Gisteren simpel zuurkoolstamppot met vega kipkrokantschnitzel en ananas.
Vandaag kwamen mijn ouders en zus eten, het was al een hele tijd geleden dat ik voor vijf mensen eten had gemaakt, er was dus ruim te veel
Omdat ze van ver komen, eten we meestal vroeg. Maar omdat mijn zus wel erg zuinig had gebrunched, begonnen we gewoon al om half vijf met soep. Een soort van harira, met o,a pompoen, tomatenpuree en kikkererwten en geroosterde paprika. Erbij puntjes pittabrood en dips; baba ganoush, labneh (hangop) en humous die op tafel konden blijven staan. En ook spiesjes met halloumi, paprika en falafel uit de oven.
Een tijdje later de rest; couscous, shakshuka (tomaat met ei), venkelsalade met sinaasappelsap en granaatappelpitjes, gebakken bloemkool met techina (sesamsaus). Ook bladerdeeghapjes: de ene met geroosterde paprika, de ander gebakken aubergine, beide met feta.
Daarna tot slot sesamijs, gebakken perzik met sumak en kaneel, granaatappelpitjes en munt.
Sowieso had ik alles opgeleukt met verse tijm, munt, sesamzaadjes, smak, granaatappelpitjes etc. Wel zonder chillipeper, mijn moeder kan niet zo tegen pittig.
Was erg gezellig en leuk om weer eens uitgebreid te koken voor een iets groter gezelschap. Ik had alles zelf gemaakt, behalve de falafel en humous
Er is nog wel over, maar het valt me best mee. En voor mijn ouders een openbaring, ze hadden veel dingen nog nooit gehad.