouw leuk vinden, beslist.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22416 Gepost op: 09 januari 2023, 19:28:08 »
Vanochtend met lekker vers zuurdesembrood ontbeten. Als lunch een bordje erwtensoep. En vanavond andijviestamppot met kidneybonen-groenteworstjes en een paar gestoofde champignons.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22417 Gepost op: 09 januari 2023, 20:10:43 »
Vanmiddag groentesoep met crackers.

Vanavond in de oven geroosterde bloemkool en wortel. Daarbij rijst. Chocolade toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22418 Gepost op: 09 januari 2023, 21:30:34 »
Wokje van groenten met tofu en pinda, erbij mie: het was weer erg lekker, vooral door de shiitake.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22419 Gepost op: 09 januari 2023, 23:24:28 »
Als lunch vandaag en gisteren gepureerde bloemkoolstronksoep met ook wat broccoli.
Ik had deze zaterdag al gemaakt, in de pan waar ik de bechamelsaus jn had gemaakt. Hierdoor heb je meteen een beetje gebonden soep. Er door ook nog bieslook en wat stukjes geitenkaas.

Als avondeten macaroni met tomatensaus, rulgehakt en een zak roerbakgroenten.