Ziet er goed uit, heb je toevallig een soort van recept?
Wij eten vanavond bloemkoolcurry met linzen, pappadums & raita
Soort van. ^^ Ik knutsel meestal maar wat, maar toen heb ik toevallig onthouden wat ik deed. Hoewel het niet veel verschilt van 'gewone' risotto.
Dit had ik:
1 sjalotje
2-3 tenen knoflook
1 verse rode biet, ongekookt, niet te klein, maar met twee kleine voorgekookte bietjes zal het ook wel gaan
150 gram risottorijst
500 ml hete groentebouillon
Zout, peper, citroensap
Olie en boter om in te bakken
Biet(jes) wassen, water aan de kook brengen. Kook de biet tot hij gaar is (5 tot 6 kwartier), ondertussen ui en knoflook aanfruiten in wat olie met boter. Rijst erbij, even bakken, beetje bouillon erbij en even lekker laten pruttelen. Ondertussen de biet schillen en dan raspen met een grove rasp, erdoor gooien, roeren, bijna alle bouillon toevoegen. Ik houd van veeeel vocht bij de risotto als soort van saus, en het dikt zo in als je het laat staan dus dan gebruik ik alle bouillon. Gewoon even kijken of de rijst goed gaar is en/of je't dunner wilt. 20 minuutjes wachten, af en toe roeren, op het laatst een klontje boter en klaar. Nomnom. Oja, en zout en peper enzo natuurlijk maar dat voeg ik gewoon willekeurig eens een keer toe.
Was genoeg voor drie kleine borden, maar ik had ook een flinke biet.
Vandaag bietenstamp, en hoewel ik pastinaakstamp extreem lekker vind, smaakte me dit toch teveel naar aardappel.
*houdt niet zo van aardappel*