Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21140 Gepost op: 22 december 2021, 20:52:29 »
Aangezien slechts 1 boerenkoolplant is aangeslagen, zat ik toevallig ook die kant op te denken vandaag, cavolo Nero.

Maar vandaag courgette, aubergine en puntpaprika, met pasta en geitenkaas en veel knoflook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21141 Gepost op: 22 december 2021, 22:33:42 »
Rode kool, vegaballetjes, aardappels in de schil.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21142 Gepost op: 22 december 2021, 22:46:01 »
Vandaag twee verstandskiezen getrokken. Dit keer voorbereid met een stevig ontbijt waar ik op kon teren tot na de verdoving: brood met gebakken eieren. Toen de verdoving uitgewerkt was, een grote kom havermout. Vanavond de rest van de zuurkool van gisteren, dat was ook lekker weinig kauw-werk.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21143 Gepost op: 23 december 2021, 18:42:03 »
Sterkte Sam!

Wij aten nuggets van weedburger (wat een ontdekking! Waarom wisten we dat niet?!). Daarbij spruiten uit de tuin en een klein kooltje met paprika en ui, en gebakken aardappeltjes. Ik had mayonaise gemengd met knoflook en bieslook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21144 Gepost op: 23 december 2021, 20:26:48 »
Sterkte, Sam!

Wij aten weer eens tagliatelle in salieboter met erbij gestoofde bloemkool, broccoli, bospeen en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21145 Gepost op: 23 december 2021, 20:37:52 »
Tofu met sperziebonen, spitskool en courgette. Op z'n Chinees met o.a. gember, knofkook, chilibonenpasta uit Asian green. Met rijst.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21146 Gepost op: 24 december 2021, 19:43:20 »
Pompoen, spruiten*, geitenkaas, met daarbij olijven en citroen.

* Ik dacht, ik hoef geen groenten te kopen, we gaan lekker van de moestuin eten. Daar blijken eigenlijk alleen de spruiten het goed te doen … dus dat wordt 4 dagen spruiten. 
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21147 Gepost op: 24 december 2021, 20:12:17 »
Heiligabend: Kartoffelsalat und Würstchen. Traditioneel Duits, maar dan wel met zelfgemaakte worstjes volgens eigen recept uit 2007. Erbij nog een groene salade met veldsla, koolrabi, komkommer en kidneybonen, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21148 Gepost op: 25 december 2021, 00:12:00 »
Snoepmaaltijd bij de Terry Pratchett Hogfather DVD: stilton en cheddar met Branston pickles, toastjes, pizza baguettes, stokbroodje kruidenboter, rauwkost met yoghurtdip.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21149 Gepost op: 25 december 2021, 18:08:03 »
Vegetarische loempiaatjes - paprikasoep- witlofsalade zonder croutons, champignons met prei, seitan, aardappelnootjes - kerststronk.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21150 Gepost op: 25 december 2021, 18:50:57 »
Broccoli, bloemkool, koolrabi, wortel met een kervel-roomsausje en aardappelpuree. Champagne erbij.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21151 Gepost op: 25 december 2021, 19:42:22 »
Sinds vandaag zijn we bij mijn vader. Vanavond een simpele schelpjespasta met groenten in tomatensaus en een kleine salade erbij.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21152 Gepost op: 25 december 2021, 21:51:34 »
Gisteren simpel zuurkoolstamppot met vega kipkrokantschnitzel en ananas.

Vandaag kwamen mijn ouders en zus eten, het was al een hele tijd geleden dat ik voor vijf mensen eten had gemaakt, er was dus ruim te veel  ;D

Omdat ze van ver komen, eten we meestal vroeg. Maar omdat mijn zus wel erg zuinig had gebrunched, begonnen we gewoon al om half vijf met soep. Een soort van harira, met o,a pompoen, tomatenpuree en kikkererwten en geroosterde paprika. Erbij puntjes pittabrood en dips; baba ganoush, labneh (hangop) en humous die op tafel konden blijven staan. En ook spiesjes met halloumi,  paprika en falafel uit de oven.

