Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 46 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21880 Gepost op: 05 augustus 2022, 15:07:46 »

Erbij een onvolprezen Beyond Meat-burger. Die zijn echt zo zalig!


Ja is dat wat? Ik durf hem niet aan omdat ik naar op vlees lijkende burgers meestal echt vies vindt (de standaard burger van de vega slager kan ik net aan, de bofkip vindt ik vies, net als die vega biefstuk van vivera.)

Hmmm ik kan niet voor jouw smaak spreken natuurlijk, maar ik ben dol op de vleessmaak. Hoe meer hoe beter. Dus misschien is het toch niet helemaal jouw ding, maar als je het niet probeert, dan weet je het niet.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21881 Gepost op: 05 augustus 2022, 15:09:40 »
Vanavond leftovers en de tandoori voor morgen staat al te pruttelen. Die is nog lekkerder als je hem een dag van tevoren maakt.

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21882 Gepost op: 05 augustus 2022, 17:00:03 »
Gisteren een hele berg sushi, met avocado, omelet, gegrillde paprika, wortel, komkommer en mais.

Vanavond tortillas met chili, erbij zure room en guacamole.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21883 Gepost op: 05 augustus 2022, 18:46:02 »
Ieuw ja, die stukjes. Net zeentjes. En er komt zo ontzettend veel vet en drab uit dat het zowel op de BBQ als in de vegetarische worstenbroodjes een zwembad werd. Hier ook veel liever de Mc2 Burger.

Okee duidelijk.
(Ik heb ook al eens een restaurant afgeslagen omdat ze alleen dat ding op het menu hadden als vegan optie en het aanprezen als “vleeseters vinden dit ook een lekkere burger”, vond ik geen aanbeveling.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21884 Gepost op: 05 augustus 2022, 18:51:51 »

Erbij een onvolprezen Beyond Meat-burger. Die zijn echt zo zalig!


Ja is dat wat? Ik durf hem niet aan omdat ik naar op vlees lijkende burgers meestal echt vies vindt (de standaard burger van de vega slager kan ik net aan, de bofkip vindt ik vies, net als die vega biefstuk van vivera.)

Hmmm ik kan niet voor jouw smaak spreken natuurlijk, maar ik ben dol op de vleessmaak. Hoe meer hoe beter. Dus misschien is het toch niet helemaal jouw ding, maar als je het niet probeert, dan weet je het niet.

Ik ben best voor het uitproberen van dingen, maar om iets te proberen waarvan je weet dat er een hele grote kans is dat je het echt heeeeel erg vies is? En zo goedkoop is het nou ook weer niet. Dus ik ga hem gewoon laten gaan, ik kom niets te kort.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21885 Gepost op: 05 augustus 2022, 18:55:14 »
Ik had zin in borrelhapjes, ik maakte bladerdeeghapjes met kikkererwten en zoete aardappel, broccoli met romesco-saus, en voor de kleuter miniquiches met broccoli.

En bij de nieuwe ekoplaza foodmarqt haalde ik crostini, vegan Brie, vegan geitenkaas en vijgenboom en een soort van biscotti, en ik maakte een kaasplankje.

(Ik had gelukkig ook al groenten bij het ontbijt en de lunch, anders was het karig.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21886 Gepost op: 05 augustus 2022, 19:41:17 »
Vegetarische couscous in een restaurantje in Molenbeek.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21887 Gepost op: 05 augustus 2022, 21:55:15 »
Flinterdunne hartige pannenkoekjes, aan tafel te vullen met naar keuze yoghurt, pepertjes, radijs, bospeen, paprika, komkommer, venkel, bosui, kerstomaat en olijf. Lekker!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21888 Gepost op: 06 augustus 2022, 19:19:05 »
Bij mijn ouders gegeten en gekookt. Mijn moeder vroeg me om aardappelpuree met witlof, blauwe kaas en walnoten te maken, met daarbij gebakken champignons in roomsaus. Ze had wel al behoorlijk wat zout bij de aardappels gedaan, daarom heb ik de blauwe kaas maar bij de roomsaus gedaan. Uiteindelijk ook nog een salade van komkommer en tomaat met een snelle vinaigrette gemaakt voor erbij.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2022, 20:41:28 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21889 Gepost op: 06 augustus 2022, 20:21:00 »
Pizza! De mijne belegd met aubergine, champignon, venkel, pepertjes en knoflook.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21890 Gepost op: 07 augustus 2022, 12:30:21 »

Erbij een onvolprezen Beyond Meat-burger. Die zijn echt zo zalig!


Ja is dat wat? Ik durf hem niet aan omdat ik naar op vlees lijkende burgers meestal echt vies vindt (de standaard burger van de vega slager kan ik net aan, de bofkip vindt ik vies, net als die vega biefstuk van vivera.)

Hmmm ik kan niet voor jouw smaak spreken natuurlijk, maar ik ben dol op de vleessmaak. Hoe meer hoe beter. Dus misschien is het toch niet helemaal jouw ding, maar als je het niet probeert, dan weet je het niet.

Ik ben best voor het uitproberen van dingen, maar om iets te proberen waarvan je weet dat er een hele grote kans is dat je het echt heeeeel erg vies is? En zo goedkoop is het nou ook weer niet. Dus ik ga hem gewoon laten gaan, ik kom niets te kort.

Als nepvlees niet jouw ding is, dan is dat een goed idee. Nog even ter aanvulling: ik bereid deze burgers meestal op de contactgrill. Bij sommige burgers loopt er inderdaad het een en ander (vocht of vet) uit, kan me bij deze burger niet echt herinneren dat dat heel erg was (wel dat de aanbaksels aan de grillplaat de moeite zijn om eraf te peuteren en op te eten  ;D).
Tot zover de Beyond Meatburger.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21891 Gepost op: 07 augustus 2022, 12:34:06 »
Gisteren Tandoori (van Fairtrade), erg lekker. Ik maak deze met 2 verpakkingen tandooripasta, bakje kastanjechampignons, 2 verpakkingen kip van de vegetarische slager, 300 gram spitskool, blik tomatenblokjes en wat water. Dan lekker lang laten pruttelen, afkoelen en de volgende dag in de oven verwarmen voor het serveren.
Dit is bij ons een topper als er mensen (lees: vleeseters) komen eten. Erbij basmatirijst, plant-based korma (pot van pataks) met broccoli/ paprika/ ui), papadums en koriander. Dat was weer zalig!

Vanavond een restje witlofsoep (recept van Hugo Kennis, lekker!) en erbij iets simpels. Ik lees even terug wat jullie zoal hebben gegeten ter inspiratie.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21892 Gepost op: 07 augustus 2022, 18:21:15 »
Gisteren op de tuin, waar de keuken bestaat uit een gasstel met gasfles, een bbq (maar die gaat niet iedere dag aan) en een tuintafel, en de pannen, borden etc zitten in big shoppers.

We aten de vegan chipolataworstjes van de ah (kleuterfavoriet), tradelli met pompoen en zoete aardappel en heel veel kerrie van ekoplaza (die écht geen 10 minuten in de pan moesten, na 6 waren ze redelijk aangebrand omdat ik halverwege op zoek ging naar een bord), en ik had wat paprika, aubergine en paprika gebakken en er voor mezelf romescosaus (geen kleuterfavoriet) overheen gedaan, we hadden er flatbread bij.

Vandaag ben ik erg moe, en R is niet thuis, dus ik ga voor makkelijk, ik maak pasta (tomatensaus voor de kleuter, gegrilde paprikasaus voor mij - wegens tomatenallergie), en gegrilde groenten.  Nog even kijken wat we in de vriezer hebben liggen voor de eiwitten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21893 Gepost op: 07 augustus 2022, 19:03:31 »
Gebakken courgette uit de tuin van mijn ouders met vegetarische ravioli uit blik van Carrefour.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21894 Gepost op: 07 augustus 2022, 19:13:14 »
Conchiglie (vierkleurenpasta van de Aldi, met zwarte wortel, kurkuma, spinazie, rode biet), lekkere schnitzel van Vivera (cornflake-korst) en tomatensaus van overgebleven tomatenpasta, sojaroom, rode wijn, met ui en groene boontjes.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21895 Gepost op: 07 augustus 2022, 20:39:24 »
Pellkartoffeln! Erbij een uitgebreide salade.

Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21896 Gepost op: 07 augustus 2022, 21:15:39 »
Indiaas want we hadden paneer die op moest:
Gebakken spiesjes met gemarineerde paneer en paprika (uit Puur India), sperziebonen met ui, specerijen, tomaat en gedroogd fenegriekblad.

Dat recept had ik al wel eens eerder gemaakt, maar dan zonder het fenegriekblad. Dat geeft toch echt wel een extra smaak, erg lekker.

Erbij rijst met safraan, Indiaas kanneelstokje, kruidnagels, kardemonpeulen en peperkorrels. Ook nog komkommerraïta en mangochutney ernaast.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21897 Gepost op: 07 augustus 2022, 22:45:20 »
Rest Arabische/ Perzische rijst, bruine-bonengumbo (met venkel, ui, knoflook en een minuscule paprika, alles gebakken), gebakken witlof met wat venkel.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21898 Gepost op: 08 augustus 2022, 19:57:02 »
Muschelnuscheln!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21899 Gepost op: 08 augustus 2022, 22:09:01 »
Holle spaghetti met gestoofde venkel, bleekselderij, courgette en doperwtjes met pesto en geraspte pecorino.