Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #220 Gepost op: 28 juli 2011, 09:18:31 »
Enchiladas waar ik de fikkende saus niet van trok (de overige tafelgenoten wel), fritters van zwarte en kidneybonen (waren een beetje saai, volgende keer meer kruiden), gevulde jalapeños (pankolaag bleef niet goed zitten, desondanks toch best schattig), guacamole, tomatensalsa.
Voor morgen een pannetje met een soort risotto met ancho's en tomaat.

Dank je voor de inspiratie. Fritters, daar heb ik echt zin in! :) Ik weet nog niet welke fritters ik ga maken. Ik heb voorheen alleen fritters gemaakt met courgette en een andere keer met broccoli. Of ik ga zelf een vegaburger in elkaar flansen :)

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #221 Gepost op: 28 juli 2011, 09:21:03 »
Gisteren maakte mijn vrouw een snel bereide maar zeer lekkere ovenschotel van kleine aardappelen, champignons, borlottibonen en vegagehakt, bestrooid met gemalen kaas.
Zo droog ook best te eten, maar de vroeger aangekochte looksaus smaakte er ook goed bij.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #222 Gepost op: 28 juli 2011, 11:17:18 »
Er zat dus een enorm bos peterselie in de groentetas, kan ik daar nog iets leuks mee?

Een tabbouleh met heel veel peterselie (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11518-tabbouleh).
Gisteren maakte ik deze linzenkofte (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11495-linzenkoefte-in-slabladeren) voor een indoorpicknick. Anderen maakten knolselderijsoep, erg lekkere couscous met abrikoos, tzatziki en geroosterde groenten uit de oven met geitenkaas. Gebakken appel met ijs toe. En er ware hele grote groene olijven.

Vanavond Pad thai.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #223 Gepost op: 28 juli 2011, 11:33:07 »
Over de peterselie: ik doe dat zo'n beetje in alles. Ook omdat ik geen korianderblad eet (zeepsop), gebruik ik peterselie als koriandervervanger. Ik gebruik alleen platte peterselie, de gekrulde vind ik alleen voor garnering. Handje gehakte peterselie in de sla, handje in je bonenprut-eenpansgerecht, 2 handjes in je Turks-geinspireerde groentemix, handje door je tzaziki, in de groentesoep is ook lekker, etc. En van een hele grote struik van je ook salsa verde maken. Dus een soort pesto, maar dan met ander groen dan basilicum. Dat is dan weer lekker door je pasta bv.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #224 Gepost op: 28 juli 2011, 12:39:57 »
[offtopic]Geen platte peterselie hier, gewoon de krullende. En ik vind peterselie best lekker, maar hoef er geen reuze hoeveelheden van door mijn eten. Met al die beetjes krijg ik die enorme bos natuurlijk niet weggewerkt.
Ik denk dat ik maar een invriespoging ga wagen.[/offtopic]
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #225 Gepost op: 28 juli 2011, 12:49:18 »
Invriezen kan, maar ik vind het daarna alleen nog maar geschikt voor de soep en andere warme bereidingen. Bosje wassen en drogen en dan in groot stuk keukenpapier inpakken en dan in vriezerzak en in de vriezer. Als je dan een beetje wil gebruiken, gewoon nog bevroren stukje vanaf hakken en dat klein snijden en dan in de pan.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #226 Gepost op: 28 juli 2011, 12:54:44 »
Dank je!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #227 Gepost op: 28 juli 2011, 18:26:19 »
Het werden dus vegaburgers, zelf gemaakt van kidney bonen. Heerlijk :) Met een salade erbij.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #228 Gepost op: 28 juli 2011, 20:02:54 »
Polenta gemaakt van maïspolenta en boekweitgrutten, gedroogde sojatextuurdinges die je soms her en der kunt krijgen bij de veggiechinees, die geweekt in kokend water en dan gesneden en gebraden met ui, knoflook, tomaat, gember, witte wijn en sojasaus, bloemkool en perzik toe. Weizenbier van Grolsch.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #229 Gepost op: 28 juli 2011, 20:13:28 »
Toch geen pad thai, maar wel spaghetti met tomatensaus, en erbij sperziebonen en wortels. Komkommersalade en dadelijk nog een paar aardbeien.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #230 Gepost op: 28 juli 2011, 20:24:16 »
Groentesoep (uit de vriezer), afbakbrood, salade met wortel, sjalot, saladekaas, olijven, peterselie, bieslook, basilicum, oostindische kers- en komkommerkruidbloemen. Glaasje wijn dr bij, watermeloen na.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #231 Gepost op: 28 juli 2011, 20:48:07 »
Ik heb echt heel lekker gegeten!
De tomatenrisotto die Bast gister had gemaakt, bleek vandaag meer een milde tomatenrijst. Daarbij heb ik zelf een soort ancho-stoof gemaakt. Met ui, tomaat, groene paprika, tofugehakt, natuurlijk de ancho's en een beetje limoensap. Bestrooid met een beetje geraspte kaas en 2 augurken bij gegeten. Straks nog misschien fruitsalade van appel, meloen, gele kiwi, 2 soorten pruimen (rode en reine claude) en granaatappelpitjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #232 Gepost op: 28 juli 2011, 21:02:50 »
Basmatirijst en paneer met vindaloo.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #233 Gepost op: 28 juli 2011, 21:37:59 »
Geroosterde bloemkool en kleine aardappeltjes in de schil, met dillemayonaise.
De bloemkool was een beetje te gaar, want we waren een half uur later thuis dan verwacht en de timer had de oven wel netjes uitgedaan, maar niet de bloemkool eruit gehaald om te voorkomen dat die door zou garen. En dillemayonaise is lekker.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #234 Gepost op: 28 juli 2011, 22:59:31 »
Geroosterde bloemkool, moet ik nu toch echt binnenkort ook klaar gaan maken.

Vanavond pas laat gegeten en op verzoek van K. een fussili bolognese met AH biologische tofu roerbakgehakt (er stond 'nieuw' op de verpakking, ik vond dat spul errug goed!). Verder in de saus nog tomaat, paprika, tomatenpuree, drupje balsamico, zout&suiker, knoflook, pepertje. Net echt  ;).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #235 Gepost op: 28 juli 2011, 23:10:06 »
AH biologische tofu roerbakgehakt (er stond 'nieuw' op de verpakking, ik vond dat spul errug goed!).

Ik vind dat ook leuk spul. Het heeft niet zo'n zoetige smaak als Tivall-gehakt, maar is neutraler.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #236 Gepost op: 29 juli 2011, 11:47:19 »
En voor de verandering ga ik dan direct maar weer groentesoep koken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #237 Gepost op: 29 juli 2011, 15:47:04 »
Ik heb enorme zin in frieten.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #238 Gepost op: 29 juli 2011, 17:08:34 »
Gister bij vriendin gegeten. Ze had een overschotel met gegrilde aubergineplakken en daartussen tomaten-wortel-bleekselderijsaus gemaakt met heel veel basilicum. Erbij sla en exportbier van Heineken. Lekker en gezellig.

Offline karl

• 6.375
Wat eten we vandaag?
« Reactie #239 Gepost op: 29 juli 2011, 17:39:15 »
Ik heb enorme zin in frieten.

Aan toegeven, vet eten maakt gelukkig, bewijzen recente studies.

Maak je die zelf of haal je ze uit? En met welke saus?

Ik hou wel van puntzakken en meestal gewoon mayonaise erbij.