Gisteravond, samen met mijn beste vriend M.: geroosterde aardappeltjes en venkelgroente met yoghurt.
Vanavond, zoals gepland, pannenkoekgourmet. Twee tweepersoonsgourmetstelletjes, pannenkoekbeslag, groenten (rode ui, paprika, tomaat, courgette, kastanjechampignons, knoflook, pepertjes), kruiden en specerijen (basilicum, peterselie, tijm, karwijzaad, nootmuskaat) en kaas (Emmentaler, Parmezaan, feta). Erbij lollo biondo, kidneybonen, schijfjes wortel en een balsamico-mosterd-limoendressing om een salade in elkaar te knutselen.
Helaas werkte de techniek niet erg mee. De spiritusbrandertjes moesten regelmatig worden nagevuld of opnieuw worden aangestoken. De (nieuwe, bijgeleverde) pannetjes bleken de warmte niet erg goed te geleiden, dus pannenkoeken bakken werd een uitdaging (M. heeft weinig kookervaring, dus zijn creaties vielen onder de noemer roerpannenkoek - viel niet erg goed). Ik, K. en K. hadden na de eerste mislukte pannenkoek de smaak te pakken, wat M. des te meer frustreerde (vooral toen ik zijn vervloekte pannetje pakte en er wél een fatsoenlijke pannenkoek in wist te bakken). Afijn, zo leer je je vrienden goed kennen. Note to self: koop de minipannetjes met anti-aanbaklaag bij de Hildesheimer Hema. Met het juiste gereedschap is pannenkoekgourmet namelijk wel erg leuk en lekker!