Een tijdje later de rest; couscous, shakshuka (tomaat met ei), venkelsalade met sinaasappelsap en granaatappelpitjes, gebakken bloemkool met techina (sesamsaus). Ook bladerdeeghapjes: de ene met geroosterde paprika, de ander gebakken aubergine, beide met feta.

Daarna tot slot sesamijs, gebakken perzik met sumak en kaneel, granaatappelpitjes en munt.

Sowieso had ik alles opgeleukt met verse tijm, munt, sesamzaadjes, smak, granaatappelpitjes etc. Wel zonder chillipeper, mijn moeder kan niet zo tegen pittig.

Was erg gezellig en leuk om weer eens uitgebreid te koken voor een iets groter gezelschap. Ik had alles zelf gemaakt, behalve de falafel en humous  ;) Er is nog wel over, maar het valt me best mee. En voor mijn ouders een openbaring, ze hadden veel dingen nog nooit gehad.


Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21153 Gepost op: 26 december 2021, 14:53:33 »
Vandaag als lunch nog restje van gisteren: paar stukjes pitta, kop soep, dipjes. Ik had de rest bloemkool en venkelsalade door de couscous gegooit, en dat was na een nachtje in de koelkast erg lekker geworden.

Vanavond doen we makkelijk, kaasfondue uit een pakje met afbakbroodjes. Erbij bleekselderij, wortel, gestoomde bloemkoolstronk en komkommer.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21154 Gepost op: 26 december 2021, 19:48:08 »
Dat klinkt allemaal erg lekker, meisbaer. Zowel het uitgebreide eten gisteren als de restjes en de kaasfondue vandaag.

Wij aten spaghetti aglio, olio e peperoncino, erbij gestoofde broccoli, bloemkool en wortel met een tomatensausje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21155 Gepost op: 26 december 2021, 20:44:22 »
Dank!

Het was de eerste keer dat ik halloumi had geprobeerd, erg lekker! Ik kende natuurlijk al paneer, dit is eigenlijk een zoute versie.

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21156 Gepost op: 26 december 2021, 23:02:50 »
Overgebleven prei met champigons van gisteren. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21157 Gepost op: 27 december 2021, 00:54:29 »
Gisteren traditioneel kaasfondue.

Vandaag vooraf een trio van paddestoelen: glaasje champignon bouillon, toast met paddestoelen tapenade, en twee gebakken shiitakes. Hoofdgerecht vegetarische Wellington met noten/kastanjechampignon vulling, erbij naar keuze uitjesjus of cranberry compote. Aardappelgratin, gegrillde groene asperges met parmesan, spruitjes met een pepertje, gember, knoflook en sojasaus, stoofpeertjes. Als dessert Engelse Christmas pudding met brandy cream, niet zelf gemaakt maar meegenomen uit de UK. Wel zelf geflambeerd met Cointreau. Was allemaal erg lekker, was ook heel erg fijn om weer eens een groepje gasten te eten te hebben (netjes bij drie gasten gehouden).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21158 Gepost op: 27 december 2021, 12:05:11 »
Klinkt erg lekker Sam  :hungry:

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21159 Gepost op: 27 december 2021, 16:49:19 »
Op kerstavond een heerlijk thuismaak menu van restaurant Choux (3 van de 5 gangen). Vooraf bietjes met hazelnoot en roos, daarna knolselderij met maitake, truffelsaus en aardappelpuree en daarna appel met bruine boter parfait.

1e kerstdag de 2 overige Choux gangen: een hartig wentelteefje met spinazie en waanzinnig lekkere daslook/gefermenteerde asperge beurre blanc en vacherin mont d'Or met kweepeerterrine en walnoten. Erbij nog zelfgemaakte bloemkoolgratin en citroenlatkes.

Gisteren Chinese hotpot met veel paddenstoelen, 2 soorten tofu, bimi en mini paksoi, noedels en diverse sausjes. Slagroomtruffel toe.

Vandaag een ragout van bundelzwammen, koningsoesterzwam, palmkool en artisjokkenhart met bruine rijst.
,,,,فلافل