Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #200 Gepost op: 26 juli 2011, 22:31:06 »
nemen ze in plakjes beter de smaak van de soja op? Of wordt t gewoon sneller/beter gaar? Ik ben daar wel benieuwd naar, want net als Christiaan ben ik zelf namelijk gewend om ze in roosjes te hakken en dan te bakken (en dan aan tafel in de yoghurt met knoflook te dippen)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #201 Gepost op: 27 juli 2011, 00:52:35 »
aarsbeien.
Niemand?
De s en de d vind je vlak naast elkaar op het toetsenbord  :P
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #202 Gepost op: 27 juli 2011, 00:56:56 »
nemen ze in plakjes beter de smaak van de soja op? Of wordt t gewoon sneller/beter gaar? Ik ben daar wel benieuwd naar, want net als Christiaan ben ik zelf namelijk gewend om ze in roosjes te hakken en dan te bakken (en dan aan tafel in de yoghurt met knoflook te dippen)
Overigens, psst en welkom en zo.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #203 Gepost op: 27 juli 2011, 09:23:13 »
Als ik ze bak voor over de couscous onder de tahinsaus en gebakken uien, dan gaan ze gewoon in roosjes, en niks nergens water er bij. Gewoon helemaal droog. Maar meestal is dat dus in de oven. Ze worden er zoetig van.

Jaaa maar dat is een heel ander gerecht (ook erg lekker trouwens). Daar gaat ook geen sojasaus bij of wel?

,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #204 Gepost op: 27 juli 2011, 09:31:32 »
Daar gaat ook geen sojasaus bij of wel?
Authentiek niet nee.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #205 Gepost op: 27 juli 2011, 09:33:10 »
aarsbeien.
Niemand?
De s en de d vind je vlak naast elkaar op het toetsenbord  :P
Het is een meer voorkomende fout, als je googlet.

En kijk me trouwens niet zo aan!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #206 Gepost op: 27 juli 2011, 16:47:05 »
 ;D

Gisteren broccolisoep vooraf, als hoofdgerecht linzensalade en toe perziken uit de oven. Vandaag als lunch een restje van de linzensalade en bosbessenpannenkoeken. Vanavond simpel: courgettesoep met croutons.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #207 Gepost op: 27 juli 2011, 17:40:33 »
Nederland Honigland! Wie geht es Herr Hirt?

Heden: stamppot biet, prei, knoflook (prei en knof eerst even gebakken), olijfolie. Dan zebra-aubergine vlg Imam Bayildi (ik heb er nu pruimedanten en vijgen uit de tuin in meegestoofd), gemengde sla, camembert. Wijnen (ongespecificeerd).
probeer: oren-horen; ogen-hogen, neus-...

PS: ik had maar drie aardappelen over van gister, de stamppot dus dikker gemaakt op het laatst met wat polenta.
Behalver camembert ook nog wat bettine blanc en port salud.

In december 1948 was ik voor het eerst in Parijs .In Nederland noemde men margarine toen nog boter, Buisman chigorei was koffie en het eten was minkukelig. Honigeten zou Heer eelco zeggen!  Maar in Parijs kwam er na het eten, prima,  een grote camembert op een rieten matje op tafel. "Wa's dah?". "Un camebert, c'est  bon."  Inderdaad. Die grote zie je hier niet in de winkel. Althans noch in Eindhoven noch in mijn dorp. Verloren tijden.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2011, 19:38:59 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #208 Gepost op: 27 juli 2011, 19:02:46 »
Gevulde courgette met bruine rijst en een salade. Watermeloen na.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #209 Gepost op: 27 juli 2011, 19:36:40 »
@Wombat: die perziken uit de oven, kun je daar wat meer over vertellen?

Vandaag bio-maal: aardappels, wortels met peterselie en een snufje suiker en vegagevalletjes.
Er zat dus een enorm bos peterselie in de groentetas, kan ik daar nog iets leuks mee?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #210 Gepost op: 27 juli 2011, 19:40:53 »
Pasta-salade met gegrilde groenten en feta.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

• 6.375
Wat eten we vandaag?
« Reactie #211 Gepost op: 27 juli 2011, 20:24:44 »

Heden: stamppot biet, prei, knoflook (prei en knof eerst even gebakken), olijfolie.  Wijnen (ongespecificeerd).

PS: ik had maar drie aardappelen over van gister, de stamppot dus dikker gemaakt op het laatst met wat polenta.
Behalver camembert ook nog wat bettine blanc en port salud.

Maar in Parijs kwam er na het eten, prima,  een grote camembert op een rieten matje op tafel. "Wa's dah?". "Un camebert, c'est  bon."  

Stamppot, en zeker een zo lekker klinkende als de uwe, kan er bij mij altijd in, Heer niewied. Ik ben toch wel een aardappeleter.
Ik vrees dat u zich door een vroegere opmerking van mij wat verplicht voelt de wijnen te specificeren, maar dat is echt niet nodig, wij drinken ook nogal veel ongespecificeerd. Zegt u het enkel, wat mij betreft, als de fles iets zeer bijzonder had.
Die kaas na het eten doet me aan een waargebeurde anekdote denken: Nederlanders op doorreis naar Parijs stoppen in een beter Routier-restaurant waar na het hoofdgerecht de overvolle kaasplank op tafel wordt gezet. Hongerig, genietend en mogelijk reserves opslaand eten zij die volledige plank leeg, terwijl men natuurlijk verondersteld wordt slechts een drietal stukjes af te snijden. De patronne slaat, haar volledig leeggegeten plank aanschouwend, de armen ten hemel en verwenst haar al te gulzige gasten.
(Waarmee ik niet eens iets over Nederlanders op reis wil zeggen, maar vooral iets over achteraf bekeken grappige misverstanden veroorzaakt door een andere cultuur.)

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #212 Gepost op: 27 juli 2011, 22:06:33 »
Haha, dit vind ik een grappig verhaal. Ik zou denk ik niet de hele plank leegeten, maar er zou wel meer op gaan dan 3 stukjes. Erg leuk om te horen zulke verhalen over cultuurverschillen.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #213 Gepost op: 27 juli 2011, 22:10:46 »
En het heeft blijkbaar goed gesmaakt  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #214 Gepost op: 27 juli 2011, 22:40:39 »
Overigens, psst en welkom en zo.

:) Dankjewel! :shy: Ik heb die draad helemaal niet gezien.... en heb mij dus ook niet voorgesteld! Dus ehm, ja, heb het nu alsnog gedaan...;)
Bedankt!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #215 Gepost op: 28 juli 2011, 00:14:17 »
Snelle pasta met spinazie, ei en gerookte kaas. O, en een kloddertje ketchup. Dat was een beetje raar maar zorgde wel voor de nodige smaakdiepte.

Nu dropjes en kaneelknäckebod toe.
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #216 Gepost op: 28 juli 2011, 00:16:10 »
Enchiladas waar ik de fikkende saus niet van trok (de overige tafelgenoten wel), fritters van zwarte en kidneybonen (waren een beetje saai, volgende keer meer kruiden), gevulde jalapeños (pankolaag bleef niet goed zitten, desondanks toch best schattig), guacamole, tomatensalsa.
Voor morgen een pannetje met een soort risotto met ancho's en tomaat.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #217 Gepost op: 28 juli 2011, 01:05:37 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een salade van lollo biondo, wortel, paprika en kidneybonen met een yoghurt-balsamico-dressing - lekker fris.

Herr Niewied, ik heb me weer uitstekend vermaakt in Honigland Nederland - mijn verblijf in Leeuwarden was echt een 'thuiskomen'. Maar ik ben nu ook weer blij terug te zijn in Hildesheim en fijn zelf te kunnen koken. Komende week komen mijn oom en mijn twee nichtjes op bezoek, alle drie behoorlijk 'experimentierfreudig'.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #218 Gepost op: 28 juli 2011, 07:02:37 »
@Wombat: die perziken uit de oven, kun je daar wat meer over vertellen?
Tuurlijk. Californian peachcobblers, maar in mijn geval wel uit de losse pols: geschilde perzik in stukken in een ingevette ovenschaal, mengen met wat suiker en vanille (of vanillesuiker), begieten met wat gesmolten boter, snufje zout. Deeg maken van half suiker, half zelfrijzend bakmeel (of bloem met bakpoeder), snufje zout, aanlengen met melk of eventueel karnemelk tot het een dik deeg is, zo dik dat de lepel er in kan blijven staan. Het deeg op de perziken scheppen. Beetje suiker er overheen voor knispereffect. Het geheel in de oven (ongeveer 180-200 graden) tot het deeg gaar is. Vanilleijs erbij serveren. Lekker.
Het voordeel is dat het niet zo erg is als de perziken niet zo rijp zijn.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #219 Gepost op: 28 juli 2011, 09:06:35 »
Monique kwam eten, leuk. Bij de borrel een seitanbroodje en daarna maakte ik een snel gerecht van kikkerwten, kerstomaten, noten en spinazie. Lekker.