Deze week druk geweest, maar gelukkig weer vrijwel helemaal van de verkoudheid af, dus ook weer wat meer gekookt.
Woensdag met collega's uit eten, een vierde haar 5-jarig jubileum en mocht dat met een bepaald bedrag vieren. We aten bij De Centrale in Delft, een restaurant dat in de Koornbeurs gevestigd is.
Je kan kiezen uit hoeveel gangen en voor de rest is het een verrassing.
Ik had het viergangen vega menu.
Ik weet niet meer helemaal wat het allemaal was. Maar in ieder geval een gevulde yoghurtmousse met erbij prei olie, groene asperges met gefrituurde kikkererwten en een milde groene currysaus, zacht gebakken spitskool met iets van een groentenmousse en ik denk avocado, witte chocolade met pistache en rabarberdingen.
Het was op zich lekker (zeker de sausjes) maar het was allemaal een beetje zacht en nat als structuur. Er zaten wel wat knapperige elementen bij, maar toch te weinig.
En ik mistte een stukje brood of rijst of zo om de sausjes mee op te eten. We hebben er vier uur gezeten, en ik had daarna eigenlijk alweer honger. Het vlees/vismenu had meer eiwit erbij natuurlijk, dus dat vulde meer.
Dag erna makkelijk gekookt: volkoren wraps met zwarte bonen, paprika, courgette en mais in kruidige tomatensaus. Erbij kwark, lenteuitomatensalsa en guacemole.
Dan vrijdag voor een concert in Amsterdam gegeten bij een Indonesisch restaurant in de Utrechtsestraat. We deelden een vegetarische rijsttafel met extra nog omelet in pindasaus. Er zaten wat tempégerechten bij, en erg leuk, saté van tempé en tofu. Was lekker en smaakte fris, niet zo zwaar.
Na de lunch heb ik voor vanavond alvast aardappelsalade gemaakt, op basis van kwark met mayo, met een heleboel groene kruiden, kappertjes, zilveruitjes, paprika, radijs, lenteui, bleekselderij en hardgekookt ei. Er komt nog komkommer en sla bij straks.