Ik heb weer veel gekookt naar Isa Chandra Moskowitz de laatste dagen.
Zaterdag Omaha yakisoba (udon-noodles met rode kool, shii-take, broccoli en mais, met gember en knoflook in sojasaus/mirin/sriracha/bouillon). Lekker! Ik had er nog wat gestoomde aubergine van de Vegatopiasite bij gemaakt. Ook lekker!
Toe hadden we Turkse koekjespudding, waar ik een week of twee terug ineens aan moest denken, en waar ik afgelopen week bij het uitzoeken van wat oude zooi gelukkig net weer het recept van tegenkwam. Het komt min of meer neer op een paar lagen custard met daar een laag (of meer) koekjes tussen. Ik heb die pudding destijds na de eerste keer zelf maken gepimpt door de theebiscuits te vervangen door speculaasjes, en nog wat extra smaak aan de pudding toe te voegen. Dat ga ik volgende keer toch maar weer doen.
Gister at ik een soep van koolraap en gele spliterwten (ICM) met wat brood en hummus etc.
Vandaag nog een klein beetje soep en verder ICM's Brussels sprout / potato hash, waarbij voornoemde apies en spruiten eerst een half uur zachtjes worden gebakken met het deksel op de pan, en het laatste kwartier nog wat ui, knoflook, tijm, peper + zout en flink wat citroenrasp meegebakken worden. Is in korte tijd al tot favoriet uitgegroeid hier.
Toe dubbele portie pudding omdat ik gister was vergeten te nemen en ik vrij veel had gemaakt.