In Eindhoven aten we, uitgenodigd door een jarige dochter, bij Phood (food met ph, vlonder met een f, rare reclameaandachttrekkerij). Maar het was excellent. Men kweekt er eigen groenten en er was een schitterende bouillon getrokken van onder meer shitake en erop wat kroos uit hun kwekerij. Erg kreatief en geweldige smaken. Goede biowijnen ook. Hugo van der Goeslaan 2 in Eindhoven. Busbereik. Een aanwinst in een oud ketelhuis van Campina. Ervoor is Stadsoase met zeezand en bijna hossende Brabanders uit Eindhoven en omstreken. Interessant ook om te zien. Ze zongen nog net niet: "We hebben lak, we hebben lak... aan malle Hugo in zijn pak."
Dat was zaterdag. Vandaag twee gasten:
• artichaut à la grecque
• soep (watermeloen/paprika/ui/venkel)
• tofu, graantorentje (parelcouscous/rode quinoa/tuinkruiden/bindei), groene blinisaus
• tortilla espagnol adaptée (met wortel en ui), muhamarrasaus (geroosterde walnoot/komijn/paprika), auberginegumbo (met knoflook/tomaat/ui), salade (ui/wortel/venkel/zout/olijfolie/citroen)
• dessert met cake en ijs
Ik heb me niet met de bereidingen bemoeid. Oja, toch wel, de artisjokpreparatie was mijn bijdrage